Permalänk

Köp av speldator max 20k

Halloj,

Det är så att jag funderar på att köpa en Gaming PC för första gången och vill helst köpa en färdigbyggd då jag har 0 koll på hur man bygger och vilka delar som är bra osv. Jag är endast intresserad av att spela Fortnite, Pugb och kanske lite Overwatch.

Kan pröjsa upp till 20.000 kr men då ska allt vara inkluderat (skärm,tangentbord, mus)

Någon vänlig själ som kan kan dela med sig en ''lista'' på vad jag kan köpa för min budget?

**EDIT

Jag är endast intresserad av att köpa en Färdigbyggd PC. Så dela gärna med er om vilken som är bäst just för mig och min budget.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@tickleclitz: En första fråga: Hur viktigt är det att spela PUBG med höga grafikinställningar? Det är ett väldigt dåligt optimerat och krävande spel, medan både Fortnite och Overwatch går att spela bra även med billigare datorer.

Fråga 2: Hur tänker du kring bildskärm? Jag menar storlek? Snabbhet vs. bildkvalitet? Visst du kan få en stor och snabb skärm med bra bildkvalitet, men då kostar bara skärmen mer än halva din budget...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av tickleclitz:

Halloj,

Det är så att jag funderar på att köpa en Gaming PC för första gången och vill helst köpa en färdigbyggd då jag har 0 koll på hur man bygger och vilka delar som är bra osv. Jag är endast intresserad av att spela Fortnite, Pugb och kanske lite Overwatch.

Kan pröjsa upp till 20.000 kr men då ska allt vara inkluderat (skärm,tangentbord, mus)

Någon vänlig själ som kan kan dela med sig en ''lista'' på vad jag kan köpa för min budget?

Tacksam för svar!

Tangentbord och mus är ganska personligt tycker jag så åk och känn i butik! Annars så kommer dessa delar nedan passa fint. Ca 4000kr på en skärm känns rimligt också. Vilken storlek är du intresserad av?

https://komponentkoll.se/bygg/WafZT

Visa signatur
Permalänk

@Starric: Tack för snabbt svar! Jag vill helst spela med riktigt bra grafik och snabbt som fan ska det gå =D 24 eller 27 tum, båda funkar!

Permalänk

@Brekker: Hej! När jag skrev ''lista'' då menade jag vilken data, skärm, tangentbord och mus. Inte vilka delar Vill ha färdigbyggd.

Permalänk
Medlem

@tickleclitz: Något sånt här kanske?
Om du vill lägga lite extra cash kan man byta grafikkortet till ett GTX 1070, men 1060 är ett bra kort för spel på full hd.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/11464724/

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tickleclitz:

@Brekker: Hej! När jag skrev ''lista'' då menade jag vilken data, skärm, tangentbord och mus. Inte vilka delar Vill ha färdigbyggd.

FYI: "Dator" heter det. "Data" är något helt annat.

I övrigt begriper jag inte riktigt vad det är du frågar efter. Om du vill ha en färdigbyggd dator är det väl bara att titta runt på de märken som intresserar dig och välja det som du tycker passar bäst?

Läs recensioner, kika på Youtube-videor etc. Sen måste du också tänka på att ett tangenbord är väldigt personligt, likaså mus. Det bästa tangentbordet jag någonsin haft under de dryga trettio åren jag använt datorer kanske inte faller dig i smaken, utan det är sådant du förmodligen får gå till butik och känna dig fram till istället.