Kan man ladda ner en video från WebTv?

Permalänk

Kan man ladda ner en video från WebTv?

Hej,

Jag undrar om ni känner till något program så man kan ladda ner videor från webTv.
Vet hur man laddar ner från Youtube men har ännu inte hittat något program som gör det enkelt att ladda från webtv.

Tacksam om någon kan tipsa om något program.

Permalänk
Medlem

@Flexiblus:
Streamen ligger i regel skyddad (gömd) bakom ett skript.

Så nej, man kan i regel inte ladda ner den (iaf inte utan att ge sig in på en djupdykning i websidans HTML kod), och hur detta skydd är implenterat skiljer sig i regel från sida till sida, vilket är största anledningen till att det inte finns något program (eller iaf. väldigt få).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@Belzader: Ok tack för svaret

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hej,

Jag undrar om ni känner till något program så man kan ladda ner videor från webTv.
Vet hur man laddar ner från Youtube men har ännu inte hittat något program som gör det enkelt att ladda från webtv.

Tacksam om någon kan tipsa om något program.

Inte ladda ner men du kan kanske använda spelfunktionen i Windows 10 att spela in skärmen medan videon spelar.
Jag har gjort så på skyddade videos på min högskolekurs.

Värt att prova iallafall.
https://www.laptopmag.com/articles/how-to-video-screen-captur...

Permalänk
Medlem

Spela in live kommer alltid att gå oavsett skydd. Nackdelen? Om programmet är 1h så tar det 1h att "kopiera" filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

@Flexiblus: Vilken WebTV? finns mängder med program för specifika WebTV-tjänster.

Permalänk
Skrivet av Sumpfigur:

@Flexiblus: Vilken WebTV? finns mängder med program för specifika WebTV-tjänster.

Utländsk WebTV men personen jag skulle hjälpa hittade en lösning själv.