Permalänk
Medlem

High end 7" platta?

Hade tidigare en nexusplatta som jag var sjukt nöjd med.

Finns det några current gen surfplattor på 7"?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
99:e percentilen

Kan hända att det kommer en ny iPad Mini snart; där hade jag börjat titta om jag ville ha en liten surfplatta. Skulle dock gissa att 120 Hz-skärm kommer vara fortsatt exklusivt för iPad Pro.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Kan du tänka dig att gå upp till 8,3-8,4 tum så ökar ju utbudet ordentligt. Jag har tidigare kört med en LG G Pad 8,3 och nu med en Samsung Galaxy Tab 8.4 (AMOLED <3) och den sista ~1,3 tummen gör mycket för upplevelsen samtidigt som plattan är nog smidigt att få plats med i en hand.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Som titeln antyder letar TS efter en platta. Har man andra förslag är man självklart välkommen att fråga om ens förslag hade fyllt behovet TS har.
Dock kan man ju uttrycka sig på ett moget och trevligt vis utan att kalla folk för idioter

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

tyvärr är väl 7" segmentet av plattor på väg bort iom att nyare mobiltelefoner är mer eller mindre lika stora.

7" display mäter 15.5 x 8.7cm
6.44" 16:9 display mäter 14.3 x 8cm
6.2" display mäter 13.7 x 7.7 cm

de plattor som finns i segmentet är mest budgetplattor med lågupplöst display och halvdassig hårdvara som troligen presterar liknande din nexus 7

jag skulle gå på en nära 7" kina mobiltelefon istället.
t.ex. Xiaomi Mi Max 2 64GB
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4381810

du får hetare cpu och grafik, mer minne, full hd upplösning, ända nackdelen är väl att du kommer få backa ca 1cm display bredd/höjd

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

tyvärr är väl 7" segmentet av plattor på väg bort iom att nyare mobiltelefoner är mer eller mindre lika stora.

7" display mäter 15.5 x 8.7cm
6.44" 16:9 display mäter 14.3 x 8cm
6.2" display mäter 13.7 x 7.7 cm

de plattor som finns i segmentet är mest budgetplattor med lågupplöst display och halvdassig hårdvara som troligen presterar liknande din nexus 7

jag skulle gå på en nära 7" kina mobiltelefon istället.
t.ex. Xiaomi Mi Max 2 64GB
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4381810

du får hetare cpu och grafik, mer minne, full hd upplösning, ända nackdelen är väl att du kommer få backa ca 1cm display bredd/höjd

har själv en Samsung Galaxy Tab A 10.1 32gb (2018 revision) och den är underbar, kommer fram och tbx på reor och går ner till så billigt som 1900kr för 32gb(typ 2500med 128gb sd kort) värt att kolla in TS

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

har själv en Samsung Galaxy Tab A 10.1 32gb (2018 revision) och den är underbar, kommer fram och tbx på reor och går ner till så billigt som 1900kr för 32gb(typ 2500med 128gb sd kort) värt att kolla in TS

Han ville dock ha en "high end platta"
Galaxy Tab A är allt annat än detta. Långsam platta med dålig hårdvara.
Har en själv, funkar till kolla media på osv. Men knappast snabb på något sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hade tidigare en nexusplatta som jag var sjukt nöjd med.

Finns det några current gen surfplattor på 7"?

Jag rekommenderar att köpa google nexus 7

Permalänk
Medlem

den första tegra note på 7 tum var då en riktigt snabb platta... fanns det nån snabbare då?

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Han ville dock ha en "high end platta"
Galaxy Tab A är allt annat än detta. Långsam platta med dålig hårdvara.
Har en själv, funkar till kolla media på osv. Men knappast snabb på något sätt

jodå, dock tycker jag själv att den är riktigt bra, skulle nog inte kalla den high end som TS letar, men def midend, äger både ipad pro samt en samsung s3, skulle inte underskatta plattan faktiskt, vem spelar seriöst på en tablet dock?

Edit: har du 2018 revision med updaterat stuff? annars förstår jag varför den är så seg.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Gick från en Asus nexus 7 till Asus Zenpad 8 och har nu beställt en Huawei MediaPad M5 8.4 från amazon.de för 3700 kr inklusive snabbfrakt för 9 euro.
Verkar ha fått okej betyg men inte något direkt lysande.
Till fysisk storlek så är varje steg lite större om man inte räknar tjocklek, men det skiljer inte jättemycket i mått.

Nexus: 120,0 × 198,5 × 10,45 mm
Zenpad: 123,0 × 209,0 × 8,5 mm
Mediapad: 124,8 × 212,6 × 7,3 mm

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Google Pixel C - NVIDIA Tegra X1 (Fyrkärnig) - 64-bitars processoroch 3gb ram.