Bilder på ditt senaste inköp (2018)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gôteborg
Registrerad
Okt 2013

@SunQ: Systemet i Nordstan är fantastiskt. Du bor ju i Stockholm, så du har ju det snäppet bättre p.g.a. PK-huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av SunQ:

Spännande! Beställt på nätet eller hittat ett väldigt bra systembolag?

Det bästa med systembolaget är att alla är väldigt bra. Kolla när ölen släpps på https://systembevakningsagenten.se . Ring eller åk in till ditt lokala bolag och beställ all öl du vill ha, frakten är gratis.

I vissa fall är det bara "vinkällarbutikerna" som får en del släpp, men då brukar det samtidigt släppas ett antal flaskor/burkar på systembolagets websida. Även där med gratis frakt till valfritt bolag.

Don't be a dick.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av oatp1b1:

@SunQ: Systemet i Nordstan är fantastiskt. Du bor ju i Stockholm, så du har ju det snäppet bättre p.g.a. PK-huset.

hehe, ja det i Nordstan är lite för långt bort...
Men PK-huset brukar jag titta förbi lite nu och då. Dock lite dålig på att hålla koll på roliga releaser. Måste bli bättre på det framöver.

Skrivet av coll:

Det bästa med systembolaget är att alla är väldigt bra. Kolla när ölen släpps på https://systembevakningsagenten.se . Ring eller åk in till ditt lokala bolag och beställ all öl du vill ha, frakten är gratis.

I vissa fall är det bara "vinkällarbutikerna" som får en del släpp, men då brukar det samtidigt släppas ett antal flaskor/burkar på systembolagets websida. Även där med gratis frakt till valfritt bolag.

Har beställt en del via bolagets hemsida men har aldrig riktigt haft koll på releaser, men ska kolla upp den sidan du länka, tack!

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Dec 2003

Lite uppgradering av altan. Nu känner jag mig rätt så komplett (har en utegrupp sedan tidigare).

Weber Genesis II (miniversionen men den är ändå rätt stor).
Köpte även till grillset, borste och överdrag (fick dock fel fodral levererat så det blir till att ringa imorgon).

Dynlåda att förvara kuddarna till min utegrupp. Det går inte se på bilden men den är ENORM. Rymmer en familj på fyra-fem personer. Har en påse i sig med dragkedja, vilket gör att den klarar regn ovanligt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2016

acer xf27hua
4444kr från cdon bra bild och färger, inga döda pixlar dock lite backlightbleed

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Jan 2005

Köpte lite nya delar till datorn. Eller rättare sagt köpte delar till en ny dator
Glömde att ta bild på chassiet så det får ni tyvärr titta på hos t ex inet eller komplett. Det är ett Fractal Design Define C Black med plåtsida.
Övriga delar har jag i alla fall bild på:

Lär mig aldrig hur man gör när man lägger in bilder och liknande.

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | WD Green SSD 240GB | 8GB Ballistix Sport LT Grey 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010

Äntligen, var svår att finna till ett bra pris på under 4 000 spänn.
Hade kunnat valt 7800x serien men med en enda feature nämligen endast 28 PCI-E banor och det spelar enormt roll.
Men nu är man framtidssäker - 4K Gaming, 4K Gaming SLI, 40 PCI-E banor och 3D-Rendering.

PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Maj 2009

Suröl

Jag köpte en back suröl ja
bild på bärsen

En blandning av champagne och öl skulle jag säga.

Lite av det suraste laget men passar bra en solig dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2012

Jag vet inte vad den förra ägaren till bilen hade gjort med alufälgarna som kom med bilen från början, men det var mer trottoarskrap i dem än vad det var ren fälg kvar.

Därför fick det bli en ordentlig uppgradering av både fälg och däck, det föll till sist på Sparco Assetto Gara 16" i brons, samt Continental ContiPremiumContact 5 (uselt namn på ett par däck, alltså). Precis hunnit smälla på allt på fina lilla bilen, men jag är ruggigt nöjd såhär i efterhand. Min bil är inte alpinvit utan en lite gräddigare vit, och jag var rädd för att det skulle skära sig, men det ser väldigt bra ut tycker jag själv.

Däcken är också fenomenala, fick ett helt annat grepp i asfalten och bromssträckan är BETYDLIGT kortare, märkte jag i den första korsning jag kom fram till och det tog tvärstopp, haha.

Nu återstår det bara en ordentlig tvätt invändigt och utvändigt, haha. Bilen ser inte jättebra ut efter vintern, och fåglarna har vaknat ser jag också.

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

@Krabbtumme: smakfull kombo, riktigt snyggt. På med lite däckglans och ta foton och spara! (kul att se om 10 år typ)!

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Gurk:

@Krabbtumme: smakfull kombo, riktigt snyggt. På med lite däckglans och ta foton och spara! (kul att se om 10 år typ)!

Haha, visste inte ens att något så specifikt som däckglans existerade, men självklart var det en grej.

Ska kolla upp detta, tack!

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."