Går i köptankar på en ps4 - knuffa mig över kanten, tack

Permalänk
Medlem

Går i köptankar på en ps4 - knuffa mig över kanten, tack

Har precis sålt av våra gamla ps3 och wii u. Har kvar en ni tendo switch och en hygglig gamingdator. Pga lite omfördelning av åra rum i huset kommer jag nu att flytta upp projektor/duk/förstärkare till vardagsrummet där switchen står.

Funderar på om man ska köpa in sig på en ps4? Via chromecasten kan man ju redan streama det mesta som jag annars tidigare gjorde på ps3an och som jag antar man även kan på ps4an. Spelar inte så vansinnigt mycket men blev lite sugen på nya god of war men känner att jag behöver starkare skäl för att köpa en ps4 än ETT spel.

Så, varför köpa en? Vad använder ni eran till som gör det till ett Måste-köp?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

1. Horizon
2. Spider-man
3. God of War
4. Last of Us(i 60 fps)
5. Uncharted 4 + The lost legacy + 1-3 remake (i 60 fps)
6. Persona 5
7. Bloodborne
8. Detroit: Become Human
9. Shadow of the Colossus
10. The Last Guardian
11. Until Dawn

Sen finns det ju lite andra godbitar som ratchet & clank som ser väldigt trevligt ut i HDR. Jag hade inte köpt en PS4 om det är en mediamaskin du är ute efter. Är det spel så kan jag inte mer än att rekommendera en.

Permalänk
Medlem

@TotalF:
Samma som ovan men får lägga till följande :

NieR: Automata
Nioh
Journey
INSIDE

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Gör det du kommer inte ångra dig 😊 som spel maskin är den fantastisk.

Permalänk
Medlem

Tack for feedbacken

Forutom spel så antar jag att ps4an kan gora samma saker som ps3an? Tanker då huvudsakligen på om den kommer att hitta min plexserver, lira netflix osv osv?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Ps4a slim 1TB bestalld

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Tack for feedbacken

Forutom spel så antar jag att ps4an kan gora samma saker som ps3an? Tanker då huvudsakligen på om den kommer att hitta min plexserver, lira netflix osv osv?

osv osv vet jag inte, men plex och netflix funkar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Personligen hade jag nog velat vänta till E3 med tanke på alla rykten som cirkulerar. Eller tills ett bra erbjudande dyker upp på Pro iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Personligen hade jag nog velat vänta till E3 med tanke på alla rykten som cirkulerar. Eller tills ett bra erbjudande dyker upp på Pro iallafall.

Jason schreier skrev en lång artikel om ryktena på kotaku i veckan, och han verkar ha väsentligt mer rätt än fel när det gäller sånt här. Ny konsoll att vänta tidigast 2020.

Har inte tv att köra en pro på så drog till på en vanlig. Ny tv? Nej. Why? Because wife.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

1. Horizon
2. Spider-man
3. God of War
4. Last of Us(i 60 fps)
5. Uncharted 4 + The lost legacy + 1-3 remake (i 60 fps)
6. Persona 5
7. Bloodborne
8. Detroit: Become Human
9. Shadow of the Colossus
10. The Last Guardian
11. Until Dawn

Sen finns det ju lite andra godbitar som ratchet & clank som ser väldigt trevligt ut i HDR. Jag hade inte köpt en PS4 om det är en mediamaskin du är ute efter. Är det spel så kan jag inte mer än att rekommendera en.

Plus God of War som redan är rankat ett av de bästa spelen denna konsollgeneration, som kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har inte tv att köra en pro på så drog till på en vanlig. Ny tv? Nej. Why? Because wife.

Personligen hade jag köpt en Pro även med en 1080p TV. Man kan få supersampling och bättre prestanda osv (beroende på spel).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Jason schreier skrev en lång artikel om ryktena på kotaku i veckan, och han verkar ha väsentligt mer rätt än fel när det gäller sånt här. Ny konsoll att vänta tidigast 2020.

Har inte tv att köra en pro på så drog till på en vanlig. Ny tv? Nej. Why? Because wife.

Missade att du köpte Slim ser jag, dock ger ju Pro-modellen en del förbättringar vilket Squallie nämner ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Personligen hade jag köpt en Pro även med en 1080p TV. Man kan få supersampling och bättre prestanda osv (beroende på spel).

Det är inte många titlar man får det på, varken mer fps eller ögongodis.

Kör själv med PS4 Pro/1080p, och är nöjd men man ska inte förvänta sig massiv boost i allting eller ens det mesta när man köper en.

Permalänk
Medlem

Ångra ditt köp och skaffa en Pro istället? Finns bara fördelar med Pro, även för 1080p användare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Det är inte många titlar man får det på, varken mer fps eller ögongodis.

Kör själv med PS4 Pro/1080p, och är nöjd men man ska inte förvänta sig massiv boost i allting eller ens det mesta när man köper en.

Med firmware 5.50 så kom supersampling till PS4 Pro oberoende spel.
Inte samma sak som Boost mode.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/syste...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Med firmware 5.50 så kom supersampling till PS4 Pro oberoende spel.
Inte samma sak som Boost mode.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/syste...

Medveten om det, med boost menade jag allmän förbättring.

Har inte själv sett någon skillnad med den på, sen finns det titlar som redan har bättre stöd som t.ex. Ark som jag ofta tar upp som exempel, enorm skillnad mellan HQ och normalt läge men det spelet ser annars så dåligt ut så man hamnar som bäst på en nivå som andra titlar ligger på normalt.

Vill bara försöka göra TS medveten om att det inte blir någon wow-upplevelse bara för att man köper Pro, det skiljer ändå mycket pengar mellan modellerna.

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Du har så rätt så

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ja, ska erkänna att jag inte direkt är en sån som jagar pixlar utan är en högst casual gamer. Rätt säker på att std-ps4an räcker bra för mig. Var mer att jag valde 1TB framför 500GB 😂😉

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ja, ska erkänna att jag inte direkt är en sån som jagar pixlar utan är en högst casual gamer. Rätt säker på att std-ps4an räcker bra för mig. Var mer att jag valde 1TB framför 500GB 😂😉

Går iofs köra spel från extern-USB också, och man får ofta en snabbare laddtid...

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-ps4-ex...

Interna HDD verkar sitta på någon väldigt hårt begränsad anslutning och accesstid är allt som kan påverka laddningstiden.

I vissa spel är det låååånga laddningssekvenser.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuuFi:

Går iofs köra spel från extern-USB också, och man får ofta en snabbare laddtid...

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-ps4-ex...

Interna HDD verkar sitta på någon väldigt hårt begränsad anslutning och accesstid är allt som kan påverka laddningstiden.

I vissa spel är det låååånga laddningssekvenser.

När PS4 hackades första gången pekade uppgifter på att interna disken också skulle gå via USB på något vis.

Kör även jag med extern disk. 500GB räcker inte långt. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Vill bara försöka göra TS medveten om att det inte blir någon wow-upplevelse bara för att man köper Pro, det skiljer ändå mycket pengar mellan modellerna.

Och jag ville göra honom medveten om att det inte krävs en 4K-tv för att utnyttja Pro. Sen är det inte självklart att köpa Pro för alla ändå det håller jag absolut med om, men jag hade gjort det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §7 och §8*

Observera att vi inte tillåter piratkopieringssnack/uppmaningar till brott.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...