Fått kravbrev pga filmnedladdning. (NJORD)

Permalänk
Skrivet av whisky:

Självklart har operatören koll på vem som sitter på respektive interna IP. Att du sitter bakom en router som ger dig en CGN-adress är inget hinder för trafikloggning ner på abonnentnivå. De har koll på trafiken i sitt nät, annars hade de inte kunnat felsöka och hjälpa sina kunder. Däremot har de inte möjlighet att se vad som händer bakom abonnentens router och än så länge har inte abonnenten skyldighet att logga trafiken i sitt nät för att hålla reda på vad klienterna sysslar med. Därför är en abonnents ip-nummer inte ett vattentätt bevis för att abonnenten har fildelat, och det är också därför man bara skickar erbjudande om förlikning och inte en stämning till tingsrätten för det påstådda brottet.

DEt är det jag är ute efter, advokatbyrån ser ju bara den externa adressen, inte vem som står bakom den. Din IPS vet inte heller vem advokatbyrån är ute efter (för dom får ju bara IP:et som används externt). Så blir ju kanske par tusen som blir indragna när 1/2 pers på din publika IP laddar hem.

Har jag inte fel i mitt antagande, är ju det riktigt bra att IP adresser tar slut. Dessa ljusskygga företag borde inte fått existera lagligt från första början, nu blir det som politiker påstod inte skulle hända (jagar ungdomar, även oskyldiga). Kan ju hoppas politiker blir indragna i härvan också, då kanske det äntligen händer något.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

DEt är det jag är ute efter, advokatbyrån ser ju bara den externa adressen, inte vem som står bakom den. Din IPS vet inte heller vem advokatbyrån är ute efter (för dom får ju bara IP:et som används externt). Så blir ju kanske par tusen som blir indragna när 1/2 pers på din publika IP laddar hem.

Har jag inte fel i mitt antagande, är ju det riktigt bra att IP adresser tar slut. Dessa ljusskygga företag borde inte fått existera lagligt från första början, nu blir det som politiker påstod inte skulle hända (jagar ungdomar, även oskyldiga). Kan ju hoppas politiker blir indragna i härvan också, då kanske det äntligen händer något.

Din ISP hat såklart koll ner till abonnentnivå (dvs ända ner till din router även om den har en natad adress), eller delar du ut ditt bredband till ett par tusen "kompisar"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Skrivet av whisky:

Din ISP hat såklart koll ner till abonnentnivå (dvs ända ner till din router även om den har en natad adress), eller delar du ut ditt bredband till ett par tusen "kompisar"?

Men advokatbyrån har väl bara den externa IP-adressen? Om advokatbyrån skickar en förfrågan till internettjänstleverantören om vem som innehade den externa IP-adressen om tusen kunder använde samma IP-adress, hur ska då internettjänstleverantören veta vem advokatbyrån letar efter? Advokatbyrån har väl inga närmare uppgifter att lämna till internettjänstleverantören?

Permalänk
Skrivet av whisky:

Din ISP hat såklart koll ner till abonnentnivå (dvs ända ner till din router även om den har en natad adress), eller delar du ut ditt bredband till ett par tusen "kompisar"?

Skickades från m.sweclockers.com

Klart att levratören/ips har koll. Men det jag är ute efter är att du ut mot nätet har du inte har en unik ipadress. Hur ska extern part veta vilken IP som används bakom ips:en?

Dom går ju genom domstol med publika IP och hur ska ips veta vilken av dessa 1000 kunder som dom vill ha tag i?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Klart att levratören/ips har koll. Men det jag är ute efter är att du ut mot nätet har du inte har en unik ipadress. Hur ska extern part veta vilken IP som används bakom ips:en?

Dom går ju genom domstol med publika IP och hur ska ips veta vilken av dessa 1000 kunder som dom vill ha tag i?

Minns inte om Bittorrent registrerar det, men annars IP plus MAC-adress...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

Men advokatbyrån har väl bara den externa IP-adressen? Om advokatbyrån skickar en förfrågan till internettjänstleverantören om vem som innehade den externa IP-adressen om tusen kunder använde samma IP-adress, hur ska då internettjänstleverantören veta vem advokatbyrån letar efter? Advokatbyrån har väl inga närmare uppgifter att lämna till internettjänstleverantören?

Skrivet av Broken-arrow:

Klart att levratören/ips har koll. Men det jag är ute efter är att du ut mot nätet har du inte har en unik ipadress. Hur ska extern part veta vilken IP som används bakom ips:en?

Dom går ju genom domstol med publika IP och hur ska ips veta vilken av dessa 1000 kunder som dom vill ha tag i?

När ett paket skickas över en router registreras avsändarens IP-adress tillsammans med mac-adressen i en arp-tabell på routern och paketet taggas med mac-adressen. Denna procedur upprepas vid varje "hopp".
När paketet kommer tillbaka så ser routern att paketet är taggat med en mac-adress som finns i arp-tabellen och vet då vilken IP mottagaren har och vart paketet skall skickas.
ISP loggar alltså både IP och mac-adresser tillsammans med klockslag. Används CGN innebär det bara ytterligare ett "hopp" och en logg som måste jämföras med varandra. Men det är inga problem att följa vägen som paketet vandrar.

Hur det ser ut bakom en hemmarouter har dock en ISP ingen aning om hur det ser ut eller vem som i själva verket sitter framför datorn.

Om ni hänger med i resonemanget...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

När ett paket skickas över en router registreras avsändarens IP-adress tillsammans med mac-adressen i en arp-tabell på routern och paketet taggas med mac-adressen. Denna procedur upprepas vid varje "hopp".
När paketet kommer tillbaka så ser routern att paketet är taggat med en mac-adress som finns i arp-tabellen och vet då vilken IP mottagaren har och vart paketet skall skickas.
ISP loggar alltså både IP och mac-adresser tillsammans med klockslag. Används CGN innebär det bara ytterligare ett "hopp" och en logg som måste granskas.

Om ni hänger med i resonemanget...?

Ja, frågan är hur advokatbyrån ska få ut något vettigt? Eller skickas mac adressen lika öppet som IP-adressen i t.ex torremtnätverk (har bara sett IP där)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja, frågan är hur advokatbyrån ska få ut något vettigt? Eller skickas mac adressen lika öppet som IP-adressen i t.ex torremtnätverk (har bara sett IP där)?

Vad svårt det ska vara att skriva pedagogiskt...

Advokaten känner bara till avsändarens/fildelarens IP och mottagarens/leecherns IP som tillhör din ISP. Inget mer! Mac-adresser som läggs till paket innehåller bara information om senaste avsändare ("hopp") vilket inte är tillräckligt. För att få ut något vettigt måste Advokaten vända sig till din ISP som genom sina loggar kan pussla ihop ett pakets färd genom sitt nätverk.

Länkar här till någon som (förhoppningsvis) kan förklara det bättre än jag:

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vad svårt det ska vara att skriva pedagogiskt...

Advokaten känner bara till avsändarens/fildelarens IP och mottagarens/leecherns IP som tillhör din ISP. Inget mer! Mac-adresser som läggs till paket innehåller bara information om senaste avsändare ("hopp") vilket inte är tillräckligt. För att få ut något vettigt måste Advokaten vända sig till din ISP som genom sina loggar kan pussla ihop ett pakets färd genom sitt nätverk.

Länkar här till någon som (förhoppningsvis) kan förklara det bättre än jag:
https://www.youtube.com/watch?v=UrG7RTWIJak

Då hänger jag med Alltså är det ingen garanti att advokatfirman får rätt slutadress, om IPS inte lyckas pussla ihop rätt MAC med rätt IP internt.

Hade i alla fall hoppas detta hade gått i graven, precis som tidigare försöket gjorde. Men är ju snabba pengar, precis som bluffakturor.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Red Beaver: nej inte hört något

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Morsan och hennes sambo fick ett brev från en advokatfirma i Danmark. 2 filmer, 9000kr, kvitto på de? haha

Hänvisade och slänga brevet.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Lyckas fiska fram ett eget brev Detta ska hänt för flera år sen (fick titta på Youtube för att ens veta vad för film det ens var). Får se om något händer, kan ju enkelt fixa eget bluffbrev nu kanske (och använda detta brev som mall om det nu är äkta). Är ju rätt dåligt sätt att göra när det cirkulerar mycket bluffakturor (vet inte om detta ens är äkta), kan ju vara någon annans banknummer.

Sen summan för 1 film är ju rätt högt, jämfört vad den säljs för i handeln (så frågan är vilka förluster dom vill täcka).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Är det någon här som fått kravbreven som ignorerat dem? Om ja, vad hände sedan?

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Skrivet av roo:

Är det någon här som fått kravbreven som ignorerat dem? Om ja, vad hände sedan?

@turboprocess fick ett i dec i fjol tydligen och inte hört något än. Jag har lagt upp en bild på ett brev jag fått, snacka om hot betala eller bestrid inom 14 dagar (lite lustigt för det är ju ingen faktura)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

@turboprocess fick ett i dec i fjol tydligen och inte hört något än. Jag har lagt upp en bild på ett brev jag fått, snacka om hot betala eller bestrid inom 14 dagar (lite lustigt för det är ju ingen faktura)

Bestred du fakturan eller ignorerade du bara den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Bestred du fakturan eller ignorerade du bara den?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad ska jag bestrida (möjligen misstanken jag gjort ett brott i så fall )? Bättre och hålla tyst, så man inte ger njord vatten på kvarnen (är ingen faktura, så inget betalkrav), kan ju vara så att "brevet" inte ens kom fram

Jag får se på sikt om advokat blir nödvändig anklagan (förlikningserbjudandet) gäller i så fall ett par år gammalt misstänkt brott, får hoppas det snarare blir preskriberat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Känns som att de valt sina ord väl.
Bla bla inom 14 dagar kommer filmproducenten överväga att bla bla.
Överväga? Vad är det för lamt jävla hotbrev..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad ska jag bestrida (möjligen misstanken jag gjort ett brott i så fall )? Bättre och hålla tyst, så man inte ger njord vatten på kvarnen (är ingen faktura, så inget betalkrav), kan ju vara så att "brevet" inte ens kom fram

Jag får se på sikt om advokat blir nödvändig Anklaga gäller i så fall ett par år gammalt misstänkt brott, får hoppas det snarare blir preskriberat.

Nej nej, jag anklagade inte dig för nåt. Var bara nyfiken på vilken metod som får dom att strunta i ärendet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Nej nej, jag anklagade inte dig för nåt. Var bara nyfiken på vilken metod som får dom att strunta i ärendet

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår det, var inget försvar heller utan hur jag resonerar runt detta och tolkar brevet (ändrade lite tidigare inlägg så det inte misstolkas vad jag menade).

Finns ingen vattentät metod, bara gå efter logiken att dom inte kommer åtala 1000 tals personer (blir dyrt även om dom skulle vinna).
Med hjälp av detta https://www.sweclockers.com/nyhet/25532-tele2-frias-fran-att-... , så kan man få ytterligare slagkraft mot dessa skojare i fall det går till rätten Detta bygger bara på rädsla att betala, inget annat.

Troligen blir det inte som i Tyskland, utan mer som Finland där bara 3 stycken som fick gå till rätten (2 friades) och rådet där var att slänga breven.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Förstår det, var inget försvar heller utan hur jag resonerar runt detta och tolkar brevet (ändrade lite tidigare inlägg så det inte misstolkas vad jag menade).

Finns ingen vattentät metod, bara gå efter logiken att dom inte kommer åtala 1000 tals personer (blir dyrt även om dom skulle vinna).
Med hjälp av detta https://www.sweclockers.com/nyhet/25532-tele2-frias-fran-att-... , så kan man få ytterligare slagkraft mot dessa skojare i fall det går till rätten Detta bygger bara på rädsla att betala, inget annat.

Troligen blir det inte som i Tyskland, utan mer som Finland där bara 3 stycken som fick gå till rätten (2 friades) och rådet där var att slänga breven.

Lite som jag misstänkte, harmlöst med andra ord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Bestred du fakturan eller ignorerade du bara den?

Skrivet av Broken-arrow:

Vad ska jag bestrida (möjligen misstanken jag gjort ett brott i så fall )?

Det står inte något om att bestrida utan om att ta kontakt. Enligt lagen ska du, om du kränkt någons upphovsrätt, betala skälig ersättning till denne och tanken med att ta kontakt är väl att förhandla med advokatbyrån om vad som är skäligt och kanske komma fram till ett annat belopp. Vad jag vet finns det inga domar om detta, så det är förmodligen oklart vad som är skäligt. Sedan kan man också ifrågasätta om de har tillräckliga bevis för att fälla dig. Om du inte ens hade hört talas om filmen, är det inte så troligt att du laddat ner den, och då kan man verkligen ifrågasätta deras bevis. I alla fall bör du se till att en advokat närvarar om du ska försöka förhandla fram något skäligt belopp.

Permalänk
Medlem

Finns det något fall i Sverige där Njord valt att ta ärendet vidare när folk inte har betalat?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur länge Viasat sparar data?

Permalänk
Medlem

ni alla borde använda bättre trackers lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

ni alla borde använda bättre trackers lol

Alla sitter inte på såna fancy privata korvfester med inbjudningar hit o dit...

De flesta tager vad man haver ^^

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: du gav mig ett gott skratt

Permalänk
Skrivet av Kommenterande:

Det står inte något om att bestrida utan om att ta kontakt. Enligt lagen ska du, om du kränkt någons upphovsrätt, betala skälig ersättning till denne och tanken med att ta kontakt är väl att förhandla med advokatbyrån om vad som är skäligt och kanske komma fram till ett annat belopp. Vad jag vet finns det inga domar om detta, så det är förmodligen oklart vad som är skäligt. Sedan kan man också ifrågasätta om de har tillräckliga bevis för att fälla dig. Om du inte ens hade hört talas om filmen, är det inte så troligt att du laddat ner den, och då kan man verkligen ifrågasätta deras bevis. I alla fall bör du se till att en advokat närvarar om du ska försöka förhandla fram något skäligt belopp.

Man ska göra som man gör med forumtroll (som många i forat rekommenderar ). Kommer det hem papper på stämning är det helt annan sak, men nu kan man låssas att man inte fick något brev (rätt enkelt med postnords track record).

Vet om att man inte kan bestrida ett erbjudande, detta brev bygger ju på samma idéer som dessa bluffakturor (skrämma en att betala).

Skrivet av Yazem:

Finns det något fall i Sverige där Njord valt att ta ärendet vidare när folk inte har betalat?

Jag har inte hört om något än, Tyskland är det enligt bahnhof (som har tagit info från tyska källor), så hamnar väldigt många inför domstol (dock brukar det göras upp utanför rätten). Finland hamna 3 fall i domstolen tydligen och 2 friades, nu har Finland valt att ta strid emot dessa fakturor.

Får hoppas Sverige river upp dessa lagar också.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Vet inte riktigt om det här är rätt tråd, men provar att ställa frågan ändå.
Har precis skaffat mig en ANONINE vpn för att försöka skydda mig mot sånt här trams.
Väl inne i programmet så har man möjlighet att välja server (land).
Är tanken att man ska välja ett land utanför Sverige för att kunna skydda sig, eller fungerar den svenska servern som dessutom är snabbare lika bra?
Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raandy:

Vet inte riktigt om det här är rätt tråd, men provar att ställa frågan ändå.
Har precis skaffat mig en ANONINE vpn för att försöka skydda mig mot sånt här trams.
Väl inne i programmet så har man möjlighet att välja server (land).
Är tanken att man ska välja ett land utanför Sverige för att kunna skydda sig, eller fungerar den svenska servern som dessutom är snabbare lika bra?
Mvh.

Svenska fungerar lika bra, spelar ingen roll om detta är en svensk adress eftersom Anonine inte sparar loggar. Advokatfirman kommer bara ser Anonines ip-adress, det kvittar om denna är svensk då de ändå inte kommer få ut några uppgifter av Anonine med den adressen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

@Broken-arrow: Har fått ett liknande brev, nästan exakt????

Bild fel
Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//