VIlken mobil ska man införskaffa

Permalänk

VIlken mobil ska man införskaffa

Beställde en S9 som jag returnerade ganska direkt pga deras dropped calls bugg, och samsung har ännu inte löst problemet i
övrigt en riktigt bra nalle.

Sneglade på en Huawei P20 pro och var i princip på g trycka på köpknappen när jag börjar läsa om deras problem med displayerna gällande back bleeding ,lagg, färgskiftningar och desorientering samt mycket mer, väldigt synd eftersom den i övrigt verkar
kanonbra.

Hade Note 9 funnits tillgänglig hade det varit ett givet val just nu, men den får man vänta på isf.

Så vilka nallar är det värt åka och klämma på ?

Permalänk
Medlem

@peckapecan: Kör med en oneplus 5T, GRYMT nöjd. var lite av en samsung fanboy innan
Dem har ju börjat säljs i svenska butiker nu också så det e ju gött!

Gillar deras avskalade UI och inte massa jäkla bloatware. och dashchargen + batteritiden är underbar. och till en rimlig prislapp

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Avvakta till Nokia-lurarna kommer De släpps med "Android Vanilla". Dvs inte en massa bloatware.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

jag gick från iphone 6s till 1+ 5t, dock verkar 1+ 6 vara på g snart, jag har aldrig varit så nöjd med en telefon som denna, den är precis vad jag vill ha så jag kan rekommendera den starkt!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag har idag en p10 och är supernöjd, ska köpa en p20 utan tvekan.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

One plus 6 kommer väl i början av maj, kanske tidigare om du kan leva med notch. Personligen väntar jag på pixel 3... men det är långt till oktober. Comviq har ju en bra deal på p20 (icke pro) om du orkar binda abb. 2400 kr betalar du för luren om du binder i 24 mån. https://webbutik.comviq.se/huawei-p20.html

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Jag inföskaffade en Huawei P20 pro idag när jag förlängde mitt abonnemang. Har bara hunnit att packa upp den och diverse tillbehör(sjust att det följde med ett skydd för baksidan i mjukt genomskinligt silikon. Köpte den med blå färg som skifftar i nyans när man vippar på den. Har inte märkt nått av backbleed eller nått. Funkar hur bra som helst. Hade en Galaxy S7 innan och jag märker skillnad på prestanda ganska tydligt. S7`an kunde lagga ibland i menyerna med P20`an gör inte det.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Huawei P20 Pro har ett batteri på 4000mah. Har lekt ganska mycket med den igår kväll och nu på förmiddagen och har ite behövt ladda den något förrs nu.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Skrivet av mrbrix:

Huawei P20 Pro har ett batteri på 4000mah. Har lekt ganska mycket med den igår kväll och nu på förmiddagen och har ite behövt ladda den något förrs nu.

Är du nöjd med telefonen? Något du stör dig på?
Också sugen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Mate 10 Pro är bra och relativt billig, batteritiden är sjuk. Dock får du stå ut Huaweis OS. Galaxy S9 är väl egentligen bäst på nästan allt, utom batteritiden. Har själv en S9:a och är sjukt nöjd med den. Jag tycker själv inte att batteritiden är så jättedålig, får omkring 4 timmar SoT (enl. GSam) men det brukar räcka dagen ut hursom. Annars kommer det en del spännande saker framöver, ny Oneplus b.la fast den kommer bli dyrare än 5T.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Är du nöjd med telefonen? Något du stör dig på?
Också sugen..

Skickades från m.sweclockers.com

Är supernöjd med min mobil ( P20 ) , det enda som jag stör mig på är att den inte har en inbyggd equalizer.
Inget jätteproblem då detta är min 4.e Huawei modell
Sen tycker jag om Huaweis EMUI.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hoppade från en LG G3 till Oneplus 5T och trodde verkligen inte det skulle vara en så stor skillnad, speciellt på batterilivet, fick drygt 4h SOT med G3an och om jag tittar idag har jag 28% kvar efter 6h på OP5T

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Är du nöjd med telefonen? Något du stör dig på?
Också sugen..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är grymt nöjd med den. Den levereras med Android 8.1.0. Snabb som attans. Vissa appar är inte uppdaterade för att stödja fullskärm runt flärpen högst upp på skärmen, men har märkt att många appar som jag har uppdateras hela tiden. Har inte märkt nått med bakgrundsblödning och flimrande skärmar som någon skrev här. Enda nackdelen som jag kan tänka mig är att det inte finns någon plats för minneskort. Är så sjukt nöjd med min P20 pro. Kan tillägga att kameran är helt underbar. Vilka bilder den fotar. Finns en snabbstartsfunktion för kameran som kallas för ögonblicksbild som betyder att om man dubbelklickar på minussidan på volymknappen så startar kameran ögonblickligen, och då menar jag ögonblickligen. Skärmen är enligt mig superkänslig. Finns ett läge som heter hanskläge som gör den ännu känsligare.
Så klart är dessa observationer från min synvinkel.
Som sagt alla har olika smak så jag kan bara prata för mig själv.
MVH.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Finns ett ganska stort test på jag tror det är på PC tidningen eller PC för alla mellan P20 PRO och Galax s9+. Bra läsning enligt mig iallafall. Så får ni avgöra själva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Hej,
Någon med P20 Pro som kan bekräfta/dementera om du har denna touchskärms-bugg?

https://forum.xda-developers.com/huawei-p20-pro/help/horrible...

https://www.youtube.com/watch?v=xIZp7O0etEM&feature=youtu.be

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hej. Har haft min P20 PRO nu i en vecka och har inte märkt nått. Efter första uppstarten var avklarad så installerade den en uppdatering. Kan ha varit en fix för detta fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Skrivet av mrbrix:

Hej. Har haft min P20 PRO nu i en vecka och har inte märkt nått. Efter första uppstarten var avklarad så installerade den en uppdatering. Kan ha varit en fix för detta fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok intressant, då kanske det är mjukvarurelaterat. Jag var inne i tre olika butiker och kände på den och alla dessa enheter hade detta problem.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Vill man inte spendera en stor summa och klarar sig med prestandan så skulle jag slå till på en Nokia 7 Plus alla dagar i veckan just nu.
Android one vilket ger snabba och regelbundna uppdateringar räcker som argument för mig, om det inte vore för att jag sitter med en ny mobil redan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

P20 Pro är riktigt jävla bra! Har inte ångrat mitt köp har helt svart skärm så ingen bleeding och inga problem med eftersläp alls.

8,9/10 det jag saknar är hörlursuttag, trådlösladdning och en ännu bättre processor. Små saker helt enkelt eftersom det finns en gräns hur snabbt det kan gå :).

Den är supersnabb med upplåsning med faceid och fingerprint!

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

P20 Pro är riktigt jävla bra! Har inte ångrat mitt köp har helt svart skärm så ingen bleeding och inga problem med eftersläp alls.

8,9/10 det jag saknar är hörlursuttag, trådlösladdning och en ännu bättre processor. Små saker helt enkelt eftersom det finns en gräns hur snabbt det kan gå :).

Den är supersnabb med upplåsning med faceid och fingerprint!

Kul att du är nöjd! Hur upplever du problemet med touchscreen-delayen/lagget??

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Kul att du är nöjd! Hur upplever du problemet med touchscreen-delayen/lagget??

Inga problem alls med delay eller lagg...👌

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en ny lur till frun snart, då den hon har börjar bli lite sliten. Och då hon älskar rött så tänkte jag köpa en iPhone 8.

Även jag som använt Android under några år tänkte gå tillbaka till iPhone.

Permalänk
Medlem

Under en 8 års period har jag kört med Android - Samsung Galaxy S3, S4, Sony Xperia Z5 Premium. För några månader sedan blev det min första iPhone, iPhone 8 Plus.

Kanske får många som kommer hacka på mig nu just för iPhones är så 'mainstream', men jag kan verkligen rekommendera den. Både produkten i sig har inga problem alls till skillnad från mina tidigare androidenheter som alla led av värmeproblem i form av att ljusstyrkan sänktes så fort mobilerna användes till en aning tyngre uppgifter, värst av alla var Sony Xperia Z5 Premium under sommaren där skärmen oavsett användning blev mörk så det var omöjligt att se vad man gjorde.

Inga sådana problem med iPhone 8 Plus. Tycker också att iOS är så mycket skönare på en mobil, har haft iPads genom åren men iOS skiner verkligen på en mobil enhet, tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Under en 8 års period har jag kört med Android - Samsung Galaxy S3, S4, Sony Xperia Z5 Premium. För några månader sedan blev det min första iPhone, iPhone 8 Plus.

Kanske får många som kommer hacka på mig nu just för iPhones är så 'mainstream', men jag kan verkligen rekommendera den. Både produkten i sig har inga problem alls till skillnad från mina tidigare androidenheter som alla led av värmeproblem i form av att ljusstyrkan sänktes så fort mobilerna användes till en aning tyngre uppgifter, värst av alla var Sony Xperia Z5 Premium under sommaren där skärmen oavsett användning blev mörk så det var omöjligt att se vad man gjorde.

Inga sådana problem med iPhone 8 Plus. Tycker också att iOS är så mycket skönare på en mobil, har haft iPads genom åren men iOS skiner verkligen på en mobil enhet, tycker jag.

Oavsett vad man tycker om Android vs IOS som OS, så tror jag inte att dina erfarenheter av att ljusstyrkan sänks när mobilerna används känns relevant. Jag har erfarenheter av Galaxy S3, S4, S7, Nexus 5X och Sony Z2 och har aldrig någonsin varit med om detta.

Däremot throttlar CPUn i N5X rätt rejält men den är också ökänd för detta.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

Inga problem alls med delay eller lagg...👌

Skickades från m.sweclockers.com

Så om du kikar på denna video så beter sig inte din telefon som den i videon??

https://youtu.be/gzek18SlFY0

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Tänkte köpa en ny lur till frun snart, då den hon har börjar bli lite sliten. Och då hon älskar rött så tänkte jag köpa en iPhone 8.

Även jag som använt Android under några år tänkte gå tillbaka till iPhone.

WHAT!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@peckapecan: Pixel, finns ju inga andra alternativ tbh.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare haft flaggskepp som iPhone 3GS när dem kom, Samsung S3, Sony Z2, Z4. Mest nöjd är jag dock med den jag har nu. En Xiaomi Redmi Note 4X för 1600kr.

Den har inte den snabbaste processorn, men det räcker. Nej den har inte 4k skärm, men det ser bra ut ändå. Nej den har ingen värsting kamera, men vilken telefon slår min systemkamera? Den har stort batteri, fingeravtrycksläsare och 64GB minne. Det jag saknar är i så fall Qi-laddning eller möjligtvis USB C. Men damn, det är mycket telefon för pengarna.

Permalänk
Medlem

Köpte mej precis en 1+ 5T, innan alla sålt slut. (6an lurar runt hörnet, så 5t tillverkas inte mer.)
Kan säga att rent Android Oxygen känns lite "naket", eller spartanskt efter jag vant mej vin Honor8ans EMUI gränssnit. Gillar Huaweis loader (Eller vad det heter) skarpt.
Men annars är 5T klockren för mej, rena super prestandan. Pratade med morsan på Skype idag, hon frågade vad jag gjort med bilden?
Jag... "Vad menar du?"
Morsan... "Bilden är kristall klar!"
Nu spelar jag inga spel på telefon, så även min gamla Honor 8 var troligtvis overkill.
Och precis som tidigare talare påpekade, mobilen kan inte matcha min system kamera i alla fall.
Men den bästa kameran, är den man har med sig och denna tar helt OK bilder. Har inte hunnit prova video ännu.

Vilken lur TS skall införskaffa, är svårt att säga!
Men Telia verkar i alla fall ha några 128GB (8GB RAM) kvar. om det skulle falla i smaken.

Själv har jag dessutom beställt nytt skinn till luren från Dbrand.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Här kommer lite intressant läsning om Huawei P20 pro För er som känner att ni vill ha mera kött på benen innan ett eventuellt köp.

https://surfa.se/test-huawei-p20-pro/

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II