Postnord inför ny avgift på paket från Kina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Sen är det trotts allt dyrare att göra en girobetalning på blankett över post (kostar ett antal hundra om året extra och finns fortfarande) än att göra allt över internetbanken.

Spännande. Det är åratal sedan Handelsbanken informerade mig om att deras tjänst upphört, och att man var hänvisad till deras bankkontor, eller Internetbank. Sedan dess har jag bytt bank, men faktiskt inte undersökt om SEB har en sådan tjänst.

Skrivet av Kommenterande:

På den tiden då det var "gratis", hade vi inflation. Då kunde bankerna knycka pengar genom att betala ut för låg ränta. Nu har vi slopat inflationen och då går det inte längre att knycka pengar på det viset, så bankerna löser det istället genom att ta ut avgifter. Resultatet blir dock detsamma: bankerna knycker pengar.

Pfff. Bankerna knycker ju fortfarande dina pengar via räntan, och, lustigt nog kostade Internetbanken redan från början, även om det var gratis att skicka in lapparna.

Skrivet av Kommenterande:

Sedan kan du fortfarande betala räkningar genom att skicka in kuvert. Det är nog det bästa sättet om du av någon anledning inte har en dator. Säkert populärt bland 90-åringarna.

Inte är jag 90, men det hade definitivt sina fördelar att posta in lapparna. Men i dag hade det antagligen inte varit ett alternativ det i heller, eftersom de som skickar räkningarna ska ha 17-50 spänn för att skicka en pappersfaktura... Blir man inte bara blåst av banken, så blir man blåst av både banken, och tjänste / varu-leverantören. För blåst, det blir man, mest hela tiden.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Spännande. Det är åratal sedan Handelsbanken informerade mig om att deras tjänst upphört, och att man var hänvisad till deras bankkontor, eller Internetbank. Sedan dess har jag bytt bank, men faktiskt inte undersökt om SEB har en sådan tjänst.

Nordea ska ha 144 kr om året om du betalar över Internet men hela 336 kr om du betalar genom att skicka kuvert och behöver du skicka iväg fler än 16 kuvert om året kostar det extra.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Pfff. Bankerna knycker ju fortfarande dina pengar via räntan, och, lustigt nog kostade Internetbanken redan från början, även om det var gratis att skicka in lapparna.

Riksbanksräntan är ju negativ så i praktiken får du pengar av banken.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte är jag 90, men det hade definitivt sina fördelar att posta in lapparna. Men i dag hade det antagligen inte varit ett alternativ det i heller, eftersom de som skickar räkningarna ska ha 17-50 spänn för att skicka en pappersfaktura... Blir man inte bara blåst av banken, så blir man blåst av både banken, och tjänste / varu-leverantören. För blåst, det blir man, mest hela tiden.

Sedan slarvar väl Postnord bort kuverten innan de hinner fram till banken, eller belägger dem med en extra avgift på 75 kr för att Postnord inte vet att Stockholm är med i EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

På den tiden då det var "gratis", hade vi inflation. Då kunde bankerna knycka pengar genom att betala ut för låg ränta. Nu har vi slopat inflationen och då går det inte längre att knycka pengar på det viset, så bankerna löser det istället genom att ta ut avgifter. Resultatet blir dock detsamma: bankerna knycker pengar. Sedan kan du fortfarande betala räkningar genom att skicka in kuvert. Det är nog det bästa sättet om du av någon anledning inte har en dator. Säkert populärt bland 90-åringarna.

Går fortfarande att öppna gratis bankkonton (med internetbank) eller gratis VISA/Mastercard-kort, och räkningar kan du betala med båda. Har du inte en dator är nog bästa sättet mobiltelefon eller surfplatta – det är billigare än de extra 350 kr/år min bank vill ha för girobetalningar. I.a.f. efter de 2-3 år där tjänsten blir dyrare än kostnaden för enheten utslaget på 2-3 år. Om det inte handlar om att betala med girobetalningar i brevlådan av gammal vana så finns det ingen annan anledning till det. Är inte som blanketterna är utformade efter synskadade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kommenterande:

På den tiden då det var "gratis", hade vi inflation. Då kunde bankerna knycka pengar genom att betala ut för låg ränta. Nu har vi slopat inflationen och då går det inte längre att knycka pengar på det viset, så bankerna löser det istället genom att ta ut avgifter. Resultatet blir dock detsamma: bankerna knycker pengar. Sedan kan du fortfarande betala räkningar genom att skicka in kuvert. Det är nog det bästa sättet om du av någon anledning inte har en dator. Säkert populärt bland 90-åringarna.

Har för mig att räntegapet faktiskt är större idag än det var när inflationen var hög. Det är ju inte så att bankerna skulle gå med förlust om de inte tar ut dessa avgifter utan det är mer att vinsten kanske går ner någon procent (någon miljard). Bankerna går med sjuka vinster så det är bara för att skydda aktiekurserna som man håller på med avgifter och sk*t.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

Riksbanksräntan är ju negativ så i praktiken får du pengar av banken.

Det är ju ganska obetydligt från bankens sida. Det är i det närmaste 0 ränta per default på folks lönekonton osv, och med minusränta på riksbanken, ska din bank fortfarande ha 5-7% för att du vill låna pengar av dem, så jag vet inte riktigt om jag håller med om att vi "får" pengar av banken...

Skrivet av Petterk:

Går fortfarande att öppna gratis bankkonton (med internetbank) eller gratis VISA/Mastercard-kort, och räkningar kan du betala med båda.

Var då? Hos SEB är jag blåst på båda, så det är ju intressant att höra att det finns alternativ.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Går fortfarande att öppna gratis bankkonton (med internetbank) eller gratis VISA/Mastercard-kort, och räkningar kan du betala med båda. Har du inte en dator är nog bästa sättet mobiltelefon eller surfplatta – det är billigare än de extra 350 kr/år min bank vill ha för girobetalningar. I.a.f. efter de 2-3 år där tjänsten blir dyrare än kostnaden för enheten utslaget på 2-3 år. Om det inte handlar om att betala med girobetalningar i brevlådan av gammal vana så finns det ingen annan anledning till det. Är inte som blanketterna är utformade efter synskadade.

Min tanke är att de som inte har dator är de som är för gamla för att lära sig hur en dator funkar och då hjälper inte mobiltelefon eller surfplatta. Sedan tillkommer också kostnaden för att ha Internet på mobiltelefonen eller surfplattan, vilket kanske blir onödigt mycket om man inte använder mobilen eller surfplattan till något annat än att betala räkningar. Ringer gör man väl från den fasta telefonen som man är van vid.

Post- och Telestyrelsen klagar på att Postnord tar för lång tid på sig för att leverera betalade försändelser. Kinesiska postrabatten vill man få bort. Då får man väl beställa sin fidget spinner för en tia från Nordkorea i framtiden istället. Nordkorea ska väl fortfarande vara ett u-land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Dyker den inte upp på moms.postnord.se när du anger kollid och postnummer så får du gå in på fliken Kund-service > Kontakta oss och klicka på Beställ innehållsinformation. Då ska den komma på din e-post inom 24 timmar (vardagar).

Oftast 24 senare än de första 24 timmarna, som i sin tur väntade på andra 24 timmar.... Min förfrågan från den 11:e kom fram i morse (17). Så förvänta dig inga underverk. Dock fick jag i går tag på hjälp via chatten som hjälpte mig kvickt som satan med att reda ut fem olika nummer jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

...
Var då? Hos SEB är jag blåst på båda, så det är ju intressant att höra att det finns alternativ.

Så vida du inte är student kan du glömma gratis bank-/betalkort, men hos Länsförsäkringar kan du öppna gratis privatkonto med internet-/mobilbank och Swish – sedan kan du öppna ett kreditkort utan årsavgift hos exempelvis OKQ8 (eller annat kort med avgiftsfria kontantuttag som exempelvis Bank Norwegian). Vill du inte handla dagligvarorna på kreditkort (du får ofta bonus av något slag, men måste ju betala grejerna relativt direkt) så är det ju bara att sätta över pengar på ICA eller Coop-kortet för det. På ICA eller Coop med respektive kort kan du ju också ta ut kontanter i kassan, allt helt avgiftsfritt.

Skrivet av Kommenterande:

Min tanke är att de som inte har dator är de som är för gamla för att lära sig hur en dator funkar och då hjälper inte mobiltelefon eller surfplatta. Sedan tillkommer också kostnaden för att ha Internet på mobiltelefonen eller surfplattan, vilket kanske blir onödigt mycket om man inte använder mobilen eller surfplattan till något annat än att betala räkningar. Ringer gör man väl från den fasta telefonen som man är van vid.

Post- och Telestyrelsen klagar på att Postnord tar för lång tid på sig för att leverera betalade försändelser. Kinesiska postrabatten vill man få bort. Då får man väl beställa sin fidget spinner för en tia från Nordkorea i framtiden istället. Nordkorea ska väl fortfarande vara ett u-land.

Finns redan beslut på att ta bort rabatten på skrymmande brev. Börjar gälla om några år. Fast det gäller bara terminalavgifterna, Kina kan sen subventionera själva.

Tänkte inte på någon viss ålder eller förmåga, gamla lär sig också och de som är 65-80 använder ju ofta smartphones mer än vad jag gör och PRO har kurser där de lär varandra. Så svårt att dra alla över en kam.

Fritt WiFi tänkte jag för övrigt på, om det inte är så att man har ett mobilabonnemang istället för den fasta telefonen och därför har data där. Du kan ju få fria samtal, fria sms/mms och 4 GB data för 99 kr/mån. Hemtelefoni kostar väl 205 kr/mån om du inte sagt upp den. Jag utgick från billigaste möjliga lösning, finns inget som hindrar någon som är äldre eller någon yngre vuxen om de är ute efter att inte dra på sig onödiga kostnader.

En mobiltelefon eller surfplatta kan du skaffa för 900 kr om du är i den situationen att du känner att du inte har råd med en dator, vilket kan gälla både yngre och äldre. Det är ju inte billigaste möjliga varianten då, utan något som bör funka i några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Oftast 24 senare än de första 24 timmarna, som i sin tur väntade på andra 24 timmar.... Min förfrågan från den 11:e kom fram i morse (17). Så förvänta dig inga underverk. Dock fick jag i går tag på hjälp via chatten som hjälpte mig kvickt som satan med att reda ut fem olika nummer jag hade.

6 dagar (4 vardagar) är ju snabbare än de verkar svara på mail i vilket fall

Gör man det direkt när man fått aviseringen bör man väl klara sig. I annat fall får man jaga de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Spännande. Det är åratal sedan Handelsbanken informerade mig om att deras tjänst upphört, och att man var hänvisad till deras bankkontor, eller Internetbank. Sedan dess har jag bytt bank, men faktiskt inte undersökt om SEB har en sådan tjänst.

Hade lite småtråkigt, så på tal om detta jo SEB har girobetalningar – https://seb.se/privat/betala/betala-rakningar/betalservice-vi...

240 kr/år verkar de ta. Plus de 420 kr/år kontot kostar då.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Hade lite småtråkigt, så på tal om detta jo SEB har girobetalningar – https://seb.se/privat/betala/betala-rakningar/betalservice-vi...

240 kr/år verkar de ta. Plus de 420 kr/år kontot kostar då.

Kontot är gratis, det kostar inga 420 kr per år.

För 420 kr per år får du: "Paketlösning för privatpersoner med de vanligaste banktjänsterna

Produkter och tjänster som ingår:

Privatkonto – Enkla sparkontot
Bankkortet SEB Debit (Mastercard)
Betalservice via internet kopplat till ett Privatkonto
Internetbanken privat/privatapp
Bank på telefon

Kostnadsfritt tillval:

Kreditkortet SEB Credit (Mastercard).
"

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Kontot är gratis, det kostar inga 420 kr per år.

För 420 kr per år får du: "Paketlösning för privatpersoner med de vanligaste banktjänsterna

Produkter och tjänster som ingår:

Privatkonto – Enkla sparkontot
Bankkortet SEB Debit (Mastercard)
Betalservice via internet kopplat till ett Privatkonto
Internetbanken privat/privatapp
Bank på telefon

Kostnadsfritt tillval:

Kreditkortet SEB Credit (Mastercard).
"

Ja, men internetbank ingår inte och du kan inte ta ut dina pengar utan att föra över det till annat konto/kort över t.ex. girobetalningen över brev som kostar 240 kr/år. Tycker vi kan anta att åtminstone @-=Mr_B=- har ett betalkort och internetbanken efter han bytte bank till SEB. Annars hade han inte kunnat använda sitt konto utan att personligen besöka kontor.

Permalänk
Medlem

Gäller det bara från kina? Eller alla icke EU länder? Har inte läst tråden för övrigt.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Ja, men internetbank ingår inte och du kan inte ta ut dina pengar utan att föra över det till annat konto/kort över t.ex. girobetalningen över brev som kostar 240 kr/år. Tycker vi kan anta att åtminstone @-=Mr_B=- har ett betalkort och internetbanken efter han bytte bank till SEB. Annars hade han inte kunnat använda sitt konto utan att personligen besöka kontor.

Den som skickar saker med kuvert skaffar nog inte Internetbank. Kuverttjänsten används nog främst av folk som inte klarar av att använda en dator. Kort har de kanske, men det finns säkert enstaka som går till banken varje månad för att ta ut pensionen över disk.

Skrivet av phixip:

Gäller det bara från kina? Eller alla icke EU länder? Har inte läst tråden för övrigt.

Gäller alla länder utanför EU. Norge, USA, Japan m.fl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

Den som skickar saker med kuvert skaffar nog inte Internetbank. Kuverttjänsten används nog främst av folk som inte klarar av att använda en dator. Kort har de kanske, men det finns säkert enstaka som går till banken varje månad för att ta ut pensionen över disk.

Inte hos SEB skulle jag nog säga, få kontor har kontanter. Alltså inget som går att tillämpa här och kan räknas bort, är ju bara sånt som kan ske när folk har tillgång till bankkontor med kontanter. Dessutom är banken säljare, så vet du inte exakt vilka tjänster du vill ha och vad de kostar så kommer du bli "Enkla vardagen"-kund. Har du för den delen tidigare haft ett gratis bankkort så har du fått gå över till att betala automatiskt, när tjänsten har försvunnit.

Permalänk
Medlem

Fick min första försändelse efter nya tullsystemet, skickat från USA innan nya reglerna ens började gälla. Istället för de vanliga ca två veckorna har det nu tagit 4 veckor extra för att få inbetalningsbrevet, och sedan ytterligare 10 dagar från det att jag betalat till att jag faktiskt fått paketet. Tack för det Postverket!

Självklart står inget tull-id någonstans på försändelsen heller så nu kommer man väl få vänta veckor på svar för att kunna göra en omprövning också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande:

Riksbanksräntan är ju negativ så i praktiken får du pengar av banken.

Nej helt tvärtom, banken får pengar från riksbanken som sedermera lånar ut dem dyrare till dig. Dem tjänar på skillnaden mellan inlåningsränta och utlåningsränta.

Slopat inflation? Talar du om kpi-måttet? Inflation bör mätas i ökad penningmängd och där ser det nog värre ut än någonsin.

Visa signatur

=)

Permalänk
Skrivet av Pyoko:

Fick min första försändelse efter nya tullsystemet, skickat från USA innan nya reglerna ens började gälla. Istället för de vanliga ca två veckorna har det nu tagit 4 veckor extra för att få inbetalningsbrevet, och sedan ytterligare 10 dagar från det att jag betalat till att jag faktiskt fått paketet. Tack för det Postverket!

Självklart står inget tull-id någonstans på försändelsen heller så nu kommer man väl få vänta veckor på svar för att kunna göra en omprövning också.

Fick du någon momsspecifikation eller kvitto eller liknande? Det fick inte jag. Är det verkligen korrekt hanterat av Postverket? Jag trodde att det var lagkrav på att ge kvitto med mindre än att man själv tackar nej till ett sådant. Man fick ange e-postadress på betalsidan (moms.postnord.se/kolli-id/postnummer/checkout), så det torde vara enkelt att skicka ett kvitto elektroniskt.

Permalänk
Medlem

@Kommenterande: Fick inget elektronisk och vad jag kan se är det ingenting på paketet som skvallrar om att det ens var förtullat heller, tycker också det är något märkligt att det inte finns något spår av vad man betalat.

Permalänk
Skrivet av Pyoko:

@Kommenterande: Fick inget elektronisk och vad jag kan se är det ingenting på paketet som skvallrar om att det ens var förtullat heller, tycker också det är något märkligt att det inte finns något spår av vad man betalat.

Det enda jag kan se är att Postnord klistrat på en lapp med en streckkod med koll-id, "UB" + 9 siffror + "SE", vilket skvallrar om att försändelsen skickats via tullagret. Däremot ser jag inget som visar att Postnord faktiskt betalat in moms till Tullverket och inte bara lagt pengarna i egen ficka.

Enligt avtalstexten ska jag som mottagaren kontakta Tullverket för omprövning om Postnord inte betalat in rätt belopp till Tullverket, men Tullverket kräver att man i så fall uppger tull-id, som Postnord inte valt att uppge för mig, så jag förstår inte riktigt hur man i så fall ska kontakta Tullverket. Om Postnord har betalat in det belopp som står på avin (minus 75 kr), har det betalats in 73 öre för mycket (en struntsumma), men har man i själva verket betalat in något helt annat belopp (eller inget alls), kan det finnas anledning att överklaga.

Underligt system.

Permalänk
Medlem

PostNord hänvisar till Tullverket, Tullverket hänvisar till PostNord... Får se hur svårt det blir att få ut något tull-id från dem.

Permalänk
Avstängd

Tror nån har stulit mitt paket från Kina jag betalade för den 11'e april då brevet kom till Sverige..jag har spårningsnummer men Postnords hemsida kan inte hitta brevet.

Få se om man får det till nästa vecka annars får man ringa in till Postnord igen för att höra en lam ursäkt från de.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Du kmr få höra att DU ska göra en reklamation till avsändaren. Dom tar inte ansvar för nått som går snett, tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

@VadSaDu: Du kmr få höra att DU ska göra en reklamation till avsändaren. Dom tar inte ansvar för nått som går snett, tyvärr.

Har han fått en avisering så ligger försändelsen i Örebro, så lite tidigt för att reklamera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tony32:

@VadSaDu: Du kmr få höra att DU ska göra en reklamation till avsändaren. Dom tar inte ansvar för nått som går snett, tyvärr.

Hur? Paketet kom till Sverige, jag betalade tull och de där 75:- och det står på smset ''ditt brev levereras till dig så fort du har betalat in'' och jag betalade in typ direkt, och det stod att jag skulle få paketet efter ett par dagar.

Min datorlåda som jag beställde från CDON i torsdags kom dagen efter..ett paket på 10KG ska komma före ett 200grams brev

Det är Postnord som bär ansvaret.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Hur? Paketet kom till Sverige, jag betalade tull och de där 75:- och det står på smset ''ditt brev levereras till dig så fort du har betalat in'' och jag betalade in typ direkt, och det stod att jag skulle få paketet efter ett par dagar.

Det är Postnord som bär ansvaret.

Det är säljaren som bär ansvaret för att paketet kommer till dig, och det är säljaren som köpt frakten. Kommer inget brev får du reklamera avgiften till PostNord och försändelsen till säljaren/plattformen/betalleverantören.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Det är säljaren som bär ansvaret för att paketet kommer till dig, och det är säljaren som köpt frakten. Kommer inget brev får du reklamera avgiften till PostNord och försändelsen till säljaren/plattformen/betalleverantören.

De där pengarna jag betalade in till Postnord för att få hem paketet då?

Skulle inte förvåna mig att de skickade tillbaka brevet i all kaos av misstag..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det är säljaren som bär ansvaret för att paketet kommer till dig, och det är säljaren som köpt frakten. Kommer inget brev får du reklamera avgiften till PostNord och försändelsen till säljaren/plattformen/betalleverantören.

Skrivet av VadSaDu:

De där pengarna jag betalade in till Postnord för att få hem paketet då?

Fetade.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Do not underestimate PostNord. Har fått paket fellevererat till mina grannar och när postnord felsökte och letade mitt paket bad de mig göra en reklamation, för de visste inte vart paketet var utlämnat även fast personen som tog emot visade leg och det står när man söker på kolli, men "dolt för mottagarens säkerhet". Lyckades dock få mina paket genom att knacka dörr. Varje gång ett paket försvunnit, oavsett om det är i utlandet eller 5 meter från min dörr är alltid svaret "gör reklamation till avsändaren, vi kan inte göra något."

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Fick min första försändelse efter nya tullsystemet, skickat från USA innan nya reglerna ens började gälla. Istället för de vanliga ca två veckorna har det nu tagit 4 veckor extra för att få inbetalningsbrevet, och sedan ytterligare 10 dagar från det att jag betalat till att jag faktiskt fått paketet. Tack för det Postverket!

Självklart står inget tull-id någonstans på försändelsen heller så nu kommer man väl få vänta veckor på svar för att kunna göra en omprövning också.

EXAKT samma här istället för de vanliga 2-4 veckor för ett paket så tar det nu 2-4veckor + 3-4veckor för postnord är hjärndöda eller ngt...

Fick hem 3 brev om att jag skall betala om jag vill ha ut paketen.
Betalar..... idag 3+ veckor senare har jag fått 1 av paketen.....
Ligget ett 4e brev här bredvid som jag inte känner för att betala....

Så dem börjar ta betalt för att göra en tjänst (som förr var gratis) och resultatet är veckor av väntan?

Det bästa är väll att jag försökt ringa flera ggr och slutar oftast med att samtalet bryts.......

Nä detta var det mest idiotiska dem kunnat hitta på

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING - Socket 1200 - Intel Core i9 10900K 3.7 GHz 20MB - Gigabyte RTX 3080 Aorus XTREME WATERFORCE - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - Seasonic FOCUS PX-850 80PLUS Platinum 850 Watt -
Samsung 970 EVO Plus series SSD 500GB M.2 - Samsung SSD 860 EVO 2TB (MZ-76E2T0B/EU) - Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Svart - Custom loop CPU & GPU 3x 360 Element - ULTITUBE D5 150 PRO with D5 NEXT pump - 6x Noctua NF-F12 iPPC-3000 120mm PWM - 3x Noctua NF-A14 iPPC-3000 140mm PWM.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MSI X299 SLI Plus, Socket-2066 - Intel Core i7 7820X - MSI Seahawk EK 1080 Ti - Samsung 750 EVO 500Gb SSD -
Corsair dominator platinum 32GB 3200MHz - Corsair RM 1000, 1000w 80+ Guld - Thermaltake Core X5 - Tempered Glass Snow Edition - Custom loop CPU & GPU.