Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av iknight:

Vet du om det kanske går att tar isär den och sen sätta HDDn i sin dator?
Skulle vara skitbillig i så fall.

Klart det går att ta isär den. Frågan är bara vilken av Seagates diskar det sitter i den. Det kanske @madchicken72 kan svara på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Klart det går att ta isär den. Frågan är bara vilken av Seagates diskar det sitter i den. Det kanske @madchicken72 kan svara på?

Skulle tro att det sitter en Seagate Archive (SMR) disk i den. Det är knappast fråga om någon prestanda men till backup eller annan form av långtidslagring är den nog rätt ok. Knappast en disk du redigerar något mot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Klart det går att ta isär den. Frågan är bara vilken av Seagates diskar det sitter i den. Det kanske @madchicken72 kan svara på?

Skrivet av megamats:

Skulle tro att det sitter en Seagate Archive (SMR) disk i den. Det är knappast fråga om någon prestanda men till backup eller annan form av långtidslagring är den nog rätt ok. Knappast en disk du redigerar något mot.

Ah okaj. Det är bra att veta iaf.

Permalänk
Medlem

Angående drönarfyndet. Elgiganten har nu skickat mitt paket

Så har man fått status "reserverat" på sin order är man säker.
Jag blev drönarsugen så betalade 69 kr för "snabb frakt". Gratisfrakt tar ett par dagar till tydligen

Edit: Bring levererar. Får se om de är bättre än Posten som haft "lätt" kaos med sin pakethantering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repairman:

Corsair Vengeance LPX Red 8GB (2x4GB) 499 kr hos Webhallen. https://new.webhallen.com/se/product/224720-Corsair-Vengeance...

Annars runt 1099 kr.
https://m.prisjakt.nu/product/3264491

Skickades från m.sweclockers.com

Fick nyss ett mail från Webhallen där de skrivet att prissättningen på denna produkt var felaktig och de kommer att avbeställa min order samt att jag kan få köpa dessa för 999 kr. Samtidigt har fakturan för de där Team Dark 2x8 GB som sattes till 899 kr annullerats idag:

https://new.webhallen.com/se/product/277458-Team-Dark-ROG-Ser...

Frågan är nu om följande RAM-minnen nedan var korrekt prissatta?

Skrivet av D-ryd:

Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) 3000MHz CL15 för 2 999kr:
https://new.webhallen.com/se/product/246397-Corsair-Vengeance...
*Edit: Slutsålda nu..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fick nyss ett mail från Webhallen där de skrivet att prissättningen på denna produkt var felaktig och de kommer att avbeställa min order samt att jag kan få köpa dessa för 999 kr. Samtidigt har fakturan för de där Team Dark 2x8 GB som sattes till 899 kr annullerats idag:

https://new.webhallen.com/se/product/277458-Team-Dark-ROG-Ser...

Frågan är nu om följande RAM-minnen nedan var korrekt prissatta?

Fick samma mail, har skickat iväg en överklagan, får se hur det går, men Webhallen har ju sålt RAM-minnen till kampanpris under hela helgen, dessutom har dom haft liknande erbjudande förut, så förstår inte vad som är problemet här.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Angående drönarfyndet. Elgiganten har nu skickat mitt paket

Så har man fått status "reserverat" på sin order är man säker.
Jag blev drönarsugen så betalade 69 kr för "snabb frakt". Gratisfrakt tar ett par dagar till tydligen

Edit: Bring levererar. Får se om de är bättre än Posten som haft "lätt" kaos med sin pakethantering.

Min DJI är också reserverad. Men jag tar inte ut något i förskott. När den väl är levererad så firar jag med att beställa ett extra batteri. Tog gratis frakt för att jag kommer nog inte hinna flyga något förrän helgen ändå. Och för att jag är lite snål.

Permalänk
Medlem

@iknight: Jag behövde lite diskar, så jag slog till.
Tog isär dem och det är barracuda diskar!

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

@Knight2200: Jag behövde lite diskar, så jag slog till.
Tog isär dem och det är barracuda diskar!

Oj verkligen? Undrar varför de är så billig då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Oj verkligen? Undrar varför de är så billig då...

Lockvara De kostar ju ca 1100kr annars så bra rea helt enkelt!

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

@Knight2200: Jag behövde lite diskar, så jag slog till.
Tog isär dem och det är barracuda diskar!

Ofyfan då kanske man ska passa på..

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Reference audio säljer AKG K550 MKIII för 990 kr - priset har bara varit så lågt vid Black Friday tidigare.
Länk: https://www.referenceaudio.se/produkter/visa/fynda/ovrigt-2/a...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4503838

Verkligen bra pris på dessa, är det någon som har erfarenhet av dem? hur låter de, är de bra att spela med?
Har just nu 2st headphones och använder dem till 2 olika syften.

Ett par Sony MDR-1A som jag spelar med, de fungerar riktigt bra till mina FPS spel eller annat jag vill ha mer precision på vart ljudet kommer ifrån.
Sen har jag ett par Phillips Fidelio X2 som är sjukt underbar för Musik/Film/Story based games.
Föredrar dem till mycket mer chillande, men när jag vill ha precision vart fotsteg är i Overwatch eller liknade föredrar jag MDR 1A lurarna.

Skall kolla upp lite reviews imorgon, men alltid trevligt att höra mer personliga åskiter om dem än en review.
Tack på förhand!

Permalänk

Nu blev jag lite nyfiken, har du även modellnummer?

Skrivet av solhasse:

@Knight2200: Jag behövde lite diskar, så jag slog till.
Tog isär dem och det är barracuda diskar!

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av frasse_84:

Nu blev jag lite nyfiken, har du även modellnummer?

Vad för barracuda? Kan du kolla med crystal?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av frasse_84:

Nu blev jag lite nyfiken, har du även modellnummer?

Har inte bekräftat själv ännu, men det verkar vara antingen en ST4000DM004 eller ST4000DM005.

https://www.dealabs.com/bons-plans/disque-dur-externe-35-seag...

Permalänk
Medlem

@frasse_84 @Hzup
Absolut!
Det är modellnummer ST4000DM004

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem

@solhasse: Har du lust att ser efter vilket modellnummer själva kabinettet har? Jag har nämligen en extern Seagate-disk sedan tidigare och funderar på om den som säljs nu är precis likadan. Modellnumret på min är SRD0NF2.

Permalänk
Medlem

Gällande drönarhelgen, är det någon som beställde genom snabbkassa som fått något mail om att den blivit skickad? Jag la en beställning tidigt Lördag morgon men har endast fått en bekräftelse och eftersom det skedde via snabbkassan går det liksom inte att följa

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Fick min drönare nu och det var som sagt innan "Fly More" Combon och inte bara extra batterier. Så det var väldigt mycket för pengarna

Även otroligt välpaketerat och trevligt och en av de roligare unboxingarna jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Gällande drönarhelgen, är det någon som beställde genom snabbkassa som fått något mail om att den blivit skickad? Jag la en beställning tidigt Lördag morgon men har endast fått en bekräftelse och eftersom det skedde via snabbkassan går det liksom inte att följa

Om du tog gratisfrakten tar det 5 dagar innan de skickar. Om du betalade 69 för frakten hade du fått den idag (det fick jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Gällande drönarhelgen, är det någon som beställde genom snabbkassa som fått något mail om att den blivit skickad? Jag la en beställning tidigt Lördag morgon men har endast fått en bekräftelse och eftersom det skedde via snabbkassan går det liksom inte att följa

Fick min bekräftelse precis nu. Jag beställde den 20e. Men finns ingen anledning att de inte skulle skicka tänker jag?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solhasse:

@Knight2200: Jag behövde lite diskar, så jag slog till.
Tog isär dem och det är barracuda diskar!

Jag hade fel i min spekulation kring att det skulle sitta SMR-diskar i alla nyare externa Seagate. Det verkar sitta en ST4000M005 i den jag precis plockade upp från Elgiganten. 09/2017 står det undertill på lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Om du tog gratisfrakten tar det 5 dagar innan de skickar. Om du betalade 69 för frakten hade du fått den idag (det fick jag)

Ah se där tack för det snabba svaret! Jag valde gratisfrakten, så då får jag förmodligen vänta till nästa vecka innan jag kan ge mig ut och flyga.

Skrivet av Banco:

Fick min bekräftelse precis nu. Jag beställde den 20e. Men finns ingen anledning att de inte skulle skicka tänker jag?

Härligt! Jag läste tidigare att det var många som la både en och två beställningar, så lagersaldot hos Elgiganten kanske fick svårt att hänga med i slutet. Förhoppningsvis inte.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) 3000MHz CL15 för 2 999kr:
https://new.webhallen.com/se/product/246397-Corsair-Vengeance...
*Edit: Slutsålda nu..

Men se där! Nu fick jag en bekräftelse att dessa minnen har blivit skickade till mig! Det här var ju perfekt, 1500 kr för 2x8 GB 3000 MHz CL15!

Någon annan som fick sina minnen från Webhallen?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Ah se där tack för det snabba svaret! Jag valde gratisfrakten, så då får jag förmodligen vänta till nästa vecka innan jag kan ge mig ut och flyga.

Härligt! Jag läste tidigare att det var många som la både en och två beställningar, så lagersaldot hos Elgiganten kanske fick svårt att hänga med i slutet. Förhoppningsvis inte.

Sen vill man ju hålla nere glädjen innan man har den i handen såklart. Jag tror det ska vara lugnt ifall du fick bekräftelsemailet men man vet ju aldrig. Det blir också lite förvirring när en del i tråden skriver om hur de inte får sina beställningar när det handlar om fel prissatta RAM-minnen och skriver typ bara "Jag får inte heller min beställning." Och inget annat.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Men se där! Nu fick jag en bekräftelse att dessa minnen har blivit skickade till mig! Det här var ju perfekt, 1500 kr för 2x8 GB 3000 MHz CL15!

Någon annan som fick sina minnen från Webhallen?

Ja galet bra pris! Gratulerar till bra köp!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Ja galet bra pris! Gratulerar till bra köp!

Tack, ja det är ett riktigt bra köp! 4x8 GB DDR4 3000 MHz CL15 minnen för 3000 kr är (i dagsläget åtminstone) oslagbart! Behöver förvisso inte mer än 16 GB i burken men men, det blev som det blev

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack, ja det är ett riktigt bra köp! 4x8 GB DDR4 3000 MHz CL15 minnen för 3000 kr är (i dagsläget åtminstone) oslagbart! Behöver förvisso inte mer än 16 GB i burken men men, det blev som det blev

Smällar man får ta.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ziddie:

iPhone X för 370kr i månanden 2 år (tot. 8880kr)
Studenterbjudande hos Comviq, för visst kan man säga upp abonnemagnet?
https://webbutik.comviq.se/mecenat/iphone-x-mecenat.html?tdui...

Man kan inte säga upp comviq abonnemang som är kopplade till en avbetalning utav hårdvara, mig veterligen.

Permalänk
Medlem

Någon som sett Kompletts nya drag?

"Vi vill göra det enkelt för dig att välja rätt, därför lanserar vi nu prismatchning samt, öppet köp och fri retur i hela 60 dagar."

edit: "Prismatchning gäller inte på kampanjer eller erbjudanden med ett begränsat antal."

https://www.komplett.se/kampanj/58279/kundloften?c_rid=61uz05...

Visa signatur

c'est la baguette