Permalänk
Medlem

Libreelec och mullvad VPN?

Jag försöker att få Mullvads VPN lösning att funka på LibreELEC, och jag kommer ingenstans.

Mullvad finns inte med i den "färdiga listan" då blir alternativet User defined, och där tar min kunskap slut.

Kan någon förklara för mig hur jag ska gå tillväga?

Permalänk
Medlem

@Mindboggle:
How to install a VPN on LibreELEC

Bläddra ner till Importing a VPN with the User Defined Wizard.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Tack, jag har läst den guiden, tyvärr hjälper den mig inte för det stämmer den inte helt hundra med hur det ser ut för mig.

Jag kan inte hitta någon länk att tanka ner mullvads filer och kommandona genom putty ger mig felkod.
Jag har noll tidigare erfarenhet av linuxdistar och förstår inte alls hur upplägget fungerar.

Jag kanske ska ändra frågan till -Finns det någon som har lyckats lägga in Mullvads VPN i Libreelec och kan berätta hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Jag kan inte hitta någon länk att tanka ner mullvads filer och kommandona genom putty ger mig felkod.

Efter ha tittat på deras Linux guide, så finns det inget att ladda ner eftersom de kör med sin egen programvara och det går tydligen bara att ladda ner dem via den.

Kontakta Mullvad, och fråga om de inte kan skicka OpenVPN konfigurations filerna till dig.

Om du kör med Zomboided addon, så är det en annan procedur, det jag länkade till är enligt vad jag förstod LibreELEC's inbyggda.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Efter ha tittat på deras Linux guide, så finns det inget att ladda ner eftersom de kör med sin egen programvara och det går tydligen bara att ladda ner dem via den.

Kontakta Mullvad, och fråga om de inte kan skicka OpenVPN konfigurations filerna till dig.

Om du kör med Zomboided addon, så är det en annan procedur, det jag länkade till är enligt vad jag förstod LibreELEC's inbyggda.

Det går att ladda ned OpenVPN konfigurationsfiler här: https://mullvad.net/en/download/config/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakadar:

Det går att ladda ned OpenVPN konfigurationsfiler här: https://mullvad.net/en/download/config/

Där ser man, de fanns ju att ladda ner
Men tycker det är korkat att de har dem bakom en login vägg, det är ju inte precis så att man kan ansluta till deras servrar om man inte är kund hos dem...

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Där ser man, de fanns ju att ladda ner
Men tycker det är korkat att de har dem bakom en login vägg, det är ju inte precis så att man kan ansluta till deras servrar om man inte är kund hos dem...

Förvisso, men det finns möjlighet att bli tilldelad ett kontonummer kostnadsfritt som fungerar i 3 timmar.

https://mullvad.net/en/account/create/

Permalänk
Medlem

Hmm, Det funkade inte riktigt att få ner det genom webbläsaren på libre, fick något felmeddelande... Men jag har lyckats ladda ner filerna på min windows burk, då ska jag bara lyckas lista ut hur jag för över det på HTPCn.

Återkommer!

Permalänk
Medlem

När jag kör Wizarden så vill den att jag ska ska välja en .ovpn fil
Det följer inte med någon ovpn fil från mullvad, vad är det libre vill ha egentligen?

Jag har VPN Manager for OpenVPN installerat som jag använder för att ställa in VPN.
och den ber om en openvpn fil???

tillägg
Permalänk
Medlem

@Mindboggle:
De nödvändiga filerna kan du ladda ner från länken som rakadar angav, tror jag iaf. eftersom jag inte är kund hos dem så kan jag inte ladda filer/na.

En .ovpn är en fil som innehåller information om servernamn/ip etc. och det är filen som heter client.ovpn du ska peka på.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen .ovpn fil i paketet som hämtas hos mullvad, mullvad_ca.crt, Mullvad_crl.pem, mullvad_se.conf, mullvad_userpass.txt, update-resolv-conf
Är filerna som går att få ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Det finns ingen .ovpn fil i paketet som hämtas hos mullvad, mullvad_ca.crt, Mullvad_crl.pem, mullvad_se.conf, mullvad_userpass.txt, update-resolv-conf
Är filerna som går att få ner.

Väljer du Android eller iOS får du nog ner en .ovpn-fil.

Permalänk
Medlem

Ska kolla
Jag hittade ovpn filer här https://github.com/mdPlusPlus/mullvad-openvpn-files

Så nu går det att köra igenom guiden! men den vill inte importera mina "kontouppgifter" så den ansluter aldrig...

Permalänk
Medlem

Android var lösningen!

För er som vill använda MullvadVPN på Libreelec logga in på Mullvads hemsida och tanka ner Androidfilen och kör den i Libreelecs wizard.

Svårare än så var det inte.

Stort tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Hur importerade du?

@Mindboggle:
Försöker få kläm på hur jag skall adda min Mullvad OpenVPN i Zomboideds VPNmanager.

Hur gjorde ni med cert och pass osv för Mullvad?
Jag har dragit ner OpenVPN-filen till LibreElec och den funkar på min android, men antar att det är ngn setting i Libreelec som inte stämmer.

Hittar ingen Wiz för Mullvad heller bara Unidentified VPN.

All hjälp hade uppskattats.

Permalänk
Medlem

@HorzaSe:
Löste det.
lägg in pren-nummer som login och m som password så klaffar det.