Dragspelsaffär på tradera, inte mottagit räkning från tradera

Permalänk

Dragspelsaffär på tradera, inte mottagit räkning från tradera

Hej.
För ett par år sedan ville jag sälja mitt dyra Dise knappdragspel och blev tipsad att göra detta genom Tradera. På 1920 talet fanns "Hästhandlarna" som man skulle akta sig för. Det jag inte visste var att dagens "Hästhandlare" är "Dragspelshandlarna" som hänger på Tradera och Blocket.

Tjejen på Tradera lärde mig att det måste stå ett fast pris och ett lägsta pris och om inte dessa uppnåddes betalade jag ingenting, eftersom det inte blev någon affär.

Det jag inte heller visste om var att "Dragspelshandlarna" kompiskörde som inte lade något bud, men sista dagen ringde mig och försökte göra en deal bakom ryggen på Tradera så jag slapp betala Tradera och att dom fick spelet billigare som hoppade av i sista sekunden. Minuten senare ringde en annan Dragspelshandlare (Kompisen) och erbjöd sig köpa spelet till ett lägre pris.

Jag satte in en ny annons där jag bara angav ett fast pris.

Sista dagen ringde en köpare som accepterade priset. Eftersom han ville se och provspela spelet ville han komma hem till mig. Jag bad honom att ta med sig kontanta pengar vilket han gjorde och köpte spelet efter att ha provspelat. Alla blev med andra ord nöjda och belåtna.

Det har nu gått över två år utan att jag fått någon räkning från Tradera, beror detta på att köpet gick aldrig genom Tradera.

**bort//mod**

Rensat innehåll som bröt mot §9 //Mod
Permalänk
Medlem

Eftersom att du fick avsluta annonsen utan köpare rent tekniskt så tolkar ju Traderas system som att det aldrig blev sålt. Då får du heller ingen faktura.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Inaktiv

Dragspelsaffär. Bra ord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Eftersom att du fick avsluta annonsen utan köpare rent tekniskt så tolkar ju Traderas system som att det aldrig blev sålt. Då får du heller ingen faktura.

Skickades från m.sweclockers.com

Säljaren hade garanterat blivit avstängd från tradera pga detta. Enda anledningen att köpare o säljare samfördes var via tradera och att då vara småaktig och lura tradera på en litet courtage finner jag löjligt. De har dessutom en maxgräns på 150 (?) kr.

Så du har ingen skam i kroppen och vill marknadsföra det på swec?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Säljaren hade garanterat blivit avstängd från tradera pga detta. Enda anledningen att köpare o säljare samfördes var via tradera och att då vara småaktig och lura tradera på en litet courtage finner jag löjligt. De har dessutom en maxgräns på 150 (?) kr.

Så du har ingen skam i kroppen och vill marknadsföra det på swec?

Nu hänger jag faktiskt inte med. Mitt svar var en förklaring till anledningen att ingen faktura kommit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO