Permalänk
Avstängd

Tillfälliga konton

Är jag ensam om att tycka det är riktigt störande med alla dessa konton folk skapar bara för att ställa en enda fråga i forumet och sedan antagligen inte komma tillbaks igen, gärna under flera olika namn under jätteintensiv period.
Oftast med "ska köpa dator, vill ha bästaste bästa för mina 200spänn" med helt nyregistrerat konto, såklart.
Var bara tvungen att spy ur mig detta

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem

Det som också är irriterande lite som du säger är att folk ska ha det bästa men ändå det billigaste. Billigt och bra går ofta inte hand i hand.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

jag håller med..... å alla har dem samma fråga "köpråd dator XX tusen kr"
vet dom ens om att det finns en sökfunktionen på forumet som direkt ger dem 10000 likadana trådar?

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@m4gnify: Haha vilken hemsida 2018

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

haha.. bästa!

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem

Well, detta var bara ett konto jag skapade en gång i tiden för att ställa en enkel fråga, så man vet ju aldrig, om vi har tur så kanske folk stannar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Det som också är irriterande lite som du säger är att folk ska ha det bästa men ändå det billigaste. Billigt och bra går ofta inte hand i hand.

Ne men precis, jag tycker det är fruktansvärt störande.
Jag har absolut inget emot att folk ber om köpråd och tips, men när det är så himla uppenbart att kontot är precis nystartat och att det endast handlar om en snabb fråga sen "fu" efter det, nja, då tycker jag inte det är värt mödan att svara. Ändå finns så många vänliga själar här som tar sig tid och försöker vara hjälpsamma, det är f-n fantastiskt!

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Jag tror den trivs bättre här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Bildexpert 📺

Skulle säga att detta är allmänt folk i nötskal, något som alla med erfarenhet från någon form av serviceyrke kan berätta. Och det är omöjligt att veta var på skalan personen befinner sig. Är personen faktiskt genuin och entusiastisk nybörjare på området eller bara lat och vill ha simpla besked?

En fråga jag fått ett par gånger i veckan de senaste 10 åren eller så är "Vilken TV är bäst och billigast?" Jag brukar förutsätta att personen inte kan ämnesområdet men åtminstone vill lära sig lite grann i alla fall och svara på upplysande sätt, ofta med motfrågor.

  • Vad ska du ha TV:n till?

  • Vad förväntar du dig av TV:n?

  • Varför vill du byta ut TV:n du har?

  • Hur har du tänkt att använda TV:n?

...och så vidare. Kanske går det upp ett ljus om att det är en komplex produkt de ska köpa och inte en ny stekspade.

Då brukar det sortera sig självt och man vet vad det är värt att lägga energi på. Diskussionerna läses av många fler än enbart TS. Har man upplysningar i ett ämne når man rätt många personer här på Swec, långt fler än TS och andra aktiva Swecare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det som också är irriterande lite som du säger är att folk ska ha det bästa men ändå det billigaste. Billigt och bra går ofta inte hand i hand.

När någon säger att de vill ha t.ex. "den bästa datorn" för 5000 kr menar de så klart inte att de ska ha den bästa datorn på marknaden och bara betala 5000 kr, utan att de vill ha den bästa datorn som är möjligt inom sin budget.

Något som isåfall stör mig mer är när folk rekommenderar grejer utanför TS budget, "bara 1000 kr till", ja så kan man tänka i all oändlighet men en budget är till för att hållas.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hej!

Alla måste börja nånstans och utifrån våra kunskaper om SweClockers har en betydande andel av våra medlemmar hittat hit en gång i tiden, just för att de var nya inom området datorer och i behov av hjälp... Det bästa vi kan göra är att ge nya medlemmar ett bra bemötande och på så vis uppmuntra till fortsatt aktivitet. Nästa nyregistrerade person du stör dig på som ber om hjälp kan om något år sitta i Köpråd-delen och hjälpa nästa nytillskott till vår gemenskap. Eller så var det någon som helt enkelt saknar det där genuina intresset, men likväl behövde hjälp av entusiaster, alla experter som hänger här.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skapade själv ett temporärt konto enbart för att fråga en fråga, detta var 2003. Sedan gick det några år och nästa fråga som passade på denna sida ställdes. Så fortsatte det och nu 15 år senare är jag fortfarande kvar. Kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

känner att detta varit på tapeten mycket nu speciellt under april känns det som.

tycker det dyker upp en ny tråd i princip dagligen som frågar efter en ny dator/del för x budget.

ofta väldigt kortfattat och innehållslöst och sällan de äns återkommer och svarar de som svarat i tråden.

kanske dax att införa något liknande det i marknaden även i forumet?

man kan inte skapa trådar förrän man varit medlem 1 månad eller nått kan endast svara i redan befintliga trådar.

köprådstrådar man kan ta inspiration från finns ju redan massor...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows