Permalänk
Medlem

Köpt en 65PUS6412

Hej,

Var på elgiganten för att titta på en 4k TV, det hela slutade med att jag köpte en 65PUS6412 efter råd från säljare.

Jag kan egentligen inget om vilken tv som är bra, så tänkte höra om här fanns någon kunnig som kan berätta om jag gjort ett bra köp? jag ska framförallt spela på den men även kika på lite film/serier.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Ambilight är rätt trevligt men överlag så finns där bättre TV apparater i den prisklassen som tex Sony xe9005

Permalänk
Medlem

Ifall du köpte den för dom 14990:- som den verkar kosta nu så skulle jag spontant påstå att du har blivit lurad, tyvärr...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Aha, de har ju öppet köp, så får väll ta och lämna tillbaka den :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med den så är det väl inget dåligt köp.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Är du nöjd med den så är det väl inget dåligt köp.

Jag är ganska nöjd, men känns hela tiden i bakhuvudet som om jag betalat några tusen för mycket för tvn :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan få en 55tum oled i den prisklassen. Köpte en LG oled 2016 årsmodell förra året Elgiganten för 13k. Magisk bild

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeLogan:

Jag är ganska nöjd, men känns hela tiden i bakhuvudet som om jag betalat några tusen för mycket för tvn :/

Skickades från m.sweclockers.com

Ja den kostade väl 10000kr i januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Du kan få en 55tum oled i den prisklassen. Köpte en LG oled 2016 årsmodell förra året Elgiganten för 13k. Magisk bild

Jag ville gärna ha en 65" typ i den prisklassen.

Skrivet av jimjans:

Ja den kostade väl 10000kr i januari

Tråkigt, jag blev förblindad av den trevlige säljaren :/

Skrivet av Kelzzor:

Ambilight är rätt trevligt men överlag så finns där bättre TV apparater i den prisklassen som tex Sony xe9005

Sen jag köpte den igår har jag märkt att jag inte är ett fan av Ambilight. Kanske måste vänja sig mer. Vad är det som gör sonyn bra? Den verkar inte ha hdr(som jag fattar iallafall) men det gör kanske inget?

Någon som kan rekommendera någon annan bra 65" 4k för max 15k?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeLogan:

Jag ville gärna ha en 65" typ i den prisklassen.

Tråkigt, jag blev förblindad av den trevlige säljaren :/

Sen jag köpte den igår har jag märkt att jag inte är ett fan av Ambilight. Kanske måste vänja sig mer. Vad är det som gör sonyn bra? Den verkar inte ha hdr(som jag fattar iallafall) men det gör kanske inget?

Någon som kan rekommendera någon annan bra 65" 4k för max 15k?

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre bild, Full array local dimming(kan släcka ner zoner på tv så att du får bättre kontrast och svärta). TVn har både HDR samt nu med senaste uppdateringen så även Dolby Vision.

Det är en sjukt bra TV på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Bättre bild, Full array local dimming(kan släcka ner zoner på tv så att du får bättre kontrast och svärta). TVn har både HDR samt nu med senaste uppdateringen så även Dolby Vision.

Det är en sjukt bra TV på alla sätt och vis.

Läst på lite om den och känns som det blir en sån, tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com