Permalänk
Medlem

Custom tangentbord med olika språk

Hej!

har en fundering, vet någon av er om någon site eller dylikt där man kan beställa tangenter med olika språks motsvarigheter?
Min Litauiska flickvän ska lära sig Svenska och tänkte då att det blir bra mycket lättare och smidigare för henne att kunna forsätta skriva på Litauiska men samtidigt direkt kunna se de svenska bokstäverna på tangentbordet då hon över det, istället för att kopiera och klistra etc. Sen skulle det bara oerhört smidigt för mig att skriva på Litauiska då jag i dagsläget måste kopiera varje specialbokstav då jag inte vet vart de sitter på tangentbordet!

Ett exempel: De litauiska tangentborden har Ą på 1:ans tangent, Č på 2:ans tangent och dyl, så man får båda språken på tangentbordet i ex olika färger så man ser vilket tecken gör vad i de olika språkinställningarna.

Hoppas någon av er vet eller är ute efter samma sak!

mvh

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

WASD Keyboards låter dig designa egna hattar med precis vad du vill. Det kanske kan vara något?

Annars är det ju en bra ursäkt att ha två tangentbord, men alla kanske delar den entusiasmen.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

För att förtydliga lite så har WASD Keyboards endast tangenter som passar till Cherry MX-kompatibla brytare (vanliga i mekaniska "gaming"-tangentbord). Om ni inte har tangentbord med Cherry MX-brytare så blir det väldigt svårt att hitta tangenter, eftersom det nästan enbart är till Cherry MX det säljs lösa tangenter.

Permalänk

Kanske finns något liknade dessa ryska klistermärken men med Litauisk layout.

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.