AMD svarar på Nvidias initiativ Geforce Partner Program

Permalänk
Medlem

Jag bojkottar Nvidia tills detta är över. Freesync 2 är tillräckligt stor anledning för mig att köra AMD vid nästa köpa av grafikkort.

Hoppas det blir en ny The Fixer ångande detta dilemma.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: För tillfället är AMDs priser helt skeva, annars har jag inga problem med amd. Hade ett 280x som fungerade felfritt i flera år.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Skriver någon att AMD är skräp så är det uppenbarligen en fanboy eller någon som vill ha en reaktion. När läste du ett inlägg när någon skrev det senast?

Under mina alltför många timmars surfande här på Sweclockers så är min bestämda uppfattning att de som föredrar "lag blå" håller det mer för sig själva medan de som föredrar "lag röd" känner sig mer manade att berätta om det.

Senaste nyheten om RX-serien från AMD t.ex. Eller Ragnarok i denna tråd.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

NVIDIA börjar lukta Trump hjärna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vart inne på att ev köpa Nvidia till nästa uppgradering...men jag tror att med detta GPP-trams tappade de mig helt som kund tills vidare faktiskt. Gillar inte alls sånt här. Mitt 290x får kämpa vidare ett tag till så hoppas jag att priser blir bättre och att ngt framtida kort från AMD är en värdig uppgradering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Icte:

Nu är jag inte fullt insatt i detta, men är inte NVIDIA och detta GPP något som kan komma att straffas av bl.a. EU-domstolen? Känns ju inte fullkomligt lagligt att hämma konkurrens. Skjuter NVIDIA sig själva i foten?

Anti-competitive innebär sällan något dåligt för ett stort företag. Är man i ledande roll på marknaden har jag nog aldrig hört om några juridiska påföljder av olagligheter som faktiskt ska ha slutat i straff som påverkar. Oftast relativt små summor jämfört med hur mycket de vinner på det i längden.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X