Nån som provat Onlinekoder.com (Produktnycklar)?

Permalänk

Nån som provat Onlinekoder.com (Produktnycklar)?

Håller på drar ihop en sprillans ny rigg så fort lönen kommer och snubblade över Onlinekoder.com.

Nån som provat eller ska man hålla sig till Kinguin och Ebay för Windows 10 produktnyckel?
Har ingen lust att lägga sinnessjuka 1500 spänn på en OEM version av W10.

https://onlinekoder.com/

Permalänk

känns ju inte så där jätte säkert, vid första anblick, hade nog hållt mig till de andra du nämnde
och gå på high positive user recommendations
Kan även rekomendera swec marknad / privatannonser

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mastodontfilms-Mats:

Håller på drar ihop en sprillans ny rigg så fort lönen kommer och snubblade över Onlinekoder.com.

Nån som provat eller ska man hålla sig till Kinguin och Ebay för Windows 10 produktnyckel?
Har ingen lust att lägga sinnessjuka 1500 spänn på en OEM version av W10.

https://onlinekoder.com/

Så fort man såg länken i titlen så la man benen på ryggen... finns ingen mening att göda dessa mellanhänder.

Skrivet av Blacksheep:

Kan även rekomendera swec marknad / privatannonser

Absolut inte. Ska man snåla kan man lika gärna handla på gatan, såvida legitimt kvitto inte finns (i 99% av fallen är ju diskussionstråden inaktiverad, kanske av en anledning).

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Så fort man såg länken i titlen så la man benen på ryggen... finns ingen mening att göda dessa mellanhänder.

Absolut inte. Ska man snåla kan man lika gärna handla på gatan, såvida legitimt kvitto inte finns (i 99% av fallen är ju diskussionstråden inaktiverad, kanske av en anledning).

Mellanhänder?
Hänger inte med nu.

Handla på gatan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mastodontfilms-Mats:

Mellanhänder?
Hänger inte med nu.

Handla på gatan?

Sidan som du länkar till, tradera, blocket mm är fölk som köper ebay nycklar och säljer för ett par hundringar extra. Han menar att det är korkat att betala någon annan ett par hundralappar när du lika gärna kan köpa en själv.

Bara för att förtydliga, de licenser som säljs billigt är ofta volymliceser som inte får säljas vidare. Microsoft spärrar ibland hela serier licenser som missbrukas. Köper du en billig nyckel kan den sluta fungera. Betala därför inte extra för någon pajas som tar pengar för ingenting, licensen blir inte mer legit för det.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mastodontfilms-Mats:

Håller på drar ihop en sprillans ny rigg så fort lönen kommer och snubblade över Onlinekoder.com.

Nån som provat eller ska man hålla sig till Kinguin och Ebay för Windows 10 produktnyckel?
Har ingen lust att lägga sinnessjuka 1500 spänn på en OEM version av W10.

https://onlinekoder.com/

Ebay!

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Kinguin är betydligt större och du får en buyer protection om något inte skulle funka.
Det hade jag hellre kört på

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Kinguin är betydligt större och du får en buyer protection om något inte skulle funka.
Det hade jag hellre kört på

Tveksamma nycklar på den sidan alltså, eftersom man får betala extra för ett sådant skydd.

Bättre då att välja nycklar ifrån ebay som inte kostar alls lika mycket.

Permalänk
Medlem

@Kaine_Uro
Det enda buyer protection gör är att göra så du hamnar i en prioriterad kö. De gånger mitt har krångligat har jag fått hjälp av kundservice inom 5 minuter och blivit klar inom 10. Det är utan sköld.

(påverkar ev. om du köper från en köpare med positivt omdöme dock)

Det står någonstans att alla är garanterad hjälp men med buyers protection så är du i en så kallad prioriterad kö, men eftersom den vanliga supporten är grym spelar det ej någon roll. (står på deras hemsida någonstans, gömt)

Visa signatur

| MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 3700X |
| 32GB DDR4 @ 3200 MT/s | Nvidia GTX 1080 Windforce OC |
| 1TB SSD Samsung 850 EVO | 1TB SSD Samsung 860 EVO |
| 1TB SSD Intel 660P |
// Davisho

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Tveksamma nycklar på den sidan alltså, eftersom man får betala extra för ett sådant skydd.

Bättre då att välja nycklar ifrån ebay som inte kostar alls lika mycket.

Anledningen är att Kinguin är en säljplatform och inte en återförsäljare, men för att garantera att deras köpare inte blir blåsta så tar de ut en försäkring, det är samma som många andra liknande tjänster gör på olika sätt. Om säljaren visar sig vara en buse så slipper du ta striden, du säger bara till Kinguin att nyckeln är fel på så fixar de en ny åt dig medan de sedan ger sig efter säljaren (om de anser det värt besväret).

Har själv varit tvungen att nyttja det på ett spel där jag fick en redan använd nyckel, det tog dem ~20min att fixa och kan ju påpeka att jag köpt digitala kopior hos en svensk ÅF/platform som är en av de större aktörerna för onlinehandel i Sverige och varit med om samma sak där vilket tog nästan en månad att lösa.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Sidan som du länkar till, tradera, blocket mm är fölk som köper ebay nycklar och säljer för ett par hundringar extra. Han menar att det är korkat att betala någon annan ett par hundralappar när du lika gärna kan köpa en själv.

Bara för att förtydliga, de licenser som säljs billigt är ofta volymliceser som inte får säljas vidare. Microsoft spärrar ibland hela serier licenser som missbrukas. Köper du en billig nyckel kan den sluta fungera. Betala därför inte extra för någon pajas som tar pengar för ingenting, licensen blir inte mer legit för det.
Skickades från m.sweclockers.com

Jaha ok.
Där ser man.
Förstod givetvis att det var något fishy med hela grejen men visste inte exakt hur det går till.
Blir Ebay då inte för att Ebay skulle vara bättre än något annat men priset hos kinguin ligger på över 200 spänn och en betydande del av folk som köpt där verkar fått ogiltiga nycklar så är det väl säkrast att gambla med så lite pengar som möjligt.

På tal om kinguin.....
Är det inte lite märkligt att en så stor och relativt inflytelserik tech-youtuber väljer att göra en hel video om Kinguin om dom är i gråzonen eller rent av kriminella?
https://www.youtube.com/watch?v=yXTqz3Fd28M&t=94s

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3230651#rparams=ss=Micr...

Köp org så du vet att du har en ren och äkta W10 som du kan flytta med till din nästa dator.

12-1300kr är billigt (köp inte oem)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3230651#rparams=ss=Micr...

Köp org så du vet att du har en ren och äkta W10 som du kan flytta med till din nästa dator.

12-1300kr är billigt (köp inte oem)

Varför skulle man betala extra för en RETAIL när det går precis lika bra att flytta en OEM-licens?

Sedan rekommenderar jag också ebay. 50 kr är ju ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Tveksamma nycklar på den sidan alltså, eftersom man får betala extra för ett sådant skydd.

Bättre då att välja nycklar ifrån ebay som inte kostar alls lika mycket.

Jag har runt 10.000 köpta nycklar på kingunin, ca 15 har inte funkat.
Alltså 0.0015% chans att du köper en dålig så du vet troligen inte vad du pratar om.

Och när det väl är en dålig så tar det någon dag och man får en ny eller pengarna tillbaka.

EDIT: skyddet är dessutom helt valfritt och går att plocka bort om man är snål

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mastodontfilms-Mats:

Jaha ok.
Där ser man.
Förstod givetvis att det var något fishy med hela grejen men visste inte exakt hur det går till.
Blir Ebay då inte för att Ebay skulle vara bättre än något annat men priset hos kinguin ligger på över 200 spänn och en betydande del av folk som köpt där verkar fått ogiltiga nycklar så är det väl säkrast att gambla med så lite pengar som möjligt.

På tal om kinguin.....
Är det inte lite märkligt att en så stor och relativt inflytelserik tech-youtuber väljer att göra en hel video om Kinguin om dom är i gråzonen eller rent av kriminella?
https://www.youtube.com/watch?v=yXTqz3Fd28M&t=94s

Varför skulle det vara märkligt att en person som tjänar sina pengar på att få tittare och sponsring av företag skulle göra en video om ett kontroversiellt ämne där han kan ha fått betalt av sidan i fråga?

Företaget Kinguin bryter säkert inte mot några lagar, däremot så är ju deras affärsidé att agera marknadsplats åt potentiellt kriminella återförsäljare, ta betalt av både återförsäljaren och kunden och till och med ta betalt för att hjälpa slutkund om återförsäljaren säljer icke-legitima varor. Spännande hur det inte kan anses vara häleri eller medhjälp till det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Varför skulle man betala extra för en RETAIL när det går precis lika bra att flytta en OEM-licens?

Sedan rekommenderar jag också ebay. 50 kr är ju ingenting.

OEM är låst till ditt moderkort. Det viktigaste programmet ska du snåla på för att sedan betala 500kr för ett spel som du kör i 30h max?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Köp från https://www.hrkgame.com/en/games/product/windows-10-professio... 120kr. Har köpt tre olika W10-nycklar därifrån, och aldrig haft problem.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag har runt 10.000 köpta nycklar på kingunin, ca 15 har inte funkat.
Alltså 0.0015% chans att du köper en dålig så du vet troligen inte vad du pratar om.

Och när det väl är en dålig så tar det någon dag och man får en ny eller pengarna tillbaka.

EDIT: skyddet är dessutom helt valfritt och går att plocka bort om man är snål

Personligen tycker jag det är helt bortkastade pengar då man får nya nycklar även då man inte betalat extra för deras så kallade skydd.

De gånger jag fått felaktiga nycklar ifrån säljare på eBay så har de ordnat detta inom ett par dagar. Hos g2play som jag handlade hos fick jag vänta en månad på återbetalning, trots deras skydd. Därför betalar jag numer aldrig extra för deras skydd.

Skrivet av sesese:

OEM är låst till ditt moderkort. Det viktigaste programmet ska du snåla på för att sedan betala 500kr för ett spel som du kör i 30h max?

Håller med @Exxovion där. Varför ska man betala mer för retaillicensen när en oemlicens i praktiken fungerar precis lika bra?

Jag har överfört flera oemlicenser från gamla datorer.

Skickades från m.sweclockers.com