Permalänk
Medlem

Pubg VS Fortnite VS H1Z1

Ja som rubriken lyder.
Jag har testat alla tre spelen , det första jag provade var pubg tyckte det var ett av dom bästa spelen jag lirat. Nice,grafik skön kontroll och hela konceptet var guld. Med tiden tröttnade jag och tyckte det var skit tråkigt att lira solo. Jag tog en paus och började med fortnite, samma koncept men kunde inte fastna för spelet då jag seriöst inte förstod hur man byggde (haha).
Provade H1Z1 diggade simpelheten i spelet och hur lätt det var att hitta bättre saker tidigare (solo läget).

Min fråga är vilket av dessa,spel spelar ni och varför och vilket spel kommer,dö ut först ?

Bonus frågan är att jag är helt ny med film programmet Sony vegas och Gjorde en Pubg film jag vill gärna höra er åsikt om denna https://youtu.be/8VU_MMbJzcM
Hade varit guld för mig (jag kan ta kritik )

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar PUBG mest av dem du nämner. Lägger du några minuter på det kan du nog lära dig bygga i fortnite.

Spelar dock bara PUBG med kompisar, det är ett helt annat spel och mycket roligare.

Angående videon tyckte jag den var för långsam, började hoppa genom den för att hitta det roliga nästan direkt.

Permalänk
Medlem

@Kazimbz:

PUBG är det jag spelar, testat H1Z1 och fortnite men de är för flummiga för min smak, jag gillar det "seriösa" konceptet mer

Håller med som @anon81912 tidigare nämnt att filmen var segstartad,
Första två sekvenserna med åka buggy var dryg, sen springa genom hela skolan innan fighten började var också drygt.
Efter de två sekvenserna började det hända mer saker direkt i sekvenserna vilket var uppskattat!

Saker jag tycker du ska försöka tänka på är väl typ:
* Max 5-6 sek springa innan fight/händelse.

Du har löst de snyggt vissa andra ställen tycker jag, sen att inte det hände något speciellt jäääätte coolt och awesome gör filmen lite trött också men någonstans måste man ju börja Lycka till och bra jobbat!

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara spelat PubG och Fortnite av de här. Fortnite avinstallerade jag igår då jag inte saknade, känns som att dess främst fördelar är att det är gratis och lite gullig grafik för kidsen. Spelade ett par dagar med bror min, tror vi kom tvåa i andra matchen när vi hittade grymma vapen. När man inte hittade vettig loot blev man supermördad av någon med scope. Vet inte, var inte imponerad, kändes alldeles för random. Bara en massa hoppande och murar.

PubG tycker jag är svinkul, dock bara Solo och Duo. Squad blir för mycket kaos (åtminstone med mina kära vänner) och för svårt att ha ihjäl någon. Finns ingen anledning att attackera på håll då de man skjuter på bara kommer bli ressade, vilket tar bort en del av charmen. Duo är dock överlägset roligast! Även det här är ju dock lite random, men känns lättare att lägga om taktik beroende på loot. För att inte tala om vart zonen bestämmer sig för att hamna. Men tycker det är kul, ju aggressivare spelstil desto roligare!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har bara testat Fortnite och det pga att det är gratis.

Känner att jag lite missade initala rejset på PUBG, många av dom polare jag har som kört det har redan ledsnat.
Kanske blir nytändning nu om det kommer lite fler maps.

Är mest rädd att håva ut pengar, köra 3 matcher, för att sen komma på att det är Fortnite jag gillar bättre.

Kan dock hålla med @Choffe, förmodligen jag som både spelat för lite, samt har lite för mkt "forca forca" och "rakt in & spray and prey", men känner att det är för mkt "lotto" med hur man hittar vapen osv. Många deaths består just i att moståndet lyckats få tag på bättre pangare. Jag är nog för lite taktisk för denna typen av spel

Permalänk
Medlem

Gillar inte Fortnite, byggande känns så icke BR som man kan komma samt så är gunplayet värdelöst men förstår varför så många gillar det. galet vad stort det blivit kan jag bara säga sen verkar epic vara en bra mycket bättre utvecklare än bluehole. H1Z1 är ganska dött men de andra 2 spelen tror jag kan existera samtidigt och ha sin egen publik utan problem. Sen har vi ju en hel drös kommande BR spel. Såg på steam reklam för robocraft royale så det säger en hel del. Tror dock det kommer bli som med Mobas och MMOs, de flesta kommer misslyckas dra någon större publik

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har bara testat Fortnite och det pga att det är gratis.

Känner att jag lite missade initala rejset på PUBG, många av dom polare jag har som kört det har redan ledsnat.
Kanske blir nytändning nu om det kommer lite fler maps.

Är mest rädd att håva ut pengar, köra 3 matcher, för att sen komma på att det är Fortnite jag gillar bättre.

Kan dock hålla med @Choffe, förmodligen jag som både spelat för lite, samt har lite för mkt "forca forca" och "rakt in & spray and prey", men känner att det är för mkt "lotto" med hur man hittar vapen osv. Många deaths består just i att moståndet lyckats få tag på bättre pangare. Jag är nog för lite taktisk för denna typen av spel

Fast är du taktisk så skulle du ju älska PUBG när du blivit lite mer van i spelet.
De flesta som bara "kör" utan strategi tröttnar ju på spelet men om du älskar taktik finns ju en hel annan dimension av spelet kvar efter det!

När vi spelar är det ganska aggresivt, men extreeemt mycket taktik om vart vi ska, vart man ska hoppa & loota, loota i grupp eller utspritt, hålla vilka broar/kullar, röra sig medurs cirkel eller moturs beroende på terräng, attackera i grupp med en sidoflank, cirkulera runt fienden mitt i en fight för att förvirra dem. Detta är ju bara några få smågrejer av allt man tänker på efter ett par hundra timmar, det är ju ändå DET som gör PUBG kul! Bättre vapen argumentet försvinner med tiden, man lägger ju taktikten efter utrustningen osv.

Men, ja man lär väl lägga lite timmar för att komma dit såklart, om du ger det lite tid hoppas jag du också finner det

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

PUBG är min favorit. Gillar att det kan vara både höga strider och campande. Fortnite har jag velat tycka om, men det här med byggandet förstör spelet, samt det inte finns FPP. Därför begravde jag spelet. Tycker den är mer lämplig för kids.
H1z1 har jag inte provat. Vågar inte köpa den i heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Av dessa faller PUBG mig mest i smaken. Ja, det kan optimeras mera (även om det är mycket bättre nu än för bara ett tag sedan) men dess mera realistiska approach passar mig bättre. Fortnite och bygga upp väggar och skit så fort man är beskjuten kan vara "skoj", men är inte det jag vill få ut av ett spel då jag ofta spelar lite mer tävlingsinriktat.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Der borde vara brottsligt att nämna pubg och skön kontroll i samma mening!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazimbz:

Ja som rubriken lyder.
Jag har testat alla tre spelen , det första jag provade var pubg tyckte det var ett av dom bästa spelen jag lirat. Nice,grafik skön kontroll och hela konceptet var guld. Med tiden tröttnade jag och tyckte det var skit tråkigt att lira solo. Jag tog en paus och började med fortnite, samma koncept men kunde inte fastna för spelet då jag seriöst inte förstod hur man byggde (haha).
Provade H1Z1 diggade simpelheten i spelet och hur lätt det var att hitta bättre saker tidigare (solo läget).

Min fråga är vilket av dessa,spel spelar ni och varför och vilket spel kommer,dö ut först ?

Bonus frågan är att jag är helt ny med film programmet Sony vegas och Gjorde en Pubg film jag vill gärna höra er åsikt om denna https://youtu.be/8VU_MMbJzcM
Hade varit guld för mig (jag kan ta kritik )

PUBG - FPP mode ftw!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

H1Z1 är väl i princip dött redan.

PUBG vs Fortnite är nog bara smak. Själv är jag inte så förtjust i den tecknade stilen, gillar den seriösa tonen i PUBG mer.

Bygga saker i Fortnite ser jag både för och nackdelar med, det är riktigt surt att fastna mitt i ingenstans utan skydd i PUBG.

Fortnite har ju jobbat mer än dubbelt så länge med sitt spel, så det är inte så konstigt att det flyter bättre och de är snabbare på att pumpa ut nytt content. Hoppas Bluehole kommer ikapp, nya vapenskinsen är riktigt fula (orange) och känns som en girig moneygrab bara. Kommer det mer coola skins så köper jag det.

Men de har mycket att lära om hur man kommunicerar med communityn och fixar det som verkligen behövs. De skulle kunna pumpa ut 2-3 till bra banor och ha det som grund till att vara det bättre spelet, enda BR med många, varierande, maps.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag Fortnite, och har verkligen genuint kul när jag spelar!

Byggandet tar en stund att lära sig. Det tar en stund att förstå sig på varför du ska bygga, och när.

Du använder byggandet för att få övertag. Bygg ramper och spring upp så att du kommer ovanför folk, då man får stort övertag om du är ovanför och skjuter neråt.

Du använder även byggandet för att bygga "forts" (eller vad man nu ska kalla dom), alltså du bygger som ett litet hus/slott med ditt material för att sitta och campa i när du behöver skydd, eller när du behöver ett torn att sitta i för att skjutsa på någon. Du får ju bygga exakt hur du vill, och precis vart du vill. Så där får man vara lite kreativ för att finna övertag när man ska skjuta på någon, eller när man ska ta skydd.

Ett tips är att du alltid slänger upp en ramp ifall du hamnar i eldstrid med någon. Bygg väggar runt omkring dig ifall du behöver skydd från elakingar som vill skjuta dig i ryggen eller från sidan.

Man bör byta binds för vägg/ramp/golv enligt mig, för en mer "naturlig" upplevelse. Default-bindsen känns sjukt klumpiga. Själv använder jag mouse5 (knappen för tummen) för rampen, för den använder man mest. Sen kör jag Q för vägg och § för golv. Mer behöver man inte

Kände att det kanske blev något offtopic, men ville bara ge dig en inblick i hur du bör tänka ifall du spelar Fortnite. Det var längesen jag hade såhär genuint kul när jag spelar Battle Royale.

Har testat H1Z1 och PubG men kunde verkligen fortsätta lira dessa för att det var så tråkigt. Hade verkligen inte kul i något utav dom.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordin:

@Kazimbz:

PUBG är det jag spelar, testat H1Z1 och fortnite men de är för flummiga för min smak, jag gillar det "seriösa" konceptet mer

Håller med som @Killbom tidigare nämnt att filmen var segstartad,
Första två sekvenserna med åka buggy var dryg, sen springa genom hela skolan innan fighten började var också drygt.
Efter de två sekvenserna började det hända mer saker direkt i sekvenserna vilket var uppskattat!

Saker jag tycker du ska försöka tänka på är väl typ:
* Max 5-6 sek springa innan fight/händelse.

Du har löst de snyggt vissa andra ställen tycker jag, sen att inte det hände något speciellt jäääätte coolt och awesome gör filmen lite trött också men någonstans måste man ju börja Lycka till och bra jobbat!

Tack så mycket
Håller med dig man är ju typ ute eftet det mer seriösa koncepten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Nu har jag bara spelat PubG och Fortnite av de här. Fortnite avinstallerade jag igår då jag inte saknade, känns som att dess främst fördelar är att det är gratis och lite gullig grafik för kidsen. Spelade ett par dagar med bror min, tror vi kom tvåa i andra matchen när vi hittade grymma vapen. När man inte hittade vettig loot blev man supermördad av någon med scope. Vet inte, var inte imponerad, kändes alldeles för random. Bara en massa hoppande och murar.

PubG tycker jag är svinkul, dock bara Solo och Duo. Squad blir för mycket kaos (åtminstone med mina kära vänner) och för svårt att ha ihjäl någon. Finns ingen anledning att attackera på håll då de man skjuter på bara kommer bli ressade, vilket tar bort en del av charmen. Duo är dock överlägset roligast! Även det här är ju dock lite random, men känns lättare att lägga om taktik beroende på loot. För att inte tala om vart zonen bestämmer sig för att hamna. Men tycker det är kul, ju aggressivare spelstil desto roligare!

Kan dock tycka,att man kan bli för passiv när man spelar solo. Annars blir det ju lätt att man fått en bra loot sen,dör man efter man sprungit i 6min liksom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag spelar Dayz istället (insert forever alone-meme)

Skämt åsido så ger det lite av samma sak fast på olika djup. Så jag växlar beroende på humör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Gillar inte Fortnite, byggande känns så icke BR som man kan komma samt så är gunplayet värdelöst men förstår varför så många gillar det. galet vad stort det blivit kan jag bara säga sen verkar epic vara en bra mycket bättre utvecklare än bluehole. H1Z1 är ganska dött men de andra 2 spelen tror jag kan existera samtidigt och ha sin egen publik utan problem. Sen har vi ju en hel drös kommande BR spel. Såg på steam reklam för robocraft royale så det säger en hel del. Tror dock det kommer bli som med Mobas och MMOs, de flesta kommer misslyckas dra någon större publik

Var ju även lite snack om att Counter strike skulle få ett royal mode hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jag spelar Dayz istället (insert forever alone-meme)

Skämt åsido så ger det lite av samma sak fast på olika djup. Så jag växlar beroende på humör.

Jasså jag provade day z när det var i beta stadiet tror jag var ju skit svårt att lira fattade noll och allt kändes dött. Har för mig att spelet ännu inte är klart ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PUBG såklart. Räcker med se 30 sekunder av tramsspel som Fortnite, overwatch, destiny, stjärnornas krig osv innan jag bestämt mig för inte lira dom. Har personligen oerhört svårt att bli imponerad av flygande bilar, laserstrålar/sköldar, magiska krafter och sån skit.

Något tempofattig video i min mening. Ecstasydunk förstår jag mig inte på. Kan inte på något sätt koppla det till PUBG bortsett om det inte är väldigt bra klippt. Att tempot på musik och klipp går hand i hand.
Benny Hill funkar alltid i dråpliga situationer med några schyssta ljudeffekter. Stort plus för självdistans och blooper, gillar sånt skarpt personligen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kazimbz:

Jasså jag provade day z när det var i beta stadiet tror jag var ju skit svårt att lira fattade noll och allt kändes dött. Har för mig att spelet ännu inte är klart ?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ne det har inte ens kommit till beta ännu... alpha 0.62 körs fortfarande och det har i stort sett inte uppdaterats på ett år. Jag spelar inte just nu just för att de inte gör någonting men snart förhoppningsvis:

Permalänk

älskade PUBG när det kom spelade 100h första 1.5 veckan, men nu kan jag inte spela det längre, servrarna är så jäkla usla med sina 10-18 ticks, jag börjar skjuta på folk och får ut 10 skott och dom skjuter en på 2 röda varje gång nu så, men det är min upplevelse, känns som att servrarna var bättre i erly access då märkte jag inte av tickraten på servern samma som nu

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

PUBG såklart. Räcker med se 30 sekunder av tramsspel som Fortnite, overwatch, destiny, stjärnornas krig osv innan jag bestämt mig för inte lira dom. Har personligen oerhört svårt att bli imponerad av flygande bilar, laserstrålar/sköldar, magiska krafter och sån skit.

Något tempofattig video i min mening. Ecstasydunk förstår jag mig inte på. Kan inte på något sätt koppla det till PUBG bortsett om det inte är väldigt bra klippt. Att tempot på musik och klipp går hand i hand.
Benny Hill funkar alltid i dråpliga situationer med några schyssta ljudeffekter. Stort plus för självdistans och blooper, gillar sånt skarpt personligen.

Kul att höra tack.
Håller faktiskt med dig har svårt för spel som har sliskiga färger (fortnite) där det realistiska försvinner.
Gillar dock OW

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter 2k timmar i PUBG med deaths av random saker etc varannan match så har jag tröttnat helt. Dock fastnat för Fortnite då det är ganska kul om man spelar duo/squad. Hela byggconceptet kändes like wierd i början men efter ca 200-ish timmar av Fortnite så har jag fastnat totalt, finns nog inget roligare än när man springer in i en fiende och byggandet börjar och när man segrat i slutet så sitter man i ett svajjigt torn högt uppe i luften! Hela kompisligan har bytt över också så finns alltid folk att lira med!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Efter 2k timmar i PUBG med deaths av random saker etc varannan match så har jag tröttnat helt. Dock fastnat för Fortnite då det är ganska kul om man spelar duo/squad. Hela byggconceptet kändes like wierd i början men efter ca 200-ish timmar av Fortnite så har jag fastnat totalt, finns nog inget roligare än när man springer in i en fiende och byggandet börjar och när man segrat i slutet så sitter man i ett svajjigt torn högt uppe i luften! Hela kompisligan har bytt över också så finns alltid folk att lira med!

Lirade faktiskt alla tre spelen i fredags. Tyckte ändå att pubg gav mig mer hjärtklappning och häftiga strider. H1Z1 är ju aimet helt vidrigt men ändå ganska kul lite rörigt på ett sätt. Fortnite var kul men så frustrerande med enorma raketer som kom flygande och byggande herregud

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är fortfarande nostalgisk över hur h1 var när jag köpte det för något år sedan. Ser det som en nice blandning av den lite mer seriösare tonen i pubg och de chill feelet som fortnite ger. Hoppas verkligen att dom kommer på rätt spår med det spelet igen.

Permalänk
Medlem

Fortnite flyter på bättre

Permalänk
Medlem

Jag började med h1z1 men sen blev det att jag spelade pubg mer och mer. Från att ha kört random squad blev vi ett gäng som kör pubg tillsammans efter att ha hittat varandra genom just slumpmässiga grupper

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag lirar PUBG, både solo och med kompisar. Har aldrig testat fortnite och kommer nog inte heller göra det av olika anledningar men bland annat avsaknad av first person only läge. (om jag inte har fel?) och för jag ogillar det rent visuellt, inte mkt för det "tooniga".

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

Nu har jag inte testat varken Fortnite (ser för cartonish ut) och H1 visste jag inte ens om, men PUBG spelar jag och många kompisar så blir oftast Duo och 3-man squad eller 4-man squad, och då är det riktigt kul! Solo kör jag bara då och då när sonen vill sitta med och titta på när jag spelar "gubbe" som han kallar det.

Men tips om det känns tråkigt är att försöka köra DUO iaf.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Fortnite är rätt unikt och jag tycker inte riktigt att det passar att klumpa ihop med PUBG och H1Z1. Även om game-modet tekniskt sett är detsamma så är gameplay-stilen och tempot helt annorlunda. Men Fortnite är helt klart roligast att spela utav dessa 3 tycker jag.

Om man dock gör en jämnförelse mellan dom mer klassiska Battle Royale spelen så vinner fortfarande Arma 3 modden Battle Royale (det vill säga föregångaren till PUBG) över dom allihopa.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional