Ny Qnap nas, saknar vettigt BT klient. Söker alternativ

Permalänk
Medlem

Ny Qnap nas, saknar vettigt BT klient. Söker alternativ

Hej

köpte en TS-431p NAS i helgen och tryckte in mina WD red i.
Supernöjd med uppgraderingen ifrån 2bay Asustor (som inte höll måttet) förutom en sak.

Saknar en vettig BT klient, Qnaps klienter håller inte måttet alls när det gäller till hastigheter. Testat Download Station, Transmission och Deluge. Maxar ut med 3MB/s (på en 50MB/s lina) med Transmission.

Så min fråga är ju enkel, ni som kör Qnap och har en BT klient.
Vad kör ni och rekommenderar ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Vila i frid

Har du gjort portforward till QNAP'en? Vad får du för hastighet om du hämtar hem t.ex. Ubuntu från deras officiella hemsida via torrent?

Permalänk
Avstängd

@hakd: Bara att gilla läget, hårdvaran som återfinns i dessa billigare NAS:ar är alldeles för klena.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Men ska du köra BT så är ju synology helt överlägsen. Öppet köp?

Med synology sitter du på mobilen oavsett var du är och tankar, eller är du ännu slöare som mig så kör du RSS feeds och ser på när den tankar ner din favoritserie / nya filmer per automatik. Den har dessutom vpn stöd....Perfekt!

Permalänk
Medlem

@Eth-Dec:

Fick ett superpris via jobbet.
Vilket klienter kan man räkna med fungerar bra på Synology då ?

Självklart har jag öppet köp men surt bara att allt faller på något så enkelt som en BT klient.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@Eth-Dec:

Fick ett superpris via jobbet.
Vilket klienter kan man räkna med fungerar bra på Synology då ?

Självklart har jag öppet köp men surt bara att allt faller på något så enkelt som en BT klient.

Synology har en applikation som de kallar "Download Station".

Kör den själv på min gamla DS213j, och tycker den fungerar kalas. Är inga problem att maxa anslutningen på 250 Mb när jag laddar ned. Dock beror det lite på vilka torrent-filer man laddar ned också. Är det större, på några hundra GB med små filer, ja då går det givetvis inte i maxfart även om jag laddar direkt till SSD:n.

Har även några andra Synology-enheter tillsammans med några expansioner som jag sedan satt automatisk överföring till när torrent-filerna laddats ned.

Synology är inte direkt billigt i jämförelse med konkurrenterna, men sedan så är konkurrenterna inte riktigt i närheten av deras användarvänlighet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Maxar ut med 3MB/s (på en 50MB/s lina) med Transmission.

Med deras download station borde du få 20+MB/s, transmission borde om något vara snabbare, inte långsammare. Men den har piss-lite RAM, vilket gör att du behöver få snabba seeds, inte mängder av långsamma, för att det ska bli någonting av det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Synology har en applikation som de kallar "Download Station".

Kör den själv på min gamla DS213j, och tycker den fungerar kalas. Är inga problem att maxa anslutningen på 250 Mb när jag laddar ned. Dock beror det lite på vilka torrent-filer man laddar ned också. Är det större, på några hundra GB med små filer, ja då går det givetvis inte i maxfart även om jag laddar direkt till SSD:n.

Har även några andra Synology-enheter tillsammans med några expansioner som jag sedan satt automatisk överföring till när torrent-filerna laddats ned.

Synology är inte direkt billigt i jämförelse med konkurrenterna, men sedan så är konkurrenterna inte riktigt i närheten av deras användarvänlighet heller.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Med deras download station borde du få 20+MB/s, transmission borde om något vara snabbare, inte långsammare. Men den har piss-lite RAM, vilket gör att du behöver få snabba seeds, inte mängder av långsamma, för att det ska bli någonting av det.

Tröttnade på krånglet och lämnade tillbaka den på öppet köp, slutade på en Asustor istället med Intel celeron cpu och 2GB ram.
50MB/s med Qtorrent utan problem när det behövs. Så problemet är "löst"

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället