varför lägga upp på instagram?

Permalänk
Medlem

Själv så lägger man ut bilder för att kunna finna likasinnade, har skaffat mig flertalet vänner via instagram t.ex.
Speciellt när man är biltokig, Finns mycket roliga bilar att hitta

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Är det verkligen svårt att förstå varför folk lägger ut bilder på instagram? Och måste man alltid förstå om man inte gör det?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja, om du nu hade haft flera hundra tusen följare. Vilket du inte har.

Hur vet du det?

Permalänk
Medlem

För att jag finner något underhållande/inspirerande och vill dela med mig.
Men jag kanske har helt fel inställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur vet du det?

Educated guess.
Sätter gärna pengar på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja, om du nu hade haft flera hundra tusen följare. Vilket du inte har.

Haha, vilken logikvurpa. :)Du tror inte den obalansen beror på att i princip alla har fler följare än vad man själv följer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är nog tråkigast i världen att följa, princip bara bilder på mina ungar. Och dom är för min familj då vi inte direkt bor på samma gård.

Ja och lite tjockselfies såklart.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Om jag inte förstått det hela fel så är det nya modeordet efter ”bloggare” och ”youtuber” numera ”influencer”.

Jag är lite oklar på konceptet men det verkar som att en ”influencer” verkar tro sig vara nån typ av ”trendsättare” som leder skaran av sina följare?

Detta leder i sin tur till att dessa influencers av nån outgrundlig anledning signar massa reklamkontrakt. I min mening obskyrt hur/att detta öht fungerar men finns väll tillräckligt många trasig själar där ute....

Long story short:
”Folk” vill skaffa sig följare så dom kn skaffa sig ”deals” == pengar.
Som vanligt handlar det mesta om pengar.

Disclaimer:
Detta handlar då om alla dessa konton som spammar ut tiotals meningslösa bilder på samma koncept varje dag om och om igen.

I grund och botten hade jag nån typ av uppskattning till sociala medier då man kunde hålla kontakt med vänner och familj, men numera handlar det bara om att navigera alla horder av allt från ”roliga videos” till reklam och övrig skit. Skulle säga att ungefär 5% av allt som kommer på min Facebook Wall är det jg -vill- se, resten är bara störande brus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Haha, vilken logikvurpa. :)Du tror inte den obalansen beror på att i princip alla har fler följare än vad man själv följer?

Skickades från m.sweclockers.com

Huh, majoriteten har verkligen inte fler följare än vad dom själva följer.
Också väldigt logiskt om man tänker till lite.

Permalänk
Medlem

Folk postar "fina" saker för att ge en falsk bild till sina vänner att allt är fint och perfekt i deras värld, fast i själva verket är det inte så. Att handlar om att bli omtyckt och att folk ska tänka "wow, den personen har det bra".

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Det är intressant att så få ifrågasätter vem som betalar kalaset och hur. Facebook står med servrar och hostar Instagram "gratis" för att det är så trevligt att låta folk se vad deras vänner gör

Permalänk
Medlem

Jag lägger inte ut bilder på mig på någon sida, inte ens på datingsidor (risken är stor att man inte hittar någon ). Däremot hamnar min katt på olika sidor

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av drwlz:

Är det verkligen svårt att förstå varför folk lägger ut bilder på instagram? Och måste man alltid förstå om man inte gör det?

Det kommer alltid massa roliga kommentarer från folk som sätter sig på höga hästar och minsann aldrig skulle använda tjänsten.

Skrivet av Tony32:

Folk postar "fina" saker för att ge en falsk bild till sina vänner att allt är fint och perfekt i deras värld, fast i själva verket är det inte så. Att handlar om att bli omtyckt och att folk ska tänka "wow, den personen har det bra".

Japp, så måste det vara för alla... Jisses, alltså

Skrivet av ZyntaX:

Det är intressant att så få ifrågasätter vem som betalar kalaset och hur. Facebook står med servrar och hostar Instagram "gratis" för att det är så trevligt att låta folk se vad deras vänner gör

I och med att Facebook äger Instagram är det inte jättekonstigt att de använder samma servrar. Att Facebook sen använder den datan är inte heller jättekonstigt, vore ett hyfsat korkat affärsbeslut annars.
Nog för att man bör vara lite kritisk, men av med foliehatten....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HickeHiskelig:

jag har grubblat lite över varför man lägger ut de bilder man gör? det känns som om att man vill använda sin profil lite som ett varumärke. går det hela ut på att man ska ha så mycket likes och följare som möjligt? varför lägger man ut bilder på vad man äter för mat? status? populäritet?

Det är ju skitviktigt att visa upp sina fikapauser och foton på sin tallrik full av mat, visste du inte det?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Avstängd

Så nu Kan jag sätta realtidsuppdatering på min toakamera? Tänkte alla vill se...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

För att dela med sig av bilder eller videor som man själv tycker är roliga, fina eller sevärda?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

@HickeHiskelig: Bara idioter lägger upp bilder på instagram, men det är bara min åsikt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna80:

@HickeHiskelig: Bara idioter lägger upp bilder på instagram, men det är bara min åsikt!

Utveckla gärna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna80:

@HickeHiskelig: Bara idioter lägger upp bilder på instagram, men det är bara min åsikt!

Du får lägga upp den på instagram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

I och med att Facebook äger Instagram är det inte jättekonstigt att de använder samma servrar. Att Facebook sen använder den datan är inte heller jättekonstigt, vore ett hyfsat korkat affärsbeslut annars.
Nog för att man bör vara lite kritisk, men av med foliehatten....

Ett skämtsamt inlägg om att folk inte har en susning om att de är produkten gör mig till foliehatt? Tagga ned ett par snäpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Educated guess.
Sätter gärna pengar på det

Kan ju bara den där Blondin-Berit eller vad hon nu kallar sig som hänger på SweClockers

Permalänk
Avstängd

@HickeHiskelig: Det enkla svaret är att folk (#notall) vill ha bekräftelse från omvärlden.
Tycka vad man vill om detta. Vissa tycker det är patetiskt, vissa har inget emot beteendet.
Människor i allmänhet mår bra av bekräftelse.

Sen har vi ju fenomenet som är med i det avsnittet av solsidan där Anna tävlar med nån kärring på facebook om vem som har "bäst liv".
Antar att dom flesta vet vad jag talar om.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ZyntaX:

Ett skämtsamt inlägg om att folk inte har en susning om att de är produkten gör mig till foliehatt? Tagga ned ett par snäpp.

Det är så klumpigt uttryct bara. Som att alla som använder tjänsten, eller liknande tjänster, inte skulle ha någon aning om vad som sker "bakom kulisserna"... Det är något som skrivs ganska ofta, men jag tror det stämmer ganska dåligt idag, särskilt efter alla de senare skriverierna om just Facebook.
Man väljer helt enkelt att strunta i det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Personligen ser jag Instagram lika onödigt som en klubba med kuksmak..totalt meningslöst.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Har varken FB eller instagram för att jag helt enkelt inte känner att det ger mig så mkt. däremot brukar folk säga att jag borde göra något sådant för jag bygger och gör många bra saker vilket många skulle kunna lära av.
så kanske nån gång av just den anledningen kanske jag skulle kunna göra det.

Själv skiter jag i att mina vänner äter makaroner och korv idag eller tycker kassan på ica var seg igår.

dessutom är det ett rätt tråkigt tids slöseri man kan lägga på annat. har en flickvän och hon stirrar ned i telefonen hela tiden. brukar tvinga henne att lämna skiten hemma när vi går ut för annars stirrar hon bara på den och hummar och nickar frånvarande...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är så klumpigt uttryct bara. Som att alla som använder tjänsten, eller liknande tjänster, inte skulle ha någon aning om vad som sker "bakom kulisserna"... Det är något som skrivs ganska ofta, men jag tror det stämmer ganska dåligt idag, särskilt efter alla de senare skriverierna om just Facebook.
Man väljer helt enkelt att strunta i det.

Du skulle bli förvånad. Andelen som har koll är extremt låg. Du kanske har en bättre belyst bekantskapskrets än mig visserligen.

Permalänk
Medlem

Narcissism

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Jag tycker fb/instagram osv är oerhört överskattat. Jag kan däremot ha viss förståelse för varför så många väljer att ha det.

Kanske lite OT men om man kollar på dagens kids så är det ju helt fast i den digitala världen. Vi vuxna sitter ju på två stolar då vi har växt upp i en tid utan smarta lurar osv MEN framför allt så har vi liv utanför telefonerna då vi går till jobb, interagerar med kollegor, kunder osv.

Jag tror dagens ungar kommer få det riktigt svårt när det kommer ut i arbetslivet (ur denna aspekt).

När jag var unge var vi ute och röjde runt, hittade på en massa bus! Ska väl tilläggas att det var mest oskyldigt bus, vi hade inte sönder något eller gjorde illa någon.

Ungarna i området samlades och vi spelade fotboll, bandy, vattenkrig, byggde kojor osv osv. Idag är det ju inte alls samma liv ute på gårdarna!

Alla sitte bara med lurarna!
Likadant när man är på barnkalas osv...

Yayyy presenter!
River upp paketen!
Sätter sig vid luren och tar bilder eller vad de nu gör.

Jag var redan utanför dörrn med vattenpikkan innan ala paket var öppna

Sen har ju allt blivit så "farligt" för barn. De ska ju nästan ha hjälm för att äta glass idag... Men nu drar jag iväg känner jag så jag slutar skriva nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att visa att ens pappa är starkare än kompisens pappa, såklart!

Dock är ju trenden mot mer slutna grupper där det blir mer personligt och mindre skryt.

Permalänk
Avstängd

Låter ju om möjligt ännu tråkigare... Från tråkigt till mördande tråkigt, typ...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number