Gmail för webben får nytt utseende

Permalänk
Melding Plague

Gmail för webben får nytt utseende

Google planerar att uppdatera Gmail med ett nytt utseende, och nu hittar bilder på den nya designen ut på webben.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken revolution!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Så vad betyder detta för dom av oss som använder Inbox? Det ser ju typ redan ut på det här viset.

Permalänk

Jag föredrar den nuvarande versionen. Den här är alldeles för själlös för mig.

Permalänk
Medlem

En rund Compose-knapp? Helt oanvändbart! *börjar dela ut högafflar och facklor*

Nja, det var väl som sagt ingen jätterevolution. Jag använder webbversionen så sällan att jag tycker de ändrat designen varje gång ändå.

Permalänk
Medlem

Inte varit på web mail på evigheter.
Använder windows 10 mail för outlook och gmail och bluemail på mobilen.
Tror inte jag lär besöka denna nya designen heller

Permalänk
Medlem

Nog för att nuvarande designen börjar bli lite föråldrad men inte är denna något bättre inte.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det verkar lovande. Den nuvarande designen har sett gammal och tråkig ut i bra många år nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Jag tycker min gmail ser mycket bättre ut än denna och då har jag valt tema och sånt.

Jag hatar att dom ska ändra saker hela tiden känns som det händer vare år.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Folk gillar ju helt uppenbart inte förändring så varför ska de alltid hålla på. Det är så dåligt, och om de nu mot bättre vetande ska hålla på och ändra stup i ett så borde det i alla fall finnas ett val att behålla den gamla designen för gott och inte som nu när det är en (allderles för kort) övergångsperiod. Men nej... Det ska ändras för att ändras. Det är fasen som förändring är ett självändamål för vissa!! Lår RIKTIGA designers hålla på med design och inte typ praktikanter från någon snajsig GUI-utbildning. #jagblirsåjävlatrött

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

Så vad betyder detta för dom av oss som använder Inbox? Det ser ju typ redan ut på det här viset.

ingenting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Folk gillar ju helt uppenbart inte förändring så varför ska de alltid hålla på. Det är så dåligt, och om de nu mot bättre vetande ska hålla på och ändra stup i ett så borde det i alla fall finnas ett val att behålla den gamla designen för gott och inte som nu när det är en (allderles för kort) övergångsperiod. Men nej... Det ska ändras för att ändras. Det är fasen som förändring är ett självändamål för vissa!! Lår RIKTIGA designers hålla på med design och inte typ praktikanter från någon snajsig GUI-utbildning. #jagblirsåjävlatrött

Gmail har inte ändrats på åratal. Nu får den en uppfräshning med material design och får samma stil som övriga produkter. Nu gnäller du bara för gnällandets skull känns det som.

Permalänk
Medlem

Gäller detta även Google Inbox?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Är det något knas med gmail-servrarna? För några dar sedan slutade mitt gmail-konto i Thunderbird funka. Har följt stegen man ska göra på google men får det fortfarande inte att funka.

Får det här meddelande hela tiden
"Sending of password for user blajblaj@gmail.com did not succeed. Mail server pop.gmail.com responded: Web login required: https://support.google.com/mail/answer/78754"

Permalänk
Medlem

Bara de behåller något som motsvarar det nuvarande kompakt-läget så är jag nöjd. Avskyr whitespace-sjukan som nästan alla moderna sajter lider av. Slösa inte på min värdefulla skärmyta!

Permalänk
Medlem

Detta verkar helt onödigt, det funkar ju bra som det är nu liksom?
Jag slutade använda outlook och andra program för många många år sedan för att jag tycker gmail funkar bra, visst det saknar en massa funktioner, men man behöver liksom inte ha alla dessa, det kommer man på efter ett tag.

Visa signatur

gotta go fast