Permalänk

Allt startar utom skärmen

Hej skulle behöva hjälp. Min skärm går inte igång på min dator (funkar på andra datorer inget med sladdarna eller så) jag startar min dator allt går i gång dioderna lyser tangentbordet och musen oså vidare efter 15 sec med datorn igång så kan jag klicka 1 gång på start knappen så dör den.
Skulle gärna få lite hjälp.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Frallanxd: *tråd flyttad*

Jag tror den kan trivas bättre här

Sen hade det varit bra med lite mer information:
Vad är det för dator?
Vad är där för komponenter?
Vad är det för skärm?
Har du provat med andra skärmar?

Osv osv

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Frallanxd: Lite mer historia och hur du hamnade i den här situationen hade varit bra också.

Har datorn och skärmen någonsin funkat tillsammans?
Har datorn någonsin funkat som den ska?
Vad gjorde du innan du fick problem?
mm

Permalänk
Medlem

@Frallanxd:
prova mot tv'n med hdmi så vet vi att grafikkortet inte är ledsen.
Annars är det nog nätaggregatet.
Jag hade samma problem för något år sen. Det började med att starta spel. Senare var det OS.

Förtydligande
Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frallanxd:

Hej skulle behöva hjälp. Min skärm går inte igång på min dator (funkar på andra datorer inget med sladdarna eller så) jag startar min dator allt går i gång dioderna lyser tangentbordet och musen oså vidare efter 15 sec med datorn igång så kan jag klicka 1 gång på start knappen så dör den.
Skulle gärna få lite hjälp.

Om jag läser det du skriver så startar du datorn men får ingen bild på skärmen sen trycker du på startknappen igen , och den enda knapp jag kan tänka på är den du startade datorn på eftersom du inte har nån bild , då är de helt naturligt att datorn dör om man trycker på startknappen en andra gång.

Bara för att fläktar startar och lampor lyser betyder det inte att din dator startar som den ska , sen medans jag skriver det här kom jag att tänka på , vart ansluter du skärmen , grafikkortet eller moderkortet ?

Som man frågar får man svar , eftersom vi inte sitter vid din dator så måste du utveckla lite

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j