Permalänk
Medlem

Netgear r7500 portforwarding

Hallå kära vänner! Jag har under en tid hållt på med lite portforwarding inom mest Minecraft servrar med grabbarna (döm inte). Hade en relativt stor mc server som jag körde från datorn får typ 5 år sen och nu försöker jag på mig detta igen men jag kan inte få det att fungera. Jag har försökt några gånger och oftast så har det gått bra men idag har jag stött på en nytt problem. Det står nämligen så här när jag försöker öppna en port :
Porten/portarna som angetts används i en annan konfiguration. Kontrollera konfigurationerna för fjärrhantering, USB Readyshare, portvidarebefordran, portutlösning, mappningstabell för UPnP-port, RIP och typ av Internet-anslutning.

Vet någon vad jag ska göra? Vi har en ganska ny router och har aldrig lyckats portforwarda på just denna.
Trevlig söndag på er!
Torshan

Permalänk
Medlem

Antingen så har du en befintlig regel som innehåller den specifika porten du försöker öppna, eller så porten automatiskt öppnats av UPNP på någon dator.
Gå igenom och rensa dina regler. Du kan ju posta en bild här om du vill ha hjälp.
Ladda upp bilder här: https://imgur.com/

Permalänk
Medlem

Alright! När du säger regler, menar du i brandväggen eller i routern på något sätt? För kommer ihåg att jag gjorde en öppning för en port (25565) i brandväggen men det står fortfarande samma sak om jag testar t.ex. 25566 eller 33333.

Permalänk
Avstängd

@torshan: Routern.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av torshan:

Alright! När du säger regler, menar du i brandväggen eller i routern på något sätt? För kommer ihåg att jag gjorde en öppning för en port (25565) i brandväggen men det står fortfarande samma sak om jag testar t.ex. 25566 eller 33333.

Målbilden är att porten ska vara öppen både i R7500 samt minecraftdatorns brandvägg (Windows brandväggen eller eventuell annat Antivirus-brandvägg).

(Vet inte vilken port Minecraft kör på så jag valde 12345 som exempel)

Så regel i R7500 som öppnar porten mot minecraft datorns ip address:

Samt regel på själva minecraft-servern som öppnar samma port:

Men när du ska leta och rensa dubblett regler så syftar jag på R7500-brandväggen.

Permalänk
Medlem

Precis! Och när jag försöker öppna porten mellan r7500 och datorn så står det: Porten/portarna som angetts används i en annan konfiguration. Kontrollera konfigurationerna för fjärrhantering, USB Readyshare, portvidarebefordran, portutlösning, mappningstabell för UPnP-port, RIP och typ av Internet-anslutning.
Och det är det jag försöker lösa! Och det är i r7500 brandväggen då? Vart hittar jag den brandväggen?