Inets erbjudande på Lenovo Ideapad 720S-13 i7 8GB 512GB PCIe SSD

Permalänk
Medlem

Inets erbjudande på Lenovo Ideapad 720S-13 i7 8GB 512GB PCIe SSD

Edit: Jag såg nu att jag lade tråden i helt fora, tanken var att den skulle ligga i Köpråd: Bärbar, jag ber så hemskt mycket om ursäkt

Jag har suttit och funderat på om jag skulle skaffa mig en liten nätt bärbar dator.

Det jag egentligen ville ha kostade nästan 35 lök, ett pris som jag aldrig skulle kunna betala för en bärbar dator.

Det jag vill ha är en liten skvätt som jag kan ha och nyttja dom få gånger jag inte stannar hemma. Någonting att använda som man kan lita på.

Är deras kampanj ett vettigt pris för en bra dator? Eller är det mera ett sista rop för att bli av med skräpet man har kvar på lager?

Att datorn är nedsatt 3 loppor både får mig att bli intresserad samt att det får mina larmklockor att signalera.

Vilka för och nackdelar kan ni som har bra koll på detta ge mig?

Datorn i fråga är denna

/Sloke

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad du vill att den ska klara av när den väl ska användas.

Produktivitet? Kanske.
Spela något krävande? Nej. (Kanske.)
Spela lättare spel? Ja.
Slösurfa, Youtube, filmer och serier? Ja.

Thunderbolt 3 gör att den kanske kan använda extern GPU för att spela mer krävande spel än Intels inyggda grafikkrets klarar, men då medför det en rätt stor ytterligare kostnad, och det är inte en speciellt mogen teknik ännu.

8 GB RAM är i minsta laget nu för tiden, och utan möjlighet till uppgradering är det en stor nackdel.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av kai:

Beror helt på vad du vill att den ska klara av när den väl ska användas.

Produktivitet? Kanske.
Spela något krävande? Nej. (Kanske.)
Spela lättare spel? Ja.
Slösurfa, Youtube, filmer och serier? Ja.

Thunderbolt 3 gör att den kanske kan använda extern GPU för att spela mer krävande spel än Intels inyggda grafikkrets klarar, men då medför det en rätt stor ytterligare kostnad, och det är inte en speciellt mogen teknik ännu.

8 GB RAM är i minsta laget nu för tiden, och utan möjlighet till uppgradering är det en stor nackdel.

Spela kommer jag förmodligen med största sannolikhet att göra på min stationära. Ramet är det som gör denna biten någorlunda skum?

Permalänk
Inaktiv

@Sloke
**tråd flyttad -> köpråd bärbar, mod**
(Nästa gång kan du istället anmäla ditt inlägg och begära flytt, så blir det enklare för moderatorerna att hitta tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Sloke
**tråd flyttad -> köpråd bärbar, mod**
(Nästa gång kan du istället anmäla ditt inlägg och begära flytt, så blir det enklare för moderatorerna att hitta tråden)

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag är inte 100 på hur det fungerar här på Sweclockers fora, men nästa gång jag jäg lägger en tråd fel så kommer jag att anmäla den!

Permalänk
Medlem

Till att "utnyttja en liten skvätt då jag inte sitter hemma" klarar den ju defintivt av.
Om du inte ska göra något krävande på datorn - behöver du verkligen en i7:a?

I övrigt är ju datorn bra, 13.3" och en vikt på ynka 1.1kg, perfekt för att bära runt på.

Här kan du jämföra andra datorer med senaste generationens i7:or med en vikt på under 1.3 kg.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s360106213&o=produkt_p...

Här kan du spara in ännu mer pengar ifall du kan nöja dig med en i5:a istället. Senaste generationen har ju 4 kärnor på sina i5or också. Även dessa med en vikt på under 1.3 kg.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s360106285&o=produkt_p...

Lycka till.

edit: skulle nästan själv prioriterat.
Vikt och batteritid tillsammans med komfort på tangentbord och musplattan samt byggkvalité.
Så bestäm dig för: i5 eller i7 och sedan forska vad det finns för olika datorer. Sen åk och kläm på datorn i butik.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080