Permalänk
Medlem

Laptop för kontorsarbete

Hej jag söker en laptop för endast kontorsarbete det ska alltså andvändas för mestadels Word och surfa. Just nu använder jag skol datorn jag köpte nör jag gick ut och jag vill helst ha en lite större än den. Ett plus om den har bra fläktar så den inte blir för varm. Helst inte för dyr!
Kom med förslag.

Permalänk
Rekordmedlem

Varför inte skaffa skärm, tangentbord och mus av bättre sort och fortsätta med den dator du har för skrivandet lär vad som helst orka med, låter datorn så gör ren den och så kan man sänk max cpu eller tillåta högre temp beroende på vad som händer, jag har en laptop som jag satt max cpu till 70% på för då startar aldrig fläkten och prestandaförlusten är omärkbar när man surfar och skriver på den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför inte skaffa skärm, tangentbord och mus av bättre sort och fortsätta med den dator du har för skrivandet lär vad som helst orka med, låter datorn så gör ren den och så kan man sänk max cpu eller tillåta högre temp beroende på vad som händer, jag har en laptop som jag satt max cpu till 70% på för då startar aldrig fläkten och prestandaförlusten är omärkbar när man surfar och skriver på den.

Den datorn jag har nu laggar allt för mycket och jag vill kunna ta med mig laptopen om jag ska åka någonstans

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivmaskin

@Snek: Jag skulle satsa på en laptop med åttonde generationens Core-processorer eftersom dessa erbjuder 4 kärnor. Dessutom är 8 GB RAM nästan obligatoriskt liksom SSD-lagring.

Just nu kör Intel en kampanj för "Thin and Light" och erbjuder lite pengar tillbaka om man köper en Intel-baserad laptop tunnare än 2 centimeter. Med dessa filterinställningar gjorde jag en snabb sökning på Prisjakt och hittade Asus VivoBook S14 S410UN-EB015T. Datorn kostar ungefär 7500kr och är på 14 tum (IPS-panel för bättre betraktningsvinklar), vilket kanske är för litet om du önskar en större variant än du har nu.

Om man skippar tunnare än 2 cm finns till exempel Lenovo IdeaPad 320S-15 81BQ0017MX, som är på 15,6 tum och även har dedikerad grafik (940MX). Prislapp på 7000kr.

Rekommenderar dig att kolla runt lite på Prisjakt, men fyrkärnig processor och 8 GB RAM är som sagt vettigt och lär fungera bra för lättare arbetsuppgifter ett bra tag

Permalänk
Medlem

Dator för skola/kontorsarbete

Jag söker en dator som jag ska använda när jag pluggar som ska ha lång batteritid. storleken på skärmen ska helst vara 15,6 tum eftersom jag har en dator väska som är det och upplösningen spelar ingen roll.
Inte för dyr. Någonstans under 6k helst
Skicka in förslag!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Trådar sammanfogade*
@Snek:

Vänligen respektera §3.3 i forumreglerna. Att posta flera trådar om samma ämne gör att alla användare som bara postar en gång får lägre chans att synas och få hjälp. Om man även bara har en tråd igång får man även som deltagare full översikt över all tidigare information.

Tipsen du redan fått är solida, om du tar och läser igenom: Hur man får köpråd ökar även chansen att du får hjälpen du behöver.

Ditt förarbete lägger grunden från övriga medlemmars engagemangsnivå.
Lycka till med datorköpet!

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kolla i dagens fynd tråden, där finns de en helt ok bärbar dator som antagligen fyller dina behov.

https://www.dustinhome.se/product/5011028956/250-g6?ssel=fals...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

@NukeHenk: Var är dagens fynd-tråden? Hittar den inte

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lupo:

@NukeHenk: Var är dagens fynd-tråden? Hittar den inte

https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar...

Andra sök-resultatet om du skriver "Dagens fynd" i sökrutan högst upp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin