Strömsladd för Acer Predator xb271hu passar inte?

Permalänk
Avstängd

Strömsladd för Acer Predator xb271hu passar inte?

Hej,

köpte precis en Acer Predator xb271hu och försökte sätta in strömsladden man fick med men den verkar inte passa in? Fick med en Strömsladd som är som denna: https://www.inet.se/produkt/8100103/stromkabel-3-polig-musse-... men den verkar inte gå in i skärmen. Har inte fått med någon typ av adapter eller dylikt, är det kanske något som saknas eller är det bara att trycka hårdare?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det där är ju ingen original strömsladden, det är ju inte alltid säkert att universal sladdar funkar, det du får nog räkna med är ringa Acer och beställa en ny strömsladden, om du inte har garanti kvar vill säga, lär nog kosta 1000:- minst.

Eller så skickar du tillbaka den på öppet köp om du kan eller be företaget du köpt ifrån att skicka dig en ny kabel, eller byter du ut enheten är nog bäst.

Skärmen verkar inte ha någon poweradapter överhuvudtaget enligt.

Permalänk
Avstängd

Jag fick med 2 sådana, en som jag länkade och en som verkar vara för andra typer av vägguttag. Båda är "musse pigg" 3-elpoler.

Permalänk
Avstängd

Det är så klart meningen att skärmsladden man får till ska passa vilket innebär att du har fått fel sladd.

På min acerskärm är det denna sladden: https://www.clasohlson.com/se/Apparatsladd-C13,-1,8-m/32-5432

Vart har du köpt skärmen? Det kan va så att det är något fel på skärmen t.ex döda pixlar och någon klant skickat tillbaka skärmen men slängt med fel sladd.
Det borde vara samma typ av sladd som du använder till din dators nätaggregat.

Ser kontakten på din skärm ut såhär?

Permalänk
Avstängd

@gabriel15:
Ja den ser exakt ut sådär
Jag köpte den på inet och den såg ut att ha varit öppnad förr, verkar som att det är som ni säger, någon har skickat tillbaka med fel sladd.

Det som känns konstigt är dock att jag fick 2 sådana sladdar, en som man kan använda i sverige och en som har fyrkantiga piggar eller vad man ska säga, båda med 3pols musse-pigg kontakt.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle skicka tillbaka skärmen direkt med distansköplagen något du kan göra inom 14 dagar från att du tagit emot varan.

Du kommer förmodligen få betala frakten när du skickar tillbaka skärmen men det kan det nog vara värt ifall din begagnade skärm skulle visa sig ha flera problem när du väl börjar använda den.

Tänk på att det oftast finns en anledning till att folk skickar tillbaka skärmar t.ex döda pixlar eller extremt mycket backlightbleed.

Ett alternativ är att kontakta Inets kundtjänst också men när dina 14 dagar går ut är du väl körd.

EDIT: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1514673-den-sjalvlakan...
Det är t.ex sådana problem man kan undvika om man använder ångerrätten men har du möjlighet kan du kanske kolla så att skärmen inte är trasig och bara köpa en ny sladd för 50kr.

Permalänk
Avstängd

Jag har pratat med inet och de sa att det är inte en returnerad skärm utan ska vara helt ny. Dom sa att det har hänt förr att de fått fel sladd med från fabrik och att det är troligast det som hände här också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gralen:

Jag har pratat med inet och de sa att det är inte en returnerad skärm utan ska vara helt ny. Dom sa att det har hänt förr att de fått fel sladd med från fabrik och att det är troligast det som hände här också.

Butiker säljer varor de fått tillbaka via ångerrätten som nya vad jag förstått.
Men har det hänt tidigare att de skickat med fel kablar låter det rimligt att det kan vara något slarv från fabriken.

Men som sagt skulle va intressant om du kunde testa skärmen med för att inte få dig en oväntad överraskning med pixelfel du måste leva med på en så dyr skärm.