Bildskärm visar konstiga pixlar på specifika färger?

Permalänk
Medlem

Bildskärm visar konstiga pixlar på specifika färger?

Hej!

Köpte en Asus VC279 för några år sedan som nu har börjat bete sig märkligt.
När vissa färger visas i mitten av skärmen (vill påstå att det brukar vara åt det grå hållet) så "rör sig" pixlarna och visar olika färger.

Jag har skärmen kopplad både till min Macbook Pro med HDMI och stationära PC (W10) med DVI och det syns på båda, därav har jag uteslutit att det skulle vara något med grafikkorten (?).
Vad jag kan se så går det i exakt samma linje över skärmen.

Vad skulle det kunna vara?

Se exempelbilder nedan:

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Testpilot

Ett fast streck på skärmen är i princip alltid panelfel och det kan du inte göra nått åt själv utan man måste byta panelen. Är den inte tre år gammal än är det bara att reklamera den, kontakta återförsäljaren.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Ett fast streck på skärmen är i princip alltid panelfel och det kan du inte göra nått åt själv utan man måste byta panelen. Är den inte tre år gammal än är det bara att reklamera den, kontakta återförsäljaren.

Alright jag förstår. Ska ta och kontakta Asus
Strecket är dock inte helt fast då det endast kommer fram när vissa färger visas på skärmen.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Alright jag förstår. Ska ta och kontakta Asus
Strecket är dock inte helt fast då det endast kommer fram när vissa färger visas på skärmen.

Ja, då är det garanterat panel fel på skärmen, RMA den.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Big Lars:

Alright jag förstår. Ska ta och kontakta Asus
Strecket är dock inte helt fast då det endast kommer fram när vissa färger visas på skärmen.

Med fast menade jag att det är på samma ställe på skärmen, att det inte hoppar runt. Det hade du ju redan konstaterat så alltså är det panelfel.

Om tillverkaren eller återförsäljaren börjar tjafsa om att den är utanför garanti så hänvisa till reklamationsrätten, om skärmen inte är tre år än.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]