Permalänk
Medlem

Måndag till fredag blir det mest jobba, ut med hundarna och umgås med frugan. På helgerna blir det god öl, spel och film. Under vår och sommartid blir det grilla, fiska och resa. Det var betydligt roligare när man bodde utomlands(kanske flytta igen?).

Permalänk
Medlem

Det finns nästan inget bättre än kombinationen konsert + alkohol (i lagom mängd naturligtvis)!

Gå ut på krogen och supa är trist som fan. Desperation, jobbiga människor och man måste stå ut med skitmusik.

Får jag välja musik/band/lokal själv och berusa mig så att jag glömmer bort allt annat än nuet för några timmar samt spendera denna upplevelse med likasinnade, så finns det få saker i livet som toppar den upplevelsen för mig.

Permalänk
Medlem

Är det inte intressant att det pratas så mycket om alkohol i denna tråden? Frågeställningen i tråden är ju bara: "Vad är du för en människa?"

Det är som att när man ska förklara vad man är för en människa så måste man nästan visa vad man har för inställning till just alkohol. Varför då?

Intressant, eller hur?

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

Är det inte intressant att det pratas så mycket om alkohol i denna tråden? Frågeställningen i tråden är ju bara: "Vad är du för en människa?"

Det är som att när man ska förklara vad man är för en människa så måste man nästan visa vad man har för inställning till just alkohol. Varför då?

Intressant, eller hur?

Med tanke på att hela trådstarten handlar om alkohol så är det inte alls särskilt konstigt eller ens intressant. Om du tror att frågeställningen enbart handlar om vad man är för människa rent generellt så föreslår jag att du läser det första inlägget igen.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

"INFJ" här. Sitter oftast hemma och läser böcker. När jag inte läser skriver jag lite dikter, ströläser på Wikipedia, tar en promenad med eller utan katten, går på en konsert med klassisk musik när sådana anordnas i närheten och, när andan faller på, spelar nåt gammalt favoritspel från tiden när man var ung och vacker (Civ II, HOMM 3 o.dyl.). Mer sporadiskt kan det bli teaterbesök eller stand up, som nu i mars när jag såg Flight of the Conchords i London (ljuvligt!).

Fredens lokaler plägar jag ej frekventera och Bacchi nektar har aldrig fallit mig i smaken, missunnar inte det andra dock.

Ungefär så såg det ut redan under studenttiden i Uppsala. Reser mycket mer nu, resten är sig likt.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar 50-55 timmar i veckan. Blir inte mycket gjort efter arbetstid, mest matlagning/hushållssysslor.
Fredagarna är heliga hemma hos oss, alltid hemmakväll då. Mat och en film, efteråt gaming med polarna och någon öl framför datorn.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

@MH25: Jag menar att om man utgår endast från frågeställningen i sig själv: "Vad är du för en människa?", så finner jag det intressant.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

@MH25: Jag menar att om man utgår endast från frågeställningen i sig själv: "Vad är du för en människa?", så finner jag det intressant.

Du får förstås tycka att det är intressant om du så önskar men jag har faktiskt svårt se vad som är så intressant med det, kan du utveckla?

Det vore intressant om folk började prata om sina alkoholvanor om tråden handlade om hur mycket man tränade eller hur mycket man jobbar eftersom det då skulle kunna tyda på en alkoholkultur som kanske inte är så bra, enskild och kollektiv.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Ptja
allt har väl sin tid fanns en tid när jag rände ute på krogen varje helg mer eller mindre
i veckorna var det datorspel som gällde med sällan på helgerna då var man ute o jagade tjejer.

nu är jag 31 och har sambo så krogkvällarna senaste åren är lätträknade, går dock gärna ut på pub med vännerna o tar några bira o ser en fotbollsmatch eller bara snackar skit men det blir sällan senare än 01. Frugan ska ju givetvis få sin tid också

datorspelandet håller jag fortsatt på med, kan vara svårt för en ofrälst att förstå att många i vår generation umgås på detta sättet, samma snubbar jag går en runda discgolf med en lördag som avslutas med några öl på stan är samma snubbar jag lirar dota2 med en måndag efter jobbet

att du inte gillar att "vara ute i svängen" är det inget fel med, alla tycker inte den typen av nöjen är roliga. vill du komma ut och träffa folk, testa en idrott, gå en kurs eller något annat du tycker är kul. Akta dig för att bara sitta inne, har ett antal kompisar som närmar sig 40 år och fortfarande bara spelar dator och jobbar, ingen tjej, inga barn och inga kontakter/vänner utanför datorvärlden. Vissa av dom trivs med det, vissa har fastnat i gamla vanor de inte tar sig ur fast de egentligen vill.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Jag har tappat intresset för alkohol för många år sen (är 27) och fått upp mitt fotointresse väldigt mycket, såpass att jag gå i tankarna om att göra detta på heltid inom en snar framtid. Spenderar helst en fredag kväll framför solnedgången på väst kusten med min systemkamera.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Personligen är jag den som föredrar lugn och ro i ensamhet, precis som du. Fyllde 40 nyligen och 100% nöjd med min tillvaro.
Jag är väldigt socialt kompetent om jag får säga det själv, men introvert. Orkar inte vara ute bland folk så länge/ofta.

Brorsan är raka motsatsen, med 4 barn och fullt ös hela tiden. Jag skulle bli helt galen och klättra på väggarna i hans sits.

Så är det. Vi är alla olika, tack och lov.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jag sover och jobbar, när inte ryggen jävlas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är en empatisk jävel, som gillar metalcore, träna å spelar dator.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag festade rätt mycket tills jag blev ~22, sedan kom jag på att jag egentligen inte tyckte det var särskilt kul, och att jag i rätt ofta stack rätt tidigt för att chilla hemma istället, så efter den insikten blev det mycket mindre festande och många fler kvällar dedikerade till hemmachillande istället

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Ja, vad är ni för människor?

Så Sweclockers där det finns indivder av alla dess sorter. Vad gör ni en typisk klassisk fredag/lördagskväll?

Förr så innebar en helg att supa, festa, lana osv.

Nu så är fredag popcorn och film med barnen.
Och lördag är godis och film med barnen.
Eller om man är bortbjuden / har kompisar över så umgås man med dom.
Kan bli några öl under alla dem scenariona.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Innan körde jag idiotpass på taxi. 18-06 och sen spela bowling kl 10 på lördag morgon, sova och sen jobba igen kl 18. Kroppen tog stryk efter fem år (varav 3½ år av idiotpass).

Nu brukar det vara kvällspromenad när inte knäna jävlas och sen pubg eller annat datande, och lördagarna = sovmorgon

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Nu är ju jag lite äldre (37 bast) med fru, barn, hund, hus och heltidsjobb. Så dagarna när man var ute och svirade på krogen är långt borta, men även innan vi skaffade familj så var det lätträknat hur många ggr jag var på krogen efter jag fyllde typ 24-25. Jobbar 3 av 7 helger så de helgerna jag är ledig spenderas i regel alltid med familjen, äter nån god mat, käkar lite godis i soffan framför nåt skräp på TVn sen när barmen gått och lagt sig blir det antingen en film med frugan eller sätta sig och spela lite PC ett par timmar.
Ett par ggr om året lämnar vi bort ungarna och hunden, tar en övernattning på nåt spa-hotell, käkar god middag och dricker massa vin. Det är gött! 🤣

Saknar inte krogen det minsta och skulle jag mot förmodan nånsin bli singel igen så kommer jag absolut fortsätta ha lugna hemmakvällar på helgerna, har noll intresse av att kröka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare

Helgen är helig, den ägnas med familjen då det lätt blir lite tid över för barnen på veckodagarna när man har ett stressigt jobb.

Festandet gav jag upp efter gymnasiet, saknar ingenting av det, men har gärna öl/whisky-provning och liknande.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Sover, jobbar mån-fre blir en del helg jobb också. Utöver det är det spel som gäller när man får tid över. På vintrarna hugger jag timmer i skogen vilket är en jävla omställning mot mitt dagliga arbete som IT-Konsult men gör det för pappa har pajat ryggen och inte kan medans skogen måste tas hand om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

https://www.pixeltopic.com/files/2018/4/mrmoipmvofdlcv.jpg

Jag har tappat intresset för alkohol för många år sen (är 27) och fått upp mitt fotointresse väldigt mycket, såpass att jag gå i tankarna om att göra detta på heltid inom en snar framtid. Spenderar helst en fredag kväll framför solnedgången på väst kusten med min systemkamera.

Wow! Kollade länken i sign. helt magiska bilder! Extremt skicklig

En sommarkväll på västkusten hade jag nog också bytt emot precis vad som helst haha finns nog ingen resedestination som slår det

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Wow! Kollade länken i sign. helt magiska bilder! Extremt skicklig

En sommarkväll på västkusten hade jag nog också bytt emot precis vad som helst haha finns nog ingen resedestination som slår det

Oh tack! Nästa gång ska jag ta med mig en engångs grill och kött

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Blev en hel del festande när jag gick på Högskola/Universitet, men inte en droppe alkohol, då jag alltid varit helnykterist. Jag drog med på nollningar och var ute och dansade på klubbar ändå, de andra vande sig rätt fort att inte försöka truga i mig sprit, sen var det bara att köra på. Jag satt mycket hemma med mina datorspel och filmer/serier även då, men försökte att hänga med på hemmafester som ofta slutade med utgång och dansande. Blev en hel del skoj motion och mycket fint att titta på i alla fall.

Sen träffade jag nuvarande sambon som också var metalhead och datanörd, så vi har hängt ihop i 12 år nu. Det blir mycket datorspel, film, serier, bio, Pokémon GO-promenader och sånt.
Har även kört lite Linedance ett par år, då det är perfekt för en spelnörd. Varje dans är ju uppbyggd av förutbestämda sekvenser som upprepas, precis som en bossfight

Fest nuförtiden, när man närmar sig de 40, blir mest brädspelsaftnar, multiplayer hemma hos oss (har två gäst-spel-PCs) eller något fåtal gånger lite mer klassiska midsommarfester, kräftskivor m.m. som anordnas av en kompis ute på landet. Men även där är det väldigt schysst inställning att man aldrig behöver säga nej till alkohol mer än en gång.

Kort sagt, häng gärna med folk ut och umgås och snacka, men skippa alkoholen om du inte känner för den. Det går bra att ha skoj ändå och man kan hitta andra som inte heller är ute efter just ruset, utan bara vill hänga och tjöta. Sen kan man gå vidare till bio ihop, spelkvällar eller vad som nu passar när man börjat hitta lite folk som verkar ha samma intressen. Kärleken kommer väl förr eller senare. Jag var 25 när jag hade mitt första förhållande, så ha inte bråttom.

Du är i alla fall inte ensam Internet och Facebook, forum m.m. känner jag har bidragit till att man vet mer att det finns likasinnade därute än förr, då man kände sig mer som en outsider.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag brukar säga; vilken tur att vi alla är olika! Fyfan vad tråkigt det hade vart annars.

Jag har egentligen aldrig vart en introvert person, tvärtom. Men förr i tiden trivdes jag nog bäst hemma själv framför datorn. Tiden gick och jag öppnade mitt skal, blev mer social och gick således ut mer på fest, krog och klubb tillsammans med kul sällskap. Men samma person, det var jag. Kändes rätt naturligt, då ålder och nya erfarenheter spelar in.

Numera, i 33 års ålder blir det en del av varje. En lugn kväll med tjejen i soffan är supermysigt. En gamingkväll med polarna över discord och kanske en öl bredvid är lika nice det också. Eller en riktigt fartfylld utekväll på klubben. Eftersom jag även agerar DJ och klubbarrangör blir det rätt naturligt med en del festande. Känner mig väldigt begränsad av att inte kunna göra allt. Och ja, jag berusar mig med alkohol - för ibland är det jävligt kul.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Personligen är jag den som föredrar lugn och ro i ensamhet, precis som du. Fyllde 40 nyligen och 100% nöjd med min tillvaro.
Jag är väldigt socialt kompetent om jag får säga det själv, men introvert. Orkar inte vara ute bland folk så länge/ofta.

Så är det. Vi är alla olika, tack och lov.

Är också 40+ och känner igen mig. Lever modest och enkelt. Vill utanför jobbet ägna den mesta av tiden till datorn och motionscykel/roddmaskin/crosstrainer. Allt i avskildhet. Känner mig aldrig ensam eller saknar sällskap. Deltar lite här på sweclockers. Räcker så. En del kolleger kallar mig excentriker...nåja, må vara hänt men det låter iaf bättre än "eljest" :).

Permalänk
Medlem

Jobbar hela veckorna, går upp 05:25, lägger mej 22:00, (frugan också)
Gift, vi har två gemensamma barn i lågtadieålder, båda med särskilda behov.
Vi håller nästan samma tider även på helg, sover då kanske till åtminstone 06 och masar oss upp vid 06:30-07tiden.

Går aldrig ut på krogen, men jag och frugan tar oss en glas vin någon gång inemellan, en pilsner kan slinka ner vid grillen också under solhalvåret.
Har vi gäster vilket inte är ofta, kan det bli vin och t.o.m. en Whisky eller Cognac efter maten.

Matvanor varierar, visst vi äter Tortillas/nachos ibland, inte Tacos för de skalen är så kassa.
Frugan är vegetarian med diverse matalergier och barnen är kräsna, så det är mest jag som äter tur att jag inte har anlag för att bli fet, även om jag varit smalare förr, för jag blir familjens sophink.

Jag är spontan av mej, men detta har hamnat på hyllan sedan jag fick barn, då de har speciella behov är rutiner av största vikt, känns lite sorligt ibland.

Annars kör jag MC, bor i villa, är frimurare och har ett ganska bra jobb med ganska bra lön.

\\Rhames

PS: Har nyss skaffat katt, Sibirisk katt, hona, nu kastrerad, innekatt.

Permalänk

Efter skolan brukar jag gå till gymmet runt klockan 6 sedan sätter jag mig framför datorn och spelar eller kollar youtube annars är jag med tjejen. festar knappt och jobbar även fredag kväll ibland. Kollar aktierna innan börsen stänger för helgen brukar jag också göra(amerikanska därav senare på dagen). 18 år så går i gymnasiet. gymmar och sitter framför datorn är en bra summering.

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem

Det sköna när man är klar med gymnasiet och kan välja sin egen väg är att man kan göra som man vill. Visst, på universitetet finns det många som festar och sånt. Men det finns också de som är mera normies, då och då spenderar en kväll hemma, och det finns massor av nördar (särskilt om du väljer något naturvetenskapligt eller tekniskt ämne).

Du kan prova och se vad du gillar. Ibland så konstruerar människor en idé av att "festkultur är att vara skitpåverkad och spy och komma hem klockan 8 på morgonen varje dag", delvis som ett skydd för sig själva så att de inte behöver utsätta sig för en situation de själva är otrygga med. Jag har alltid varit en nörd och att festa är inte min grej, men jag är glad att jag tog steget att se vad folk håller på med. Du behöver inte vara kvällens legend, kanske blir det rentav pinsamt. Kanske får du gå ut på en klubb alldeles själv för att du inte har några häftiga vänner.
Vem bryr sig. Odla en trygghet i dig själv. Utsätt dig för situationer där du måste vara lite utanför din comfort-zone. Om det inte är din grej, gå till vad som är din grej.

Det är ett misstag att tidigt komma fram till att "jag är en sån här eller sån här människa, så det här är min grej, och det här är inte min grej". Igen, jag tror många gånger att det är en försvarsmekanism. Kom fram till det när du är 28-30. Jag lovar, det känns tusen gånger bättre att slacka hemma när man "vet" vad man "missar" och har valt bort det på grund av sin erfarenhet. Annars är risken ofta att man går och grämer sig, vissa blir till och med bittra, för att de aldrig egentligen vågade gå utanför sina ramar lite.

Jag testade normiekultur när jag var 20-23. Det kunde vara kul, men jag kom aldrig så djupt in i det därför att det är så annorlunda från mina grund-intuitioner. Jag fattar grejen med att det ibland kan vara kul att vara redigt packad (om man är 30 eller yngre), om man är i ett sammanhang där den enda uppgiften som alla har är att dansa, chilla och så och där alla är med på det, men jag förstår inte dom som kväll efter kväll håller på så tills de är 35.

Jag gillar att vara hemma, att forska, skriva, tänka, ta till mig nya synsätt, spela och hitta bra musik. Vara kreativ. På valborg första åren i Uppsala var jag ute och drack champagne, men när jag fattade att det bara egentligen handlar om att sitta på en gräsplätt och vara blöt och frysa så lade jag ner. De senaste åren brukade jag sätta för överkast för alla fönster så att det blev helt svart, sätta på sagan om ringen i bakgrunden och skriva på olika projekt. Vem bryr sig om det är normalt eller onormalt, det är vad jag vill göra med min valborg och vad som är en bra valborg för mig. Man behöver inte vara på något sätt, man får vara som man vill.

Tro heller inte att du är ensam, särskilt inte på universitetet! Jag hittade efter några år, i en kurs i filosofi, en tjej som är precis likadan. Vi gifte oss i somras. Även de som älskade att festa när de var 20-25, de flesta kommer fram till att ett liv med en bas i hemmet tillsammans med den man älskar är det skönaste sättet att leva. Så om människor verkar obegripliga för dig nu, gör din grej. Jag är säker på att du är en vettig person och jag tror att du kommer att märka att fler och fler, ju mer tiden går, börjar leva mera som du.

Permalänk

För mig är det oftast netflix på fredagkvällar och sen blir det pc och/eller en mtb eller en lvg tur på helgerna. Kan bli några öl med sambon också nån helg eller när det är fest med vänner.

Krogen (och lite blackjack) väldigt sällan, kanske 1 gång varannan månad eller nåt sånt när vi är helt uttråkade.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Under vardagar kommer jag hem runt 16;30. Kollar lite youtube, gör läxor, kanske tar en cyckel åk. Runt 21:00 lirar jag med folk på Discord o sen hoppar in i sängen runt 23:00. Läsar en bok eller prata med tjejen tills typ 00:30?
På heldagar gillar jag sova tills typ 10:00, men nu när jag jobbar på helgen brukar jag jobba från 9:00-18:30 eller 12:00-18:30.... Sen kommer hem o då blir det samma som på vardagar....

Permalänk
Medlem

Jobbar vardagar och på helgerna blir det umgås med frugan och hundarna. Gå ut i skogen med hundarna är en fröjd nu under vår/sommar och jag gillar även att fiska och grilla. Jag älskar även pengar, nästan besatt så det blir en hel del forskade kring hur jag kan tjäna mer, spara in och snåla ännu mer(nästan blivit besatt nu). Blir även lite gaming då och då men datorn har stått utan GPU i snart 3 veckor(komplett, kom igen nu och få in 1080 ti kort!) och insett att det inte är så spännande med dator som innan.

Påbörjade fiffla med aktier och fonder förra året också, tjänat en liten hacka där och hoppas på en eller två raketer nu vid GPDR skiftet. Ska köpa min första bil också nu i sommar så det blir spännande att kunna åka iväg på resor som man gjorde när man var liten.