Post Scriptum - WW2 spel som ser mycket lovande ut! Release Spring 2018

Permalänk

Post Scriptum - WW2 spel som ser mycket lovande ut! Release Spring 2018

Hej,

Råkade av slump kolla på följande video. Ser underbart ut i mina ögon .

Spelet är en Standalone och inte en expansion till Squad spelet. Det är inte samma devs men det verkar som dessa samarbetar i några punkter. Det som verkar överraskande bra är ljudet.
Vad tycker ni?

Permalänk

Post Scriptum ser ut att kunna bli ett riktigt bra ww2 spel, något som man har saknat sedan Red Orchestra.
Dessutom så får alla som köpte Squad innan det släpptes på Steam en gratis kopia

Lite nyare klipp som inkluderar amerikanska trupper och luft attacker.

Permalänk

Jag håller med, ser bra ut så det här spelet ska jag följa!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Ett givet köp för mig samt Hell Let Loose som också släpps senast juni 2018.

Permalänk
Medlem

För alla som köpte Squad innan det släpptes på Steam så kan man nu hämta ut sin nyckel för Post Scriptum!
http://joinsquad.com/readArticle?articleId=278

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Vad nice! Köpte Squad av en slump på ett LAN och jag älskar WW2-spel generellt, så det här var ju välkommet!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Avstängd

Hur är detta jämfört med Squad? Har bara spelat Squad lite på freeweekend och gillade det. Är det samma typ av realism fast WW2?

Visa signatur

i7 6900K ASUS 1080 2133MHZ 4x16GB 960 EVO Synology 918+

Permalänk

I morgon är det dags att testa detta spel

https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

"PS: Pre load will open tonight after our live stream for all the people who pre ordered Post Scriptum. Pre ordering during the weekend will grant you immediate access to the playtest.
We will start turning server gradually on tomorrow Saturday 26th of May around 8.00am GMT!"

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

LIVE !!!

"Weekend playtest - This is it boys!"

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Vilket härligt spel, det här passar mig som handen i handsken. Hann bara spela 8tim under det senaste weekend playtest, kan dock starkt rekommendera spelet redan nu.

Jag körde nästan bara armored warfare och det kan vara ruskigt mäktigt till och från. T.ex som driver så är du mer eller mindre helt beroende utav din commander för att på ett bra/smidigt/strategiskt sätt att manövrera tanken. Som ensam driver ser du knappt någonting, det enda du har är ditt lilla viewport att kika ut ur. I t.ex Tiger-tanken kan du öppna din drivers-hatch och kika ut, men det är ju naturligtvis inte att rekommendera i strid. Så mestadels utav tiden så styr du tanken utifrån det din commander beordrar dig att göra. Det skapar en härlig symbios mellan alla i besättningen, kommunicerar ni ej bra så kommer det troligtvis inte att gå så bra heller.

Det är lika för gunner, du ser inte så bra, din turret är långsam att vrida runt och ofta har du inte ens klar sikt till det du ska skjuta på. Utan du får med hjälp utav tracers ifrån din coaxial visa din commander var pipan pekar, så får han hjälpa dig att sikta in på väl gömda mål. En riktigt bra besättning kan vara ruskigt effektiva i strid, väldigt spännande!

I min sista match under lördagen så var jag driver i en klassisk Tiger, med en bra commander som hade huvudet på skaft. Vi patrullerade runt över fälten, längs med frontlinjen, in och ut längs med gator i de små byarna. Vi letade nämligen efter en Firefly som hade siktats flera gånger och bråkat med våra trupper på frontlinjen. Det var ruskigt spännande, det kändes verkligen som att vi lika gärna kunde ha varit med i en WW2-epic regisserad utav Steven Spielberg.

Sitter och har lite småa "withdrawals", önskar att jag fick chansen att spela lite mer men timingen var dålig för mig. Har nästan alltid helger helt fria, men just denna var väldigt hektisk och jag hade fullt upp. Nästa test dock, då jävlar.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Ja detta spelet är klockrent. Har väntat på ett bra WW2 spel i 10+ år, nu är det äntligen här.

Permalänk
Medlem

Damn, detta ser riktigt grymt ut! La till det på min wishlist.

Permalänk
Medlem

Han verkar ju gilla detta skarpt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Killen som daltar överallt när det gäller spel. Tycker inte någon ska ta han seriöst, öht.

Witcher 3 -> dumbed down Trash.
Batman AA -> dumbed down Trash.
Mad Max (som har Batman melee combat, som han avskyr) -> WORTH A BUY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Killen som daltar överallt när det gäller spel. Tycker inte någon ska ta han seriöst, öht.

Witcher 3 -> dumbed down Trash.
Batman AA -> dumbed down Trash.
Mad Max (som har Batman melee combat, som han avskyr) -> WORTH A BUY!

Har inte sett dessa videos men det han säger här känns som vettiga resonemang och motiveringar till varför han gillar detta.

På flera sätt håller jag ändå med i din sammanfattning. Har inte lyckats fastna för Witcher 3 eller Batman trots flera försök. Gillade Mad Max första tio timmarna tills allt blev trist repetition.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänkte bara uppdatera informationen angående Post Scriptum

Citat:

Instead of releasing an unoptimized game on July 18th, we would like to open up a 24/7 open beta period until our new release date. This will allow you to still enjoy and play the game, while helping us collect vital information to resolve all bugs and optimization issues in time for release. Post Scriptum is currently feature complete, and this beta period will allow our team to allocate all resources to bug fixing and optimization.

All pre-orders will obtain instant access to the beta period when it is live and the game on full release.

Open Beta Content
- Dedicated Server files for public use
- 24/7 Access to the game
- All core game features
- Pre-order gives instant access
- Ability to report bugs, feedback and glitches
- Consistent updates with fixes

Once again we want to thank you all for your support and we are eager to get you playing Post Scriptum as soon as possible.

Periscope Games

Deras Open Beta är igång sedan 18 Juli.