3-5 sekunders fördröjning när jag skriver @

Permalänk
Medlem

3-5 sekunders fördröjning när jag skriver @

Hej!

När jag försöker skriva "@" (2+alt gr) tar det ca 5 sekunder innan @ "kommer fram", 2 samt " går utan problem är bara när jag ska skriva @ det tar tid. Har testat att ändra inställningarna för Repeat delay till lägsta men felet är kvar.
Felet kom får någon dag sedan, har inte bytt någon hårdvara i datorn de senaste 3 månaderna.

Är det någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du ASUS AI Suite installerat?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, men det försvann av sig självt efter x antal veckor.. Möjligt att det är något ASUS-program som spökar som ovanstående skriver då jag har ASUS AI Suite installerat.

Permalänk
Medlem

Gå in å ändra keyboard i settings i ASUS AI Suite om du andvänder det. "Är för snabb kommandon".

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Det är en inbyggd fördröjning i senare uppdateringar av Windows då man inte ska kunna skicka för mycket spam via email.

*joke*

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Använder du RDP för att ansluta till andra maskiner? Det kan i vissa fall orsaka märkliga fel med just snabel-a

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hextery:

Hej!

När jag försöker skriva "@" (2+alt gr) tar det ca 5 sekunder innan @ "kommer fram", 2 samt " går utan problem är bara när jag ska skriva @ det tar tid. Har testat att ändra inställningarna för Repeat delay till lägsta men felet är kvar.
Felet kom får någon dag sedan, har inte bytt någon hårdvara i datorn de senaste 3 månaderna.

Är det någon som vet vad som kan vara fel?

ASUS GPU Tweak var det alltid som spökade till det förut. Antingen det eller något annat ASUS program som använder Alt Gr+2 som default hotkey för någon funktion.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

ASUS GPU Tweak var det alltid som spökade till det förut. Antingen det eller något annat ASUS program som använder Alt Gr+2 som default hotkey för någon funktion.

Yup, tack ändra alla GPU Tweak hotkeys och nu funkar det igen, det konstig är att jag har haft ASUS GPU Tweak sedan jag bytte kort men först nu sluta det funka. Men men funkar igen iallafall så jag e nöjd.