Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Agustavsson:

Exempel på ett par denon men det är ju ingen större skillnad emellan dom.

Tack, kabeln på mina lurar började snurra upp sig och jag fixade det så den blev hyfast rak igen men nu känns den riktigt styv och jag känner små knutar i kabeln, (rädd att den ska gå av) den känns inte lika mjuk som innan alltså. Det är delen av kabeln som sitter närmast lurarna. Svårt att förklara men. Finns det nåt man kan göra för att få bort dom här små knutarna och få den jämn och fin som den ska vara? Nån som har nå tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av weew:

Tack, kabeln på mina lurar började snurra upp sig och jag fixade det så den blev hyfast rak igen men nu känns den riktigt styv och jag känner små knutar i kabeln, (rädd att den ska gå av) den känns inte lika mjuk som innan alltså. Det är delen av kabeln som sitter närmast lurarna. Svårt att förklara men. Finns det nåt man kan göra för att få bort dom här små knutarna och få den jämn och fin som den ska vara? Nån som har nå tips?

Det bästa är nog att byta kabel. Det är ju fina lurar så det vore dumt om dom förvandlades till en dyr pappersvikt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Aune s6/s7 på massdrop:
https://www.massdrop.com/buy/aune-s7-balanced-headphone-amp#d...

Några åsikter? $400 per st eller $750 för båda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017
Skrivet av Ramses:

Låter inte alls bra det, har du möjlighet att koppla datorn till ett jordat uttag? Om det är en stationär dator då.

Lyckades gräva upp tillräckligt många jordade skarvsladdar för att jorda datorn, dock så är det fortfarande oljud kvar, detta då jag även använder USB-sladd med ferritkärna. Inga oljud alls om jag kopplar allt genom min laptop.

Borde inte detta problem lösa sig om jag fixar en DAC med extern strömförsöjning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av pid1:

Lyckades gräva upp tillräckligt många jordade skarvsladdar för att jorda datorn, dock så är det fortfarande oljud kvar, detta då jag även använder USB-sladd med ferritkärna. Inga oljud alls om jag kopplar allt genom min laptop.

Borde inte detta problem lösa sig om jag fixar en DAC med extern strömförsöjning?

Knepigt..Ett alternativ skulle vara att prova med ett nytt usb-kort som går på pci..Men det kanske är dags att börja kolla på något nytt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017
Skrivet av Agustavsson:

Knepigt..Ett alternativ skulle vara att prova med ett nytt usb-kort som går på pci..Men det kanske är dags att börja kolla på något nytt?

Jag har inga lediga PCI-slots, så det är nog lika bra att leta efter något nytt.

Är en Schiit Modi 2 ett säkert val månntro?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av pid1:

Jag har inga lediga PCI-slots, så det är nog lika bra att leta efter något nytt.

Är en Schiit Modi 2 ett säkert val månntro?

Aj aj, svårlöst problem. Men jag har en Modi2 och inga störningar från den alls. Men hade inte problem med min Fiio E10, modellen före E10K. Just det, min förra dator krånglade med USB portarna, så pass att allt gick som sirap. Men hade inte ljudstörningar utan enheten tappades mitt i musiken då och då.

2st DAC/AMP som gått i pension, 2st AMP och 1st DAC samt några hörlurar..
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Köpte ett par Sennheiser Momentum (over ear) för 400kr. Hoppas det inte var pengar i sjön

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Clibben:

Köpte ett par Sennheiser Momentum (over ear) för 400kr. Hoppas det inte var pengar i sjön

Helt ok lurar, bara de inte är slitna som i slutspelade.

2st DAC/AMP som gått i pension, 2st AMP och 1st DAC samt några hörlurar..
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society."