Paradox strategispel Crusader Kings II gratis på Steam

Permalänk
Melding Plague

Paradox strategispel Crusader Kings II gratis på Steam

Svenskutvecklade strategispelet Crusader Kings II bjuder på både intriger och rollspel mellan Europas medeltida familjehus. Nu finns titeln att ladda hem gratis via Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför kommer det så mycket spel som blir gratis nu förtiden? Både GoG och Steam pumpar ut gratis grejer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Varför kommer det så mycket spel som blir gratis nu förtiden? Både GoG och Steam pumpar ut gratis grejer!

Hemskt!

Permalänk
Medlem

Tackar men denna gången hade jag redan hunnit ta del av erbjudandet från annan källa.
Det är tydligt att man är tvungen att hålla koll på de olika digitala köp platser då det förekommer en hel del temporära erbjudanden om gratis spel.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Baxtex:

Varför kommer det så mycket spel som blir gratis nu förtiden? Både GoG och Steam pumpar ut gratis grejer!

Brukar ofta vara i samband med att man planerar att släppa en uppföljare eller liknande för att väcka hype ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Varför kommer det så mycket spel som blir gratis nu förtiden? Både GoG och Steam pumpar ut gratis grejer!

Skrivet av Allexz:

Brukar ofta vara i samband med att man planerar att släppa en uppföljare eller liknande för att väcka hype ^^

Det här spelet har ju en gedigen lista med DLC också, som inte är gratis.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Har inte spelat det tidigare men såg en svensk world domination i huvudet och måste testa det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Har haft det i Steamlistan redan i ett par år.... utan att starta det :P...

Har en tanke på att faktiskt testa... Skall jag tvinga mig att testa alla 1000+ spelen jag har i biblioteket men aldrig startat i en vido serie? Let me know on https://twitter.com/DadTheTechie

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Häftigt! Jag har länge funderat på att testa detta spel.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Brukar ofta vara i samband med att man planerar att släppa en uppföljare eller liknande för att väcka hype ^^

Varit nyfiken själv också. Kan vara som du säger, men dom spel jag fått har jag inte sett någon uppföljare på (i för sig inte kollat nyhetsflödet så noga).

T.ex payday 2, Amnesia eller varför inte Battlefield 1942 (fått hel del på uplay också, vissa av dom stämmer din förklaring andra verkar vara mest utfyllnad)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Spelat sönder det redan. Är 3:an på g?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast
Skrivet av Broken-arrow:

Varit nyfiken själv också. Kan vara som du säger, men dom spel jag fått har jag inte sett någon uppföljare på (i för sig inte kollat nyhetsflödet så noga).

T.ex payday 2, Amnesia eller varför inte Battlefield 1942 (fått hel del på uplay också, vissa av dom stämmer din förklaring andra verkar vara mest utfyllnad)

Nej precis, det är säkert olika anledningar för varje gång ett spel blir "gratis".

Men inget i världen är gratis, så det är ju någon form av ide bakom för att generera pengar.
Kan ju vara dlc, uppföljare, ingame items, reklam, eller vad som ^^

Permalänk
Medlem

Tack! Ett spel till i steamsamlingen jag aldrig kommer starta

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Kan påpekas att CK2 utan de bästa DLC inte är så jättemycket att hänga i granen.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Kan påpekas att CK2 utan de bästa DLC inte är så jättemycket att hänga i granen.

Hvilke DLCer er det som en trenger da for å få en god spill opplevelse i CK2?

Permalänk
Medlem

@Baxtex:
Även på humble har det varigt mycket senaste tiden. Brukar tyda på att man behöver pengar till DLC eller nästa spel. Då är det inte fel att ge lite för att få mer. Vet att i humle fallet är det lite annorlunda. Men bara som ett positivt exempel på hur det kan ge en synergieffekt. Rosa bandet. Du kanske inte ens är intresserad av det hela och att jämföra spelet med rosa bandet är i sig fel men man kan få någon att kanske vilja bidra lite eller få någon annan att hjälpa lite. Så gratis spel kan göra att vissa får mycket pengar eller att vissa slipper förlora jobbet eller att våra älskade kvinnor får bättre vård. MEN det handlar om pengar. Men var de går åt till är skillnaden.

Summan av kardemuman.

Ja många släpper en massa gratis nu, fler än man tänker på. reklam? välgörenhet? i vissa fall är det för att tjäna pengar i andra för att tjäna lite och i vissa fall för att hjälpa andra. Syftet och personerna skiftar.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarg:

Kan påpekas att CK2 utan de bästa DLC inte är så jättemycket att hänga i granen.

Menlöst inlägg av dig utan att säga vilka man verkligen behöver för att det ska bli något att hänga i granen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Menlöst inlägg av dig utan att säga vilka man verkligen behöver för att det ska bli något att hänga i granen.

I princip nästan alla större, vilket betyder att granen kommer gå på 600+ kr.

Min poäng var att CK2 gratis inte är särskilt gratis ifall man vill ha ett relativt komplett och bra spel.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

@anon114264:

Allt beror på VAD du vill spela.

Bas spelet - Kristna feudala

Sword of Islam (Muslim)
Horse lords (Normader)
Old Gods (Pagans)
Way of life (Förändringar i massa små saker men ger dig möjlighet att fokusera på vad du vill bli bättre på)
Sunset invasion (none historical Aztec invade .....)
Raj of India (Hinduer i indien)
The Republic (Handels republik)
Charlemange (tidigare årtal)
Legacy of rome (Byzantiska riket ändras och du kan ha en stående arme)
Sons of abraham (förändringar för Kristna,Judar,Muslimer) spela Jude.
Conclave (Rådet styr inte du. du måste kämpa mot rådet för att få igenom din vilja... ökad svårighet)
Reapers due (Sjukdomar och sjukhus ... Pesten ... alla dör ...)
Monks and Mystics (Gå med i hemliga sälskap,- offra dina närmaste till Satan för att leva för evigt)
Jade dragon, (skicka dina fiender som enuker till kina som slavar .... )

Det som är bra DLC är

Republic - helt nytt spel då MR skiljer sig mycket från Feudal
Old Gods - Viking
Way of Life - fokus på det du vill med dina karaktärer
Sword of islam
Horse lords
Legacy of Rome (Kunna ha en stående här är väldigt viktigt)

OK DLC
Monks and Mystics
Jade Dragon (senaste)
Sons of Abraham
Conclave (Hatar den själv då rådet ställer till en massa)

Sämst
Sunset invasion
och
Reapers Due (fast den har ändå ett spelvärde)

Men jag tycker Bas spelet är helt ok också ....
Efter tutorialen börja på Irland som UnBrian (Petty king of Murmur) Irland är en bra start när man lär sig då inga av de stora spelarna är där och bråkar med en utan allt runt dig är svagar eller jämstarkt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det här är ett av de bästa spelen någonsin. Jag har närmare 4000h i det

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro