Permalänk
Medlem

Gaming-tv.

Hej på er!

Happy f*cking Friday!

Grabbens gamla 32" Philips har packat ihop och jag har letat en del efter en ny, lite större TV, för att köra hans PS4 på. Inbillar mig att Sony är "duktiga" på Gaming-TVs så jag gjorde slag i saken och beställde en KDL 43WE753 precis (hembiobutiken). Den ligger 1000 sek under "alla andra" så priset kändes bra också.

Någon med erfarenhet av denna TV?

https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/43-tum/25...

mvh
Anders

Permalänk
Bildexpert 📺

@ahogsell: Lite av ironin är att Sony (vilka borde veta bättre) också har ganska höga latenser/input lag i sin spellägen jämfört med framför allt LG men också Samsung. Dock är det troligtvis ändå en förbättring jämfört med en gammal Philips vilka kan ha väldigt hög fördröjning även i spelläget.

Eftersom TV:n också har HDR verkar det därför inte Sonyn helt fel som en ersättare för hyfsat milda pengar. Tänk bara på att köra igenom videoinställningsguiden på PS4:n med nya TV:n, så att alla funktioner likt HDR upptäcks.

Permalänk
Medlem

Ska till Birsta idag och ska köpa en tv mellan 40-45". Ska gå till Elgiganten, Netonnet och Mediamarket.

Är det någon speciell tv bland Samsung och LG som nån här på forumet skulle rekommendera för gaming?

Eller är det bara köpa en LG eller Samsung med låg ms och inputlag?

Var inställd på Sony men nu börjar man ju tänka i andra banor

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Bildexpert 📺

@Laars: Sammanfattar vilka modeller som har vilka egenskaper i sammanfattningen i produktgenomgången av 2016/2017 års TV-apparater.

https://www.sweclockers.com/artikel/24802-produktgenomgang-av...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Laars: Sammanfattar vilka modeller som har vilka egenskaper i sammanfattningen i produktgenomgången av 2016/2017 års TV-apparater.

https://www.sweclockers.com/artikel/24802-produktgenomgang-av...

Tusen tack för informationen.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Det vart denna skärm

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4234733

Mina första intryck: Stilren, bra bild, bra färg och mariokart på 64 gick bra och spela(med framemeister förstås).

200Hz i uppdateringsfrekvens så det är ju tacksamt i spel t.ex.

Jag gick efter dom rekommendationer du hade från ditt inlägg Laxpudding.

Tar lite dit innan jag fått ett helhetsintryck om skärmen men har svårt att tro att jag har något att kritisera om den.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Bildexpert 📺

@Laars: Finns inga TV med 200 Hz uppdateringsfrekvens. Det är en påhittad siffra.

Panelen kan arbeta i 120 Hz likt de flesta lite bättre TV-paneler. Men det kommer endast till användning vid interpolering. Och kör du spelläge stängs interpoleringen av eftersom det skapar för mycket latens/input lag. Så det är i alla praktiska hänseenden är det 60 Hz som körs. Precis som det brukar vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Laars: Finns inga TV med 200 Hz uppdateringsfrekvens. Det är en påhittad siffra.

Panelen kan arbeta i 120 Hz likt de flesta lite bättre TV-paneler. Men det kommer endast till användning vid interpolering. Och kör du spelläge stängs interpoleringen av eftersom det skapar för mycket latens/input lag. Så det är i alla praktiska hänseenden är det 60 Hz som körs. Precis som det brukar vara.

Okej, där ser man, ja då är interpolering något som används när man kollar på film som jag förstår.

Ja märkte en ganska stor skillnad när jag körde supermario (snes) när jag aktiverade bildläget game mode. TV reagerade betydligt snabbare när tryckte på knapparna på min handkontroll och jag tyckte den hade samma känsla som en tjock tv vilket är bra betyg

Sedan testade jag bildläget HDR effekt som mjukade ut pixlarna som gjorde gav illusionen att Mariocart 64 fick en bättre grafik. Det gjorde inga underverk men såg garanterat bättre ut. Nackdelen är att responstiden inte är den samma som gamemode men det kanske passar i ett RGP spel t.ex.

Även bildläget Intensiv var även mycket trevligt eftersom alla färger blir mer framhävande.

Överlag har jag inget att anmärka på responstiden när det gäller spel hittills.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Laars:

Även bildläget Intensiv var även mycket trevligt eftersom alla färger blir mer framhävande.

Vi är biologiskt programmerade till att starkt ljus och starka färger fångar vår uppmärksamhet. Fast testa att lägga upp något foto på dig själv eller nära och kära och se hur det blir.