Möjlighet till att skriva eller göra inlägg på säljarens annons

Permalänk
Avstängd

Möjlighet till att skriva eller göra inlägg på säljarens annons

Tittade lite på annonser som medlemmarna har lagt här, varför kan man inte lägga in en direkt comment för?
https://www.sweclockers.com/marknad/153693-4x4gb-kingston-ddr...

Det hade varit mycket enklare att få snabba svar istället för att kontakta säljaren? Nu undrar jag om den här passar en mac, säljaren kanske inte har alltid tid att svara men en medlem kan ta sig tid och svara på inlägg? Är det det en dålig ide?

Permalänk
Avstängd

kommentera säljannonser

Tittade lite på annonser som medlemmarna har lagt här, varför kan man inte lägga in en direkt comment för?
https://www.sweclockers.com/marknad/153693-4x4gb-kingston-ddr...

Det hade varit mycket enklare att få snabba svar istället för att kontakta säljaren? Nu undrar jag om den här passar en mac, säljaren kanske inte har alltid tid att svara men en medlem kan ta sig tid och svara på inlägg? Är det det en dålig ide?

Permalänk
Medlem

"Läs fler kommentarer och diskutera!" under annonsen. Så svårt var det.

För övrigt förstår jag inte varför du skapar två identiska trådar.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av HabboCalle:

Tittade lite på annonser som medlemmarna har lagt här, varför kan man inte lägga in en direkt comment för?
https://www.sweclockers.com/marknad/153693-4x4gb-kingston-ddr...

Det hade varit mycket enklare att få snabba svar istället för att kontakta säljaren? Nu undrar jag om den här passar en mac, säljaren kanske inte har alltid tid att svara men en medlem kan ta sig tid och svara på inlägg? Är det det en dålig ide?

https://prnt.sc/j7626f

Visa signatur
Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av HabboCalle:

Tittade lite på annonser som medlemmarna har lagt här, varför kan man inte lägga in en direkt comment för?
https://www.sweclockers.com/marknad/153693-4x4gb-kingston-ddr...

Det hade varit mycket enklare att få snabba svar istället för att kontakta säljaren? Nu undrar jag om den här passar en mac, säljaren kanske inte har alltid tid att svara men en medlem kan ta sig tid och svara på inlägg? Är det det en dålig ide?

Vet inte om jag missat något här men möjligheten att kommentera på annonser (inkl. den du länkade) finns redan?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soitora:

Vet inte om jag missat något här men möjligheten att kommentera på annonser (inkl. den du länkade) finns redan?

Tydligen så går det att kommentera! Men det ögat ser först är alltid precis det som är först inder och där finns det anmäl o kontakta annonsören. Hade ju varit två plus ggr bättre om kommentarsfält var direkt efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

"Läs fler kommentarer och diskutera!" under annonsen. Så svårt var det.

För övrigt förstår jag inte varför du skapar två identiska trådar.

Inte meningen. Aldrig mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade och flyttade*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av HabboCalle:

Inte meningen. Aldrig mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Det lät grinigare än det var menat. Skyller på att jag precis hade vaknat.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Det är dock väldigt märkligt att det faktiskt finns möjlighet att inaktivera kommentarer då det i nio av tio fall handlar om att folk säljer suspekta saker och inte vill att andra medlemmar informerar om brister och på så sätt skrämmer bort intet ont anande kunder.

Det är i grund och botten ett säkerhetsproblem och jag känner nog inte till någon annan öppen marknadsplats där man kan blockera kommentarer. Varför är det upplagt på detta vis? Det diskuteras i andra trådar men vad jag minns så har det aldrig kommenterats av admins eller moderatorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ågren:

Det är dock väldigt märkligt att det faktiskt finns möjlighet att inaktivera kommentarer då det i nio av tio fall handlar om att folk säljer suspekta saker och inte vill att andra medlemmar informerar om brister och på så sätt skrämmer bort intet ont anande kunder.

Det är i grund och botten ett säkerhetsproblem och jag känner nog inte till någon annan öppen marknadsplats där man kan blockera kommentarer. Varför är det upplagt på detta vis? Det diskuteras i andra trådar men vad jag minns så har det aldrig kommenterats av admins eller moderatorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa vill helt enkelt bara ha ut något på marknaden, och "orkar" inte med diskussion, budgivning eller tjafs. Är ju inte alla som försöker blåsa någon, ibland handlar det om till exempel obskyra grejer där värdet endast är tydligt för vissa och som snabbt spårar ur till pajkastning. Två olika typer av annonser, helt enkelt. Många andra marknasplatser "löser" väl problemet genom att inte ha kommentarer alls?

Men med det sagt, du har såklart en bra poäng i vad du skriver. Jag slänger upp för framtida diskussion, så får vi klura. Tror inte det är något vi flippar i brådrasket dock, utan sparar tills vi kan gräva ned oss i pros/cons-träsket.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S