Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Det vet jag tyvärr inte svaret på. Jag vill bara påpeka att XBOX kan blåsa igång och låta som en dammsugare trots att den har gott om utrymme.

Min är tyst som en mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SINHA:

Något geni som vet hur man byter till "HDMI IN" på en XBOX ONE S?! Har en pc inkopplad och får bild i "inställningar". Men sen då?! Hjälp mig snabbt innan jag drar en slägga i boxjäveln.

One guide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SINHA:

Min är tyst som en mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, min kan verkligen blåsa igång. Den är dock en höjdare utöver det blåsandet. Jag är orolig inför sommaren.

Permalänk
Medlem

@Ymerio: Min kan spontant höras 1-2 sekunder sedan blir det tyst igen flertalet timmar.

Har iofs bara fått fläktljudet hörbart med Witcher 3. Inget annat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Microsoft fortsätter att leverera: https://www.eurogamer.net/articles/2018-04-11-morrowind-panze...

Dragon Panzer Orta, Conker: Live & Reloaded, Morrowind sticker ut lite extra för mig. Alla dessa samt Red Dead Redemption är Xbox One X Enhanced, stödjer UHD för den som har en färsk TV.

Börjar faktiskt bli motiverbart med en XOX för mig, har ursprungliga XO så är ju en skaplig prestandaskillnad. MS levererar verkligen med kompatibilitet för äldre titlar. Men den är lite för dyr ännu, nyare titlar spelar jag ändå på PC'n i och med Xbox Anywhere eller vad det nu kallas.

Blir att knipa Dragon Panzer Orta, kanske också Conker. Och sedan hoppas på Shenmue II, MGS 2 och 3 och Burnout 3.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag köpt en xbox också, har ni något tips på något bra singleplayer spel?

Är mass effect andromedia bra?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns många men de mest minnesvärda för min del har varit Ori and the blind forest, State of decay samt det tidsexklusiva rise of the tomb raider (finns till pc och ps4 nu).

Mass effect har jag spelat nån timme på men fastnade aldrig riktigt.

Spel som dock finns till ps4 och dator med är:
Tomb Raider
The Witcher 3: The Wild Hunt (grymt)
Skyrim
Hitman
Metal Gear Solid V
Dark Souls-serien
Fallout 4
Grand Theft Auto V
Dragon Age: Inquisition
Assassin’s Creed-serien (speciellt origins, riktigt bra)
Shadow of mordor/war
Batman
watchdogs 1/2
Firewatch
inside
The witness
Resident evil 7

Några exklusiva spel:
Cuphead
Quantum Break
Sunset Overdrive

Gillar du bilspel har du Forza.

Permalänk

Kan rekommendera de nya Tomb Raider-spelen, Gillade dem skarpt. Särskilt det första.

Permalänk
Medlem

Startar jag min Xbox startar även Tvn vilket är smidigt. Men om jag sitter vid datorn och ska spela lite så drar jag igång strömmning från Xboxet kan man ställa in så att Tvn inte startar upp då?

Skrivet av Baradet Funkar:

Kan rekommendera de nya Tomb Raider-spelen, Gillade dem skarpt. Särskilt det första.

Första (det från 2013) kan man även köra gratis genom att köra 14 dagars trail på gamepass eller 79kr månaden om man förbrukat den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Startar jag min Xbox startar även Tvn vilket är smidigt. Men om jag sitter vid datorn och ska spela lite så drar jag igång strömmning från Xboxet kan man ställa in så att Tvn inte startar upp då?

Första (det från 2013) kan man även köra gratis genom att köra 14 dagars trail på gamepass eller 79kr månaden om man förbrukat den.

oj så om man köper en månads gamepass eller 14dagars kort så får man behålla spelet för alltid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

oj så om man köper en månads gamepass eller 14dagars kort så får man behålla spelet för alltid?

Nej Gamepass kan jämföras med netflix fast med spel. Det finns ett gäng spel du kan spela men slutar du betala så kan du inte spela. Man får även rabatt på spelen som ingår om man skulle vilja köpa dom.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej Gamepass kan jämföras med netflix fast med spel. Det finns ett gäng spel du kan spela men slutar du betala så kan du inte spela. Man får även rabatt på spelen som ingår om man skulle vilja köpa dom.

Ah okey nu förstår jag. Behöver man xbox guld också eller går det spela med gamepass utan det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ah okey nu förstår jag. Behöver man xbox guld också eller går det spela med gamepass utan det?

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte helt säkert för jag har Live guld medlemskap. Men tror inte du behöver ha det för att nyttja gamepass däremot om du ska använda online delen i något av spelen behöver du köpa guld medlemskap. Det är bara att prova egentligen är ju ingen bindningstid.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Brukar ni installera spelen från skiva eller hur gör ni? Jag var inte beredd att det skulle ta en drygt halvtimme/timme per spel att installera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Brukar ni installera spelen från skiva eller hur gör ni? Jag var inte beredd att det skulle ta en drygt halvtimme/timme per spel att installera.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är tvingad att installera spelen från skivan. Så det är bara snällt vänta.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du är tvingad att installera spelen från skivan. Så det är bara snällt vänta.

Det är väl okey, jag är dock lite orolig över hårddiskutrymmet för min 500gb är i princip full och jag har inte installerat så många spel, blir lite jobbigt om man måste radera och sedan göra om denna installationsprocess igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det är väl okey, jag är dock lite orolig över hårddiskutrymmet för min 500gb är i princip full och jag har inte installerat så många spel, blir lite jobbigt om man måste radera och sedan göra om denna installationsprocess igen

Skickades från m.sweclockers.com

extern HDD fungerar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag får upp meddelanden som tex "spelet tog för lång tid på sig att starta" och ibland stängs spel av. Har ni upplevt något sådant. Jag tror jag vet varför min krånglar, för just nu är mitt Internet kass (0,5mbit), så jag försöker spela utan internet så jag antar att det är bristen på patchar osv som gör min att min xbox krånglar för mig. Xbox one verkar inte riktigt gilla att användas offline. Har ni också upplevt detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag får upp meddelanden som tex "spelet tog för lång tid på sig att starta" och ibland stängs spel av. Har ni upplevt något sådant. Jag tror jag vet varför min krånglar, för just nu är mitt Internet kass (0,5mbit), så jag försöker spela utan internet så jag antar att det är bristen på patchar osv som gör min att min xbox krånglar för mig. Xbox one verkar inte riktigt gilla att användas offline. Har ni också upplevt detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte haft några problem alls. Men jag har ju en snabb internetuppkoppling (100/100).
Får du det där felmeddelandet varje gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag har inte haft några problem alls. Men jag har ju en snabb internetuppkoppling (100/100).
Får du det där felmeddelandet varje gång?

Nej jag har kunnat spela en hel del andra spel. Det var battlefield hardline som vägrade starta om den inte fick en patch. Som tur är så kan xboxen ladda ner patcher när den är avstängd så nu har jag kommit halvvägs på den 3gb stora patchen ^^.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag får upp meddelanden som tex "spelet tog för lång tid på sig att starta" och ibland stängs spel av. Har ni upplevt något sådant. Jag tror jag vet varför min krånglar, för just nu är mitt Internet kass (0,5mbit), så jag försöker spela utan internet så jag antar att det är bristen på patchar osv som gör min att min xbox krånglar för mig. Xbox one verkar inte riktigt gilla att användas offline. Har ni också upplevt detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick det där oftare och oftare med min One X. Efter några veckor började den boota till diagnostikskärmen och efter ytterligare ett tag räckte det inte heller att köra en factory restore för att få ordning på den. Nu är den hos Microsoft i tyskland för reparation pga "korrupt operativsystem".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Jag fick det där oftare och oftare med min One X. Efter några veckor började den boota till diagnostikskärmen och efter ytterligare ett tag räckte det inte heller att köra en factory restore för att få ordning på den. Nu är den hos Microsoft i tyskland för reparation pga "korrupt operativsystem".

Oj det lät skrämmande för jag har köpt konsollen begagnat så jag hoppas inte att den går sönder för då är det nog kört

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Oj det lät skrämmande för jag har köpt konsollen begagnat så jag hoppas inte att den går sönder för då är det nog kört

Skickades från m.sweclockers.com

Om din Xbox inte är registrerad av tidigare ägare får du 90 dagars garanti hos Microsoft om du registrerar den.

Jag gjorde så och fick min Xbox One reparerad för Blu-ray-drive hade problem att läsa skivor. Även min då köpt begagnad.

Trevligare sedan när jag sålde vidare en fullt fungerande konsol.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Oj det lät skrämmande för jag har köpt konsollen begagnat så jag hoppas inte att den går sönder för då är det nog kört

Skickades från m.sweclockers.com

Om du reggar den med serienummer på xbox.com så kan du se om den fortfarande är under garanti.

Permalänk
Avstängd

Säljer min PS4 pro idag, och blir äntligen med xbone.

Vad för spel köper jag först?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikksson:

Säljer min PS4 pro idag, och blir äntligen med xbone.

Vad för spel köper jag först?

Skickades från m.sweclockers.com

Forza-spelen om de är intressanta. Forza Horizon 3 och Forza Motorsport 7 finns på PC med. Digital licens på dessa, köpt i Xbox Store, ger möjlighet att spela spelen på bägge plattformar med samma konto. Fungerar inte med retail/boxat spel på skiva dock.

Kan vara dumt tillfälle att sälja nu, God of War släpps på fredag och sen finns det två till spel som kan vara vettig till PS4, Last of US 2 och Gone Days.

Själv lutar det åt en Xbox One X lagom till Red Dead Redemption 2 lanseras om inte Sony gått ut något bättre tills dess. Vill ha spelet till PC men då det är Rockstars så lär nog inget sådant dyka upp vid lanseringen. Kanske senare.

Permalänk

@Nikksson: Det första du ska göra är att köpa Xbox Live Gold på någon sajt som Cheapxboxlivecodes eller liknande. Det kostar några tior i månaden (mycket billigare än via microsoft) då kan du kan spela online och du får även fyra spel varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

@Nikksson: Det första du ska göra är att köpa Xbox Live Gold på någon sajt som Cheapxboxlivecodes eller liknande. Det kostar några tior i månaden (mycket billigare än via microsoft) då kan du kan spela online och du får även fyra spel varje månad.

Gäller inte koderna på Cheapxboxlivecodes bara i USA & UK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Gäller inte koderna på Cheapxboxlivecodes bara i USA & UK?

Guld är regions-oberoende. Det är bara voucher för att fylla kontot med pengar som är regionslåst.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Nikksson:

Säljer min PS4 pro idag, och blir äntligen med xbone.

Vad för spel köper jag först?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade behållit PS4an. Efter att ha kört klart Assassination Creed Origins som jag rekommenderar, så finns det inte så mycket exklusivt som till PS4. Var riktigt hypad inför Sea Of Thieves men tyckte det kändes som en beta en flop enligt mig..