Galaxy S8 - Värt att vänta lite på att priset går ner?

Permalänk
Medlem

Galaxy S8 - Värt att vänta lite på att priset går ner?

Hej

Dags att byta ut min gamla Galaxy S5 som en längre tid har varit seg. Men då den fortfarande har fungerat så har jag ändå tänkt att jag kunnat haft den kvar.
Men nu börjar jag tröttna på att man kan få vänta 30 sekunder på att få söka något på google t.ex.

Så jag har börjat titta runt på en ersättare och jag har kollat lite på Huawei P20 och även OnePlus men jag vet inte riktigt varför men dom tilltalar mig inte riktigt.

Så Galaxy S8 lär det nog bli som ersättare. Men priset är fortfarande relativt högt.
Jag vet att några butiker har haft kampanj på den men jag har självklart missat dom. (Tele2 har den för 249kr/mån i 24 månader just nu)
Så nu är frågan om det är värt att vänta lite till på någon ny kampanj eller inte?

Jag förstår att det nog egentligen bara är jag själv som kan avgöra detta men tänkte det är lika bra att slänga ut frågan och få lite stöd från er här.

Permalänk
Administrativ avgift

@Visslaren: Är du redan abonnet hos någon så kan du ringa o förhandla ner priset , annars skulle jag själv gå på S9 o leta efter en bra kampanj-.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Visslaren: Är du redan abonnet hos någon så kan du ringa o förhandla ner priset , annars skulle jag själv gå på S9 o leta efter en bra kampanj-.

Har abonnemanget hos Tele2 och de har ju just nu 1000kr rabatt på alla sina Samsung telefoner.
Men som jag vet så har de ju haft kampanj på S8an för 4000kr sen tidigare så det priset de har nu är ju inte alls lika bra.
Tror du ändå att det går att förhandla ner priset trotts kampanj?
Varit kund hos Tele2 i många år så kanske är nått att förhandla med?

Permalänk
Administrativ avgift

@Vissii: Det är absolut något du kan förhandla med, förhandla ner min S8:a med comviq till att betala sammanlagt 2000:- utöver normal abonemangskostnad. Typ säg att du kommer säga upp dig om de inte kan ordna en bättre deal, ringer alltid om mina föräldrars bredbandsabonnemang och gör samma sak ^^

Dock skulle jag endå rekommendera dig att gå på the latest and greatest dvs S9:an

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Vissii: Det är absolut något du kan förhandla med, förhandla ner min S8:a med comviq till att betala sammanlagt 2000:- utöver normal abonemangskostnad. Typ säg att du kommer säga upp dig om de inte kan ordna en bättre deal, ringer alltid om mina föräldrars bredbandsabonnemang och gör samma sak ^^

Dock skulle jag endå rekommendera dig att gå på the latest and greatest dvs S9:an

Ringde och pratade med dom men hon jag pratade med var bestämd med att de priser som finns på hemsidan är det dom kan erbjuda. Menade på att priserna redan var pressade på telefonerna och Tele2 kör ju inte med bindningstid längre.
Kollade med Comviq också samma visa där tyvärr.

Kanske jag som är dålig på förhandla.

Så det får nog bli att jag får hålla min S5a vid liv ett tag till.

Permalänk
Skrivet av Vissii:

Ringde och pratade med dom men hon jag pratade med var bestämd med att de priser som finns på hemsidan är det dom kan erbjuda. Menade på att priserna redan var pressade på telefonerna och Tele2 kör ju inte med bindningstid längre.
Kollade med Comviq också samma visa där tyvärr.

Kanske jag som är dålig på förhandla.

Så det får nog bli att jag får hålla min S5a vid liv ett tag till.

Öppna alltid samtalet med att du vill säga upp abonnemanget, då kopplar dom dig till någon som erbjuder bättre pris.
Brukar även gå att beställa via dom vanliga kundtjänsten/säljarna, för att sedan ringa dagen efter och säga att man ångrat sig, då går dom oftast ner en bit till.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Visslaren: Är du redan abonnet hos någon så kan du ringa o förhandla ner priset , annars skulle jag själv gå på S9 o leta efter en bra kampanj-.

Finns ingen anledning o ta 9an före 8an om man inte bryr sig extremt mkt om kameror. 9an var ett svar mot apple för deras kamera lösningar. Allt annat är nästintill likadant som 8an.
Prestandamässigt är de onödigt med 9an helt enkelt.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

@klotim: Fingeravtrycksläsaren sitter centralt.

Permalänk
Medlem

@Vissii: Comviq har ju fortfarande P20 som månadens mobil. Så om du är beredd att binda dig på 2år så får du ju den för bara 2400kr (100kr/mån i 2år).

edit: förlåt missade biten att du inte gillade P20, haha. då var det inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

@klotim: Fingeravtrycksläsaren sitter centralt.

För man inte ska klada ner kameran
Nä men det är också en bättre lösning givetvis, men vetifasen om det är värt priset faktiskt?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vissii:

Ringde och pratade med dom men hon jag pratade med var bestämd med att de priser som finns på hemsidan är det dom kan erbjuda. Menade på att priserna redan var pressade på telefonerna och Tele2 kör ju inte med bindningstid längre.
Kollade med Comviq också samma visa där tyvärr.

Kanske jag som är dålig på förhandla.

Så det får nog bli att jag får hålla min S5a vid liv ett tag till.

Att Tele2 inte längre har bindningstid är nog sann anledning till varför de inte kan ge "bättre priser" till trogna kunder. Men vad för abonnemang har du idag? Och vad betalar du för det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Att Tele2 inte längre har bindningstid är nog sann anledning till varför de inte kan ge "bättre priser" till trogna kunder. Men vad för abonnemang har du idag? Och vad betalar du för det?

Jag har Rörligt pris och 5GB data för 99kr i månaden. Får betala typ 200 spänn i månaden för abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vissii:

Jag har Rörligt pris och 5GB data för 99kr i månaden. Får betala typ 200 spänn i månaden för abonnemanget.

Finns andra abonnemang som är billigare. Varav Vimla eller Hallon är bra alternativ.
Jag var faktiskt en av de som köpte S8 billigt från Tele2 (utan att vara kund). Tvingades visserligen att köpa abonnemang i samband med köpet, men kunde senare bara nyttja ångerrätt och därmed inte betala en krona mer!

Säkert PGA sådana som jag som bidrar till att du inte kunde få billigare mobil.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500