Permalänk

Hjälp med att välja en 240hz skärm.

Men tjenare allihopa! Behöver lite hjälp med val av en ny spelskärm. Sitter just nu på en benq 144hz, men vill ha en ny som är i 240hz, det jag undrar egentligen över är ska jag välja en med g-sync? Lirar bara fps spel, mest cs go och pubg. Sitter på en 1080 ti strix oc och en i7 8700k. G-sync bra eller dåligt? Ger det input lag m.m.? 🙄

Permalänk
Medlem

@kimjonsson:

Off-topic men det känns lite som att slänga pengar i sjön. För 5000-6000~ kr får du endast högre uppdateringsfrekvens (vilket du nästan uteslutande kan dra nytta av i spel som CS:GO) och G-Sync, om du nu vill ha det.

Det är fortfarande en 1080p TN-panel.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Bildexpert 📺

Fast det är ofta en bättre TN-panel, särskilt om 144 Hz-skärmen som det byts ifrån har några år på nacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@kimjonsson:

Off-topic men det känns lite som att slänga pengar i sjön. För 5000-6000~ kr får du endast högre uppdateringsfrekvens (vilket du nästan uteslutande kan dra nytta av i spel som CS:GO) och G-Sync, om du nu vill ha det.

Det är fortfarande en 1080p TN-panel.

Fast spelar man spel som lol,ow,csgo,dota,fortnite etc så har man nytta av dessa 240hz i vilket fall som.
Jag själv spelar inte ett enda spel där jag inte enkelt får ut över 250fps.

1080p är en sweetspot för mig personligen, vill inte ha högre på en datorskärm, då jag behöver större skärm, något jag inte heller vill ha.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Fast det är ofta en bättre TN-panel, särskilt om 144 Hz-skärmen som det byts ifrån har några år på nacken.

precis min 144hz är en av dem första som kom 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

https://www.youtube.com/watch?v=F8bFWk61KWA

Som du ser så är där ingen input lag Jag skulle gå för G-Sync 100%.

Permalänk
Bildexpert 📺

@kimjonsson: Alla 240 Hz:are jag testat hittills har haft hög kvalitet på TN-panelen och varit påtagligt bättre än den genomsnittliga 144 Hz-skärmen. Talar vi då om en gammal 144 Hz-skärm lär du på den punkten vara nöjd med i stort sett alla av dem. Då blir det en prioritering av finesser. Med den setup du kör och de spel du spelar verkar G-Sync inte höra till någon självklar finess för dig.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@kimjonsson: Alla 240 Hz:are jag testat hittills har haft hög kvalitet på TN-panelen och varit påtagligt bättre än den genomsnittliga 144 Hz-skärmen. Talar vi då om en gammal 144 Hz-skärm lär du på den punkten vara nöjd med i stort sett alla av dem. Då blir det en prioritering av finesser. Med den setup du kör och de spel du spelar verkar G-Sync inte höra till någon självklar finess för dig.

Men det är just det att jag lirar mest pubg, då var min tanke att det spelet är ju inte jätte optimerat, därför funderade jag uti g-sync då eftersom att det blir kanske svårt att alltid hålla 240 att därav kunde g-sync vara till hjälp eller tänker jag fel?😊

Skickades från m.sweclockers.com