Instagram hjälp, kan ej logga in

Permalänk
Medlem

Instagram hjälp, kan ej logga in

Det sista jag gjorde var att byta lösenord samt använda mig av tvåfaktorsautentisering på instagram.
Jag loggade ut och skulle prova att logga in med det här, för mig främmande inloggningssättet!

Jag möttes av ett felmeddelande "Okänd inloggning" eller liknande stod det där jag uppmanades att få en kod skickad till mitt telefonnummer eller mail. Jag valde telefonnummer.
Jag fick en sexsiffrig kod på SMS som jag matade in och blev kastad tillbaks till inloggningssidan.
Bara att försöka igen tänkte jag. Men precis samma sak hände igen. Jag upprepade proceduren men den här gången fick jag aldrig ett sms eller mail heller för den delen.
Jag försökte logga in igen. Precis samma sak igen.

Jag tryckte på "glömt inloggningsuppgifter" och fick dessa skickade till min mail. Jag följde länken och bytte lösenord. "FELMEDDELANDE". Jag försökte skriva in mitt lösenord igen. "Tiden har gått ut". Jag fick kort därefter ett mail "Du har bytt lösenord till Instagram".

Fine tänkte jag, Då är det ju bytt. Så jag provar att logga in med det nya lösenordet. PRECIS samma sak händer igen där jag var tvungen att bevisa att det var jag som loggade in genom att skriva in den sexsiffriga kod som skulle skickas till mig visa SMS eller Mail.
SOM JAG INTE FICK!
Jag har sedan dess försökt, utan att överdriva minst 100gr med att försöka få det här att fungera. Både via dator och telefon samt min systers hjälp genom hennes dator och hennes telefon. Varje gång "Okänd inloggning".

Nu börjar jag tappa tålamodet och blev rädd att jag hade blivit hackad på något konstigt vis. Men kontot ser ut som det ska. Jag började kontakta Supporten genom facebook men det dröjde dagar innan dom svarade men tillslut gjorde dom det och ville att jag skulle skriva upp alla möjliga sätt för att bevisa att det verkligen var jag och att det var mitt konto. Efter en bild jag tog på mig själv (Selfie) med en skriven kod som Insta/facebook-supporten ville så fick jag en länk och texten "Nu har du snart räddat ditt konto". Jag öppnade länken, Följde anvisningarna till punkt och pricka men vad händer tror ni? Jo, precis...

Och jag har under en veckas tid försökt som sagt minst 100gr med att logga in på olika sätt. Jag har installerat om Instagram-appen, installerat om hela min mobiltelefon samt dator. Och jag möts av olika fel hela tiden! Nu är det en HTML-kod (Eller någon annan kod) som visar sig när jag försöker logga in.

{"message" "V\u00e4nta n \ u00e5gra minuter och f\u00f6rs\u00f6k sedan igen.", "status"_ "fail" }
Står det på en blank sida oavsett om jag loggar in via dator, telefoni (genom app eller webläsare)

Så nu vänder jag mig utåt i världen. Iallafall den svenska lilla världen. Och ber om hjälp om det är någon som har varit i liknande situation!
Jag vill rädda mitt konto och mina bilder men jag fattar inte längre hur jag ska gå till väga!

Raderat skrik (caps) i rubrik samt förtydligat §3.1
Permalänk
Medlem

https://help.instagram.com/1068717813216421
Gå in där och kolla lite. Finns inte direkt så mycket vi kan hjälpa dig med.
Prova byt lösenord eller liknande på en annan dator/mobil för att utesluta din dator.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

https://help.instagram.com/1068717813216421
Gå in där och kolla lite. Finns inte direkt så mycket vi kan hjälpa dig med.
Prova byt lösenord eller liknande på en annan dator/mobil för att utesluta din dator.

Jag har lusläst allt som finns där men det är inte heller något som kan hjälpa mig.
Hur menar du att jag ska byta lösenord? Jag kommer ju inte in på kontot

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en ny användare med en ny mail nyss. Loggade in denna på datorn helt utan problem.
MEN när jag skulle logga in med appen genom telefonen utan att loggas in så fick jag ett felmeddelande på datorn "Någon försöker logga in från okänd enhet, är detta du?"
Varpå jag kryssade i "Det var jag".
Jag kommer dessvärre inte in på mitt konto genom appen på telefonen utan samma felmeddelande kommer upp på datorn.

Jag drar alltså en slutsats att det är min telefon som spökar och ställer till det för mig vid inloggning.
Vad kan detta vara för fel? Det spelar ingen roll om jag använder mig av WIFI eller Data när jag använder min telefon. Felmeddelandet kommer ändå upp på datorn.

Och när jag loggar ut på datorn för att sedan logga in igen så möts jag ändå av "Ange din säkerhetskod
Ange den sexsiffriga kod som vi skickade till e-post..." Trots det att jag INTE har tvåfaktorsautentisering på det här kontot. Så det är ju något som är lurigt med min telefon och min dator.

Så hur gör jag för att göra min telefon till en "betrodd" enhet? (varför den helt plötsligt inte är det)

Permalänk
Medlem

Vad använder Instagram för system för 2 stegs inloggning?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: Dom skickar ut ett sexsiffrigt nummer som du ska knappa in efter det att du skrivit ditt lösenord. Typ lite som en bankdosa tror jag. Jag får ju ingenting av det där att fungera så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iandi:

@ggustavsson: Dom skickar ut ett sexsiffrigt nummer som du ska knappa in efter det att du skrivit ditt lösenord. Typ lite som en bankdosa tror jag. Jag får ju ingenting av det där att fungera så.

Jo den biten fattar jag, men undrar är det deras egen app eller nått annat, tex Google Authenticator?

Har inget Instagram konto, men en del tvåstegs här och där, funkar bra...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har du kopplat facebook så kan du oftast logga in den vägen. Hade nåt liknande strul med morsans instagram

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN

Jag måste bara skriva och säga att det här ordnade sig helt plötsligt! Hade gett upp hoppet helt för Instagram men avinstallerade appen och försökte två dygn efteråt och vips så kom jag vidare till stället en skriver in "Säkerhetskoden".
Men ja, För er som funderar på att använda er utav tvåfaktorsautentisering-inloggning på Instagram - Gör det inte!

Tack för mig!

Permalänk

@iandi: Hej där!
Jag har exakt samma problem med instagram just nu, det är väldigt frusterande. Väntade du bara i några dagar och sedan när du försökte logga in igen, funkade det för dig då?

Jag har provat exakt allt du nämnde, jag kontakta Facebook/Instagram suppourt också och kom fram till att verifiera mitt konto med en kod fast dem skickar ingen precis som för dig. Jag vill verkligen få tillbaka mitt konto och därför frågar jag dig om hjälp som verkar har löst det, kan du snälla förklara exakt hur du gjorde, skulle verkligen uppskatta det.

Permalänk
Medlem

@Emma Larsson: Hej! Vad tråkigt att du råkat ut för precis samma sak som jag.
Jag väntade i ett par dagar (Men jag försökte nog upp emot 5000 gånger innan) sen när jag kom till sidan där jag matade in säkerhetskoden så väntade jag innan jag tryckte på enter en bra stund. Sen när jag tillslut tryckte på enter så kom rutan upp (som jag inte tidigare ens fått upp) med fältet där jag skriver in säkerhetskoden och vips så fungerade det!

Hoppas du ordnar det!

Permalänk
Medlem

Om du redan är inloggad på ett konto så kanske det går att logga in på ett andra konto med den så kallade "multiple acccounts" funktionen. Kan vara värt ett försök åtminstone. Inte testat själv, men har å andra sidan inga problem med att logga in... https://www.veloceinternational.com/instagram/multiple-accoun...

Permalänk

Hur många dagar tog det för kundsupport att svara dig??

Skickades från m.sweclockers.com