Hjälp med vad jag ska köpa för mobil! (noll koll)

Permalänk
Medlem

Hjälp med vad jag ska köpa för mobil! (noll koll)

Hej!

Jag är i behov av en ny telefon och jag har just nu en sliten Honor 6 mobil... Jag har inte riktigt kastat mig blint mot dom nya mobilerna ännu och därefter behöver jag hjälp om vilken mobil jag bör välja!

Kameran är inte det viktigaste för den använder jag minst och är mest intresserad av Batteritid, lagring och en snabb mobil då jag mest använder den för slösurf, spelande och chromecast.

Bra högtalare (om det finns sådana mobiler) är ett stort plus då mobilen kommer användas flitigt med musik!

Tipsa gärna om bra trådlösa lurar/snäckor till mobil då jag är kräsen på att ljudet måste vara rätt schysst!

Gällande budget för detta så är jag väldigt flexibel men ju billigare och bra mobil, ju mera pengar kan jag lägga på schyssta lurar/snäckor till mobilen!

Stort Tack i förhand!

Permalänk
Skrivet av squex:

Hej!

Jag är i behov av en ny telefon och jag har just nu en sliten Honor 6 mobil... Jag har inte riktigt kastat mig blint mot dom nya mobilerna ännu och därefter behöver jag hjälp om vilken mobil jag bör välja!

Kameran är inte det viktigaste för den använder jag minst och är mest intresserad av Batteritid, lagring och en snabb mobil då jag mest använder den för slösurf, spelande och chromecast.

Bra högtalare (om det finns sådana mobiler) är ett stort plus då mobilen kommer användas flitigt med musik!

Tipsa gärna om bra trådlösa lurar/snäckor till mobil då jag är kräsen på att ljudet måste vara rätt schysst!

Gällande budget för detta så är jag väldigt flexibel men ju billigare och bra mobil, ju mera pengar kan jag lägga på schyssta lurar/snäckor till mobilen!

Stort Tack i förhand!

varför behöver det vara "bra högtalare" om du använder hörlurar för musik ?
vad är bra Batteritid" för dig ? vill du kunna surfa utan att ladda telefonen i 12timmar ?

jag har en Xperia L1 skulle jag klassa den som snabb? nej..
är den bra nog för mig med tanke på att ja köpte den för 990kr. ja..

vilka telefoner finns det som har ex 4000mAh batteri ?
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=lokal_rank&m=s35812744...

hur många av dessa lanserades 2018
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s358127446&o=produkt_p...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Razer phone maybe??? Dyrt dock...

Permalänk

Nya huwaei P20 finns tre modeller som passar budget, med världsklass kamera och batteritid

Permalänk
Inaktiv

Använd prisjakts filter och filtrera ut de egenskaper som du kräver och vops så finns det ej många kvar att välja på.

Några måste filter jag hade haft är dual simkort, snabbladdning, usb c, 3,5mm hörlursuttag, android 8 eller 8.1 känns vettigt, kvar finns det då 21 st mobiler som uppfyller mitt minimikrav, sedan är det bara bli mer kräsen:
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s358132748
Nu kanske du har helt andra krav än mig.

Huwaei P20 lite och kommande Oneplus 6 är några nallar jag skulle vilja ha, vanliga Huwaei P20 saknar 3,5mm hörlursuttag. När Oneplus 6 kommer är en bra fråga, min gissning är innan hösten.

Permalänk
Skrivet av squex:

Hej!

Jag är i behov av en ny telefon och jag har just nu en sliten Honor 6 mobil... Jag har inte riktigt kastat mig blint mot dom nya mobilerna ännu och därefter behöver jag hjälp om vilken mobil jag bör välja!

Kameran är inte det viktigaste för den använder jag minst och är mest intresserad av Batteritid, lagring och en snabb mobil då jag mest använder den för slösurf, spelande och chromecast.

Bra högtalare (om det finns sådana mobiler) är ett stort plus då mobilen kommer användas flitigt med musik!

Tipsa gärna om bra trådlösa lurar/snäckor till mobil då jag är kräsen på att ljudet måste vara rätt schysst!

Gällande budget för detta så är jag väldigt flexibel men ju billigare och bra mobil, ju mera pengar kan jag lägga på schyssta lurar/snäckor till mobilen!

Stort Tack i förhand!

Är lite förvirrad, vill du ha bra ljud eller "bara" ljud? BT är för smidigheten och du gillar ladda enheten varje dag helst flera gånger samma dag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nokia 7 plus verkar bli en riktigt schysst budgetlur!

Nokia 7 plus

Funderar lite på en sådan jag själv..

Permalänk
Medlem

@squex:

Jag är supernöjd med Xiaomi! Har haft iPhone, Samsung och Sony förrut men det kändes aldrig riktigt bra.
Inet har fått in några modeller. Ruskigt prisvärda är dem! Kolla tex in Mi A1.

Permalänk
Medlem

@squex: Jag kör alltid Google Nexus/Pixel pga snabba uppdateringar och rent UI.
Som lurar har jag Bose QC35, mkt nöjd

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är lite förvirrad, vill du ha bra ljud eller "bara" ljud? BT är för smidigheten och du gillar ladda enheten varje dag helst flera gånger samma dag.

Det är väl glasklart, han vill ha bra lurar.
F.ö laddar jag inte mina Bose QC35 varje dag, snarare en gång i veckan.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Det är väl glasklart, han vill ha bra lurar.
F.ö laddar jag inte mina Bose QC35 varje dag, snarare en gång i veckan.

Hade han velat ha bra ljud, så skulle han inte bett om råd till BT lurar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hade han velat ha bra ljud, så skulle han inte bett om råd till BT lurar.

Vi behöver inte klyva ord. Jag förstod iaf att TS efterfrågade köpråd på trådlösa hörlurar som är av den bättre sorten och inte billiga sådana med sämre ljud än dem som är bra.

Men ja, folk med guldöron som hör skillnaden på ljud och ljud avskyr säkert BT och förespråkar 3.5mm kontakt och helst en telefon med särskildaDAC.

Permalänk
Medlem

@_niko_: Lurarna såg faktiskt väldigt intressant ut och jag får ta mig en titt på telefonen du rekommendera också!

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4461362 har ett bra pris just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold