Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Beställde just en ny bil. Första gången i mitt liv jag inte åker begagnat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Träffade just en tjej på Badoo och fick i alla fall en ny fb-vän. Alltid något tills vidare.

En speciell fb-vän.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Glad 😊 körde precis klart sista racet i storyn på Need for speed: payback 😊 Inte alltför många spel jag spelat igenom från början till slut 😊 nu till nästa problem dock, vilket ska man nu spela? 😀

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem

Om det finns en datorgud så hånlog den mot mig.
Har kryptrerade diskar, och fick för mig att göra en vårstädning idag.
gjorde backup på allt.
Hade skickat min bitlocker recovery till min mail, och hade den i reserv på usb.

Sagt och gjort så formaterade jag.
Startade upp datorn, och skulle börja dra över program från min ena lagringsdisk.
"Bitlocker kräver en upplåsningskod"(Ej lösenord). Inga problem, väll?
Saken är den; jag tappade mitt usbminne under formateringen och lyckades stiga på den så att den böjdes till punkten då den inte gick att läsa.
Men jag har ju koden på mailen!
.. Fel bitlocker kod, det var den till C disken. Jag hade missat att göra backup(Bitlocker) på min D: disk och skicka till mig själv på mailen.
Nu växer ångesten.
Söker igenom alla mina andra usb minnen, något minne måste ju ha den?!
Inget hittat.

Kollar igenom mina 2 stycken diskar som är okryptrerade(då de är saker på de som jag absolutinte vill någonsin ska försvinna).
Ingen bitlocker kod.

Sedan kommer snilleblixten, jag har flera diskar, och vid omformateringen bytte Windows vilka bokstäver jag hade på mina diskar.
Trycker på disk I:. Den frågar nu efter ett lösenord, ett jag kan utantill.
(Hacker voice): I'm in.

Den disken, som tur är har bitlocker koden till den andra disken, och all data hel!

Ååååh ångesten som uppstod.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Jag är glad att jag blev omkörd idag. Ute och kör och blir ikappkörd av en bilist som tycker det går för långsamt och lägger sig så där obekvämt nära. Till slut ger personen med sig och kör om. Ett par minuter senare får jag ställa mig på bromsen då två rådjur bestämmer sig för att gena över vägen.
Så tack du bilist som körde om så jag hade möjlighet att stanna utan att bli påkörd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev anställd på ett nytt jobb idag, efter att dom förra veckan ringde till mig och frågade om jag ville jobba där. Alltid trevligt att vara eftertraktad

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Otroligt glad just nu! Fick en tidig födelsedagspresent av min sambo igår efter jobbet, en 8700k och ett maximus hero X! Jag vågar påstå att jag har världens bästa tjej

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Idag är denna herren glad! Började skruva på projekt bilen igen, Pollen behandlingen verkar funka
( brukar annars ligga i fosterställning och blöda näsblod vid detta laget varje år xD )
Och så blir det frisbeegolf.
Gött när det går bra

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Ledig hela veckan! Känns verkligen grymt skönt.
Absolut bäst när man inte har ett skit planerat heller, utan tar dagen som den kommer!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Åker till Kreta i 2v på fredag, ska bli så gött att bara ta det lugnt och klunka bira!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Äntligen fått komma hem från sjukhus efter 10 nervösa dagar med min nyfödda dotter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oatp1b1:

Äntligen fått komma hem från sjukhus efter 10 nervösa dagar med min nyfödda dotter.

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis! Själv bodde vi på sjukhuset i ~2 månader när dottern ville beskåda världen 10 veckor tidigt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Idag har man börjat bli nyttig och ska gå ner några kilo så man kan vara bekväm i solen:)
Och som motivering köpte jag mig en 2600X, moderkort och ny bracket åt Evo blocket
Dock känns det ju sådär att gå på jobbvecka när man vet att paketet är påväg...

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Avstängd

Jag är en av vinnarna på den Be Quiet tävlingen här på Swec

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Jag är en av vinnarna på den Be Quiet tävlingen här på Swec

Grattis! Någon du vill tacka?

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lineri:

Grattis! Någon du vill tacka?

Tackar :). Jodå jag tackade både Swecs, och Be Quiet för vinsten, jag hoppas att jag får hem besten till kylare snart

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Tackar :). Jodå jag tackade både Swecs, och Be Quiet för vinsten, jag hoppas att jag får hem besten till kylare snart

Haha Alltid kul att få grejer Byts AIO kylaren mot den då eller hamnar den i en annan build?

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lineri:

Haha Alltid kul att få grejer Byts AIO kylaren mot den då eller hamnar den i en annan build?

Jepp, AIO'n ska bytas ut till Dark Pro 4, slipper man känna sig paranoid om läckage samt man kan köra semi-passivt

0db dator under surfning är inte fel

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft V(A?)DSL-internet i ett år som fungerat bara när den själv känner för det, så har jag ÄNTLIGEN stabil fiberlina igen!!!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Teoriprov imorgon och uppkörning den 4:e nästa månad! Jag är så sjukt taggad på att äntligen få mitt körkort och fixa min drömbil(förutsett att man klarar sina tester).

Permalänk
Medlem

Jag är glad för att jag har fått jobb på en ISP, jobbat nu i snart 1 månad och jösses vad mycket jag har att lära!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Vägde in på 68.2 kg i morse. Röjde rejält i lägenheten i går eftermiddag/kväll också, mycket skönt att slippa se det sedvanliga kaoset. Fjällvandringen i Abisko närmar sig också med stormsteg och nästan alla viktiga prylar är på plats. Fötter, ben och knän klarade en 20 km promenad igår ganska bra också. Det här ska nog gå vägen. Känns bra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Firar du viktnedgång med smörgåstårta?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Firar du viktnedgång med smörgåstårta?

En smörgåstårta om dagen är bra för magen har jag hört !

Permalänk
Medlem

Lämnade in examensarbetet förra torsdagen. Igår fick jag de sista påskrifterna och nu inväntas bara inrapportering av betyget innan jag kan titulera mig ingenjör. (H)

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Lämnade in examensarbetet förra torsdagen. Igår fick jag de sista påskrifterna och nu inväntas bara inrapportering av betyget innan jag kan titulera mig ingenjör. (H)

Grattis! Hur känns det att helt byta livssituation efter ~17 års studier? Själv tar jag examen om ett år!

Permalänk
Medlem

Önskar alla en riktigt fin sommar, har precis gått på semester och så glad för det! (la det i fel tråd, så kan det gå i glädjeyran) Lägger till att det är en väldigt trevlig community, stortrivs med er alla.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

@Ziddie: Det känns bara fint Har jobbat deltid senaste tre åren, så steget "ut" är inte jättestort!

Lycka till med sista året

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Lämnade in examensarbetet förra torsdagen. Igår fick jag de sista påskrifterna och nu inväntas bara inrapportering av betyget innan jag kan titulera mig ingenjör. (H)

Döttrarna är topp-känslan men efter de är det fan inlämningen av ex-jobbet. Så sjukt många timmar av svordomar och könsord p.g.a Word var äntligen över
Får gratulera!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...