Tävla och vinn processorkylarna Dark Rock 4 och Dark Rock Pro 4 från Be Quiet

Permalänk
Medlem

Om det inte framgår tydligt på bilden så har jag på tok för mycket outnyttjat utrymme i burken.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

En svart tornkylare i en svart låda hade ju sett riktigt coolt ut, får väl investera i Be-Quiet fläktar med om man vinner så allt matchar

Permalänk
Medlem

Inge kul när all ens hårdvara har mörka färger och så kommer en 212 i all sin glansiga, silvriga prakt och förstör :/ Sen hade det varit roligt att kunna trycka upp gamla bettan(3570K) i några fler MHz.

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/EVbax

Om man inte hade varit tvungen att betala sin hyra:/, ja då hade jag köpt mig en Dark Rock Pro 4:)...

Permalänk
Medlem

Ptja, datorn består redan av 6st fläktar Silent Wings 3 och ett Dark Base 900 Pro. Varför inte fortsätta på samma tema? Lär se bra mycket bättre ut än de asymmetriskt positionerade fläktarna på min nuvarande NH-D15 som med sitt färgschema därtill sticker ut lite väl mycket.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk

Älskling börjar bli gammal, men nytt mobo och cpu är på gång.

Permalänk
Medlem

För att vattenpumpen börjat låta mer senaste året eller så hörs den mer pga av fläktbytet.

Permalänk
Medlem

Vill gärna uppgradera från 8GB till 16GB, men jag har inte plats med 2 st till stickor med minnen pga utrymme under kylaren. Har dock läst att de nya Dark Rock 4 och Pro 4 ska ha plats för lite större ramminnen, dvs, jag slipper köpa helt nya 16GB minne när priset är skyhögt!

https://imgur.com/RNmelwr

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Kör på is-vattenkylning numera, behöver bara fylla på reservoaren lite då och då. Jag går gärna över till Luftkylning igen!

Edit: Jag hatar originalfläkts fästanordning, sämsta skiten någonsin.

Permalänk
Avstängd

Jag har en kylare som bara har 1 fläkt kvar.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tycker att strix kylaren borde få sällskap av en annan biffig kylare och kanske kunna klämma ut några hundra extra mhz utan att steka prollen vid 90C.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/i8soBoO

Den ökända heta 7700k sitter under här.. det är knappt att den går att driva, trots undervolt..

Permalänk
Medlem

Fästanordningen i plast är av på mitten (tyvärr dolt bakom kraftkabeln på bilden) men jag har lyckats limma ihop den med universal/snabb-lim! Även om fläkten snurrar fortfarande räcker kylaren tydligen inte riktigt till ändamålet eftersom hälften av kopparledarna har spruckit pga överhettning.
https://imgur.com/a/mbDNEdB

Permalänk
Medlem

Den här Dell datorn från 2005 med en Intel’s Prescott processor, skulle säkerligen må bra av en Dark rock pro 4. Kompatibilitetsproblem kan dock lätt uppstå, ni vet ju själva hur det var med märkesdatorer under 2000-talets första hälft och deras originella lösningar!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kylaren jag har nu har börjat kyla dåligt och fläktarna har börjat väsnas så är i behov av en ny bättre kylare.
Gjorde faktiskt till och med en tråd i forumet förra månaden om det men blev aldrig införskaffning av en ny då man fick prioritera andra utgifter istället.

Stavfel
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

"740 kr, det motsvarar drygt 400 stycken blöjor" -Blivande mamma

  1. Var tvungen att dra ned klockningen när förra kylaren pajade, så satte in denna budgetsnurra, som håller min 4790k på 55 grader under idle... Oklockat. "Arctic Freezer" - I beg to differ.

  2. Det är väldigt svårt att ekonomiskt motivera ett köp av en redig kylare, när det snart är dags att bli förälder. Som den blivande mamman sa: "740 kr, det motsvarar drygt 400 stycken blöjor"

  3. ...och framför allt, kan ju inte åka på LAN med det nuvarande förskräckliga åbäke till processorkylare. Man får ju skämmas.

/Er HURRDURRGG

Permalänk
Medlem

Jag BEHÖVER inte en av era kylare så jag tänker inte ljuga ihop någon historia om varför, men det är alltid kul att vinna något och givetvis skulle den användas vid ev. vinst.

Permalänk
Medlem

Inte heller jag i akut behov av en kylare till processorn. Men är däremot i akut behov av ny GPU-kylare! Är övertygad om att med lite jäklar anamma, ghettomoddning och en riser så kan jag få på en DarkRockPro4 på mitt ATI Firepro så det blir tyst och lugnt i burken.
Vore ett kul projekt! Om jag vinner vill säga....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Om det inte framgår tydligt på bilden så har jag på tok för mycket outnyttjat utrymme i burken.

https://i.imgur.com/SSp21Se.jpg

Får göra en mindre justering.. glömde av datumet i mitt första inlägg.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag!

Sitter med en Evo 212 som blir VÄLDIGT toasty med min 8700k. En Dark Rock Pro 4 skulle vara en trevlig addition.

Det hade varit gött om man kunde få låta dottern sova om natten, för med Evon blir det inget med det.

Permalänk

Den sista komponenten som saknas i mitt bygge är en ordentlig processorkylare för att kunna ta ut maximal prestanda av processorn samtidigt som temperaturen hålls låg. Detta är tyvärr inte möjlig med nuvarande stock-kylare då jag hade oturen och kom på jumboplats i silikonlotteriet.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

90% av er här i tråden ska dock inte klaga på vad ni har... Svårt att skriva någon motivering, låter bilden tala för sig själv.

Kram n0lax

Permalänk

Installation av ny kylare skulle ge mig ett initiativ att städa ur burken.

Permalänk
Medlem

Samma bild men två länkar om den ena inte skulle fungera av någon anledning:

https://pasteboard.co/HihP2ZE.jpg
https://imgur.com/7YlKr6h

Med 125 watt TDP på AMD Phenom X4 9850 BE går det väl iofs att hävda att jag hade haft behov av en redan som det är. Den körs faktiskt redan överklockad i 2.7 GHz men .. ingen överklockning i världen (på luft iaf) kan rädda den =P

Jag vill definitivt ha en ny dator men vägde förr i7 5820K mot i7 4790K som alla andra tyckte man skulle ta och så blev det inte av och kronan blev värdelös så det sköts upp och så blev inget bättre vare sig kronan eller processorerna och jag väntade in Ryzen med dåliga spelbenchmarks och 8700K med dålig tillgänglighet och hade problem med moderkort och RAM så nyttjade ångerrätten i sista minut och har tyckt att jag lika gärna kunde vänta in Ryzen 2000-serien med och se och ja.. här är vi nu och samma skräp rullar fortfarande :/

Datorn är ju heeeelt värdelös (mest processorn då, grafikkortet är faktiskt ett HD 6950 som ju relativt processorn är mer än ok ..) men ja. Det är dags att uppgradera / köpa nytt sedan jättelänge. Vare sig det blir Intel eller AMD så är ju en kraftfullare och tyst kylare bättre.

Edit: Min katt är allergisk eller gammal och trasig. Endels så hon har infektion i huden och har massa sår och har tappat och tappar massa hår så vi kan ju skylla på det för luddet i kylaren. Å andra sidan lever jag inte dammfritt hur som helst och lådan står öppen med nätagget utanför nere på golvet. Å tredje sidan blåste jag faktiskt rent hela datorn för knappt två månader sedan med fotpump från Biltema. Hur mycket i kylaren kan man iofs fråga sig med tanke på att jag aldrig har tagit bort fläkten på den. Blixten antyder att det borde göras. Kanske fixar det.

Lade till katthistorian för att säkra mig emot dammallergisk jury. Och försökte fixa direktlänk. Småfix
Permalänk

https://imgur.com/a/ubYzlbU
https://imgur.com/a/ubYzlbU
Jag är en wanna be rockstar med t-shirt storlek M, liver med ständiga förenkling behov, enkel montering är bäst, vill bli en vinnare

Permalänk

Behöver något större för att skrämma bort mina nyfikna katter ):
https://i.imgur.com/d4POHgj.jpg

Permalänk
Medlem

inte så mycket att säga

https://imgur.com/a/HV0BKZy

ganska dammig

Permalänk
Medlem

Kan jag få ärva din dator?

Min 13 åriga brorson har i några år suckat längtande efter att ha en "grym speldator" som mig. Nu när jag går i funderingarna på att bygga nytt så tänkte jag mig att han skulle få ärva lite delar till sitt bygge. Som det ser ut så kommer jag isf skicka med honom en lite enklare kylare och behålla den jag har. Dock skulle det vara så att man plötsligt står med en dark rock pro i handen så skulle ju det problemet genast vara löst och han kan få ärva min nuvarande kylare. Det är ju ingen hemlighet att jag hellre kör en snygg svart kylare till nya bygget ändå!

Permalänk
Medlem

Skall vara fullt ärlig, jag "behöver" inte en ny kylare för mitt bygge, men mycket av det man köper kanske man innerligt inte behöver. Man gör det för att det är intresse och man vill ha perfektion.
Det skulle vara grymt trevligt med en Dark Rock Pro 4 för att matcha färgtemat jag använd mig utav. Svart och vitt!

Då kommer givetvis fläktarna bytas ut för att följa temat än mer. har redan 2st vita på G.