Permalänk

Köpråd 34-35" Ultrawide

Hej, Gjorde en liknande tråd för ca ett år sedan, Det blev dock aldrig något skärmköp då, Nu har jag sparat ihop lite pengar som ska gå till en ny skärm, Så jag tänkte höra vad man ska satsa på i dagsläget.
Mina krav:
Storlek: 34-35"
Uppdateringsfrekvens: Gärna 100hz eller mer.
Upplösning: 3440x1440
G-Sync är ett plus men inget måste.
Budget: Har satt ett tak på 10 000kr, Om det verkligen är värt dom extra pengarna så kan jag eventuellt gå upp en tusenlapp, Vill inte göra ett dåligt köp för att spara in 1000kr när det ändå handlar om rätt mkt pengar för en skärm.

Detta är dom jag har kikat på, Kom gärna med åsikter och andra förslag samt personliga erfarenheter

#1 Asus ROG Strix XG35VQ - Rätt prisklass, Trevlig design, Saknar tyvärr G-Sync
#2 AOC Agon AG352UCG - Billig skärm, Ser även riktigt billig ut (Plastig, Blank osv...) Men den verkar ha allt jag vill ha och recensionerna är överlag positiva, Värd ett köp?
#3 Massdrop Vast - Billigast av alla (Tror jag) ~6200kr inkl frakt, Vet inte om det tillkommer moms/tull osv. 100hz, Trevlig design, Ingen G-Sync.

Skulle verkligen uppskatta om @Laxpudding vill ge sin åsikt om vad man ska köpa för runt 10000kr idag

Edit: Såg nu att Acer Predator X34A kan vara ett alternativ, Den gick bort i min filtrering på prisjakt då det är en 60hz panel, Men den ska tydligen gå att överklocka till 100hz? Isf verkar det ju vara ett riktigt bra alternativ då den har IPS panel och G-Sync samt endast kostar 9000kr.
Är man garanterad denna överklockning eller kan man få en panel som bara klarar 60hz?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

#3 Massdrop Vast - Billigast av alla (Tror jag) ~6200kr inkl frakt, Vet inte om det tillkommer moms/tull osv.

Definitivt moms, troligen även nästan 4% Tull. Det som läggs på blir så mycket att det dessutom inte räcker med schablonavgiften som transportören tar för att administrera Tull & moms, utan de går över till sin % siffra, i de fall de har en sådan, och inte bara den fasta avgiften. Räkna med strax över 8Kkr för att få hem den.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Definitivt moms, troligen även nästan 4% Tull. Det som läggs på blir så mycket att det dessutom inte räcker med schablonavgiften som transportören tar för att administrera Tull & moms, utan de går över till sin % siffra, i de fall de har en sådan, och inte bara den fasta avgiften. Räkna med strax över 8Kkr för att få hem den.

Okej, Tack för svar, Till det priset går den definitivt bort, Den låg ändå ganska lågt på listan då jag hellre köper en skärm i Sverige samt från en av dom "stora" tillverkarna för att slippa problem vid eventuella garantiärenden osv.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanstroem:

De enda jag ogillar med X34A är ju stativet tar ju upp halva bordet

Permalänk
Skrivet av Lanstroem:

Det lutar starkt mot Acer X34A just nu, Den verkar riktigt trevlig, Dock lite orolig över "lotteriet" när det gäller överklockning, Men jag har läst runt lite och dom flesta verkar nå 100hz.

Skrivet av UMJ:

De enda jag ogillar med X34A är ju stativet tar ju upp halva bordet

Det är många som påpekat det, Dock inget problem för mig personligen då jag har stort skrivbord

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Det lutar starkt mot Acer X34A just nu, Den verkar riktigt trevlig, Dock lite orolig över "lotteriet" när det gäller överklockning, Men jag har läst runt lite och dom flesta verkar nå 100hz.

Det är många som påpekat det, Dock inget problem för mig personligen då jag har stort skrivbord

Min skärm klarar bara 95Hz, provade 100Hz då flammar den lite, går ju retunera tillbaka om man vill byta, men ska fixa mig en annan DP kabel, samt göra lite mer check, men i övrigt är allt fint för mig frågan är dock om man märker så stor skillnad på 0.5 eller 5hz.

har hyfsad stort bord själv hemmagjort, dock tycker jag att även om man får plats med allt på bordet så känns det lite som man sitter för nära skärmen, men det är nog en vannesak gick från 27"

Permalänk
Medlem

Acer Predator X34A verkar onekligen vara ett bra val. Jag har inte testat just den modellen själv, men min erfarenhet och det jag läst säger "bra val" i alla fall.

Ang. överklockningen så är jag faktiskt osäker. Jag läste på Inet beskrivning och speccs och som jag tolkar texten så ska det gå på alla skärmar, men att det finns en övre gräns på 100Hz. Är nog bäst att kolla på Acers hemsida vilka specifikationer de skriver där. Min Asus är 144Hz och har OC 165Hz. Jag har inte hört något fall där någon inte lyckats med det. Annars är det ju en sådan sak som gör 14 dagars ångerrätt utan att behöva någon anledning så underbar.

Tänk på att betala via internet om du vill ha den extra säkerheten, det gäller alla skärmar. Det går bra att hämta från tex Webhallen, NetOnNet, Inet och så vidare. Alltså först betala via nätet och sedan hämta ut från butik X. Det kan hända att du ogillar den du slutligen köper. Men det tvivlar jag på...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

https://www.nordichardware.se/massor/ces-2018/video-lg-tar-si...

Kommer också snart. Om jag inte missförstår det så är det LG-paneler i både Asus och Acern så detta blir nog en upphottat version. Men det är ju frågan var de landar på pris.

Annars har jag en vän med en X34A och en annan med en X34P bägge är extremt nöjda med deras skärmar iaf.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Hej, Gjorde en liknande tråd för ca ett år sedan, Det blev dock aldrig något skärmköp då, Nu har jag sparat ihop lite pengar som ska gå till en ny skärm, Så jag tänkte höra vad man ska satsa på i dagsläget.
Mina krav:
Storlek: 34-35"
Uppdateringsfrekvens: Gärna 100hz eller mer.
Upplösning: 3440x1440
G-Sync är ett plus men inget måste.
Budget: Har satt ett tak på 10 000kr, Om det verkligen är värt dom extra pengarna så kan jag eventuellt gå upp en tusenlapp, Vill inte göra ett dåligt köp för att spara in 1000kr när det ändå handlar om rätt mkt pengar för en skärm.

Detta är dom jag har kikat på, Kom gärna med åsikter och andra förslag samt personliga erfarenheter

#1 Asus ROG Strix XG35VQ - Rätt prisklass, Trevlig design, Saknar tyvärr G-Sync
#2 AOC Agon AG352UCG - Billig skärm, Ser även riktigt billig ut (Plastig, Blank osv...) Men den verkar ha allt jag vill ha och recensionerna är överlag positiva, Värd ett köp?
#3 Massdrop Vast - Billigast av alla (Tror jag) ~6200kr inkl frakt, Vet inte om det tillkommer moms/tull osv. 100hz, Trevlig design, Ingen G-Sync.

Skulle verkligen uppskatta om @Laxpudding vill ge sin åsikt om vad man ska köpa för runt 10000kr idag

Edit: Såg nu att Acer Predator X34A kan vara ett alternativ, Den gick bort i min filtrering på prisjakt då det är en 60hz panel, Men den ska tydligen gå att överklocka till 100hz? Isf verkar det ju vara ett riktigt bra alternativ då den har IPS panel och G-Sync samt endast kostar 9000kr.
Är man garanterad denna överklockning eller kan man få en panel som bara klarar 60hz?

X34P kostar just nu 11.000kr. Extremt bra pris!
http://cdon.se/hemelektronik/acer-34-led-predator-x34p-curved...

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av UMJ:

Min skärm klarar bara 95Hz, provade 100Hz då flammar den lite, går ju retunera tillbaka om man vill byta, men ska fixa mig en annan DP kabel, samt göra lite mer check, men i övrigt är allt fint för mig frågan är dock om man märker så stor skillnad på 0.5 eller 5hz.

har hyfsad stort bord själv hemmagjort, dock tycker jag att även om man får plats med allt på bordet så känns det lite som man sitter för nära skärmen, men det är nog en vannesak gick från 27"

Skrivet av aMp:

Acer Predator X34A verkar onekligen vara ett bra val. Jag har inte testat just den modellen själv, men min erfarenhet och det jag läst säger "bra val" i alla fall.

Ang. överklockningen så är jag faktiskt osäker. Jag läste på Inet beskrivning och speccs och som jag tolkar texten så ska det gå på alla skärmar, men att det finns en övre gräns på 100Hz. Är nog bäst att kolla på Acers hemsida vilka specifikationer de skriver där. Min Asus är 144Hz och har OC 165Hz. Jag har inte hört något fall där någon inte lyckats med det. Annars är det ju en sådan sak som gör 14 dagars ångerrätt utan att behöva någon anledning så underbar.

Tänk på att betala via internet om du vill ha den extra säkerheten, det gäller alla skärmar. Det går bra att hämta från tex Webhallen, NetOnNet, Inet och så vidare. Alltså först betala via nätet och sedan hämta ut från butik X. Det kan hända att du ogillar den du slutligen köper. Men det tvivlar jag på...

Ja jag har läst en del att kabeln kan avgöra om man når 100hz, Men det verkar vara i princip garanterat att nå 100hz på X34 så det låter positivt.

Skrivet av Banco:

https://www.nordichardware.se/massor/ces-2018/video-lg-tar-si...

Kommer också snart. Om jag inte missförstår det så är det LG-paneler i både Asus och Acern så detta blir nog en upphottat version. Men det är ju frågan var de landar på pris.

Annars har jag en vän med en X34A och en annan med en X34P bägge är extremt nöjda med deras skärmar iaf.

Skrivet av Banco:

X34P verkar dock ha både fördelar och nackdelar jämfört med X34/X34A om man kikar på @Laxpudding recension, Så frågan är om X34P verkligen är värd 2000kr mer

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Dr.Pez
Jag har en X34A och är mycket nöjd med upplevelsen den ger i spel. Den första jag köpte gick i 100Hz men fick returneras p.g.a. ljusläckage i kanterna. Ersättaren jag fick klarar "bara" 95Hz - men jag är så pass nöjd ändå så den fick bli kvar

Jag har hängt mycket på skärmens officiella trådar på Overclockers och Reddit. Mitt intryck är att 8 av 10 klarar 100Hz men jag har inte hört talas om någon som inte klarar 95Hz.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Ja jag har läst en del att kabeln kan avgöra om man når 100hz, Men det verkar vara i princip garanterat att nå 100hz på X34 så det låter positivt.

X34P verkar dock ha både fördelar och nackdelar jämfört med X34/X34A om man kikar på @Laxpudding recension, Så frågan är om X34P verkligen är värd 2000kr mer

Mm det är frågan. Beror nog helt enkelt på hur viktiga du tycker de där 20fpsen är.
Jag personligen väntar jag på LGs men jag har inte heller någon dator över sommaren så det är ju ingen stress för mig.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

@Dr.Pez
Jag har en X34A och är mycket nöjd med upplevelsen den ger i spel. Den första jag köpte gick i 100Hz men fick returneras p.g.a. ljusläckage i kanterna. Ersättaren jag fick klarar "bara" 95Hz - men jag är så pass nöjd ändå så den fick bli kvar

Jag har hängt mycket på skärmens officiella trådar på Overclockers och Reddit. Mitt intryck är att 8 av 10 klarar 100Hz men jag har inte hört talas om någon som inte klarar 95Hz.

Bra svar, Det låter lovande!

Skrivet av Banco:

Mm det är frågan. Beror nog helt enkelt på hur viktiga du tycker de där 20fpsen är.
Jag personligen väntar jag på LGs men jag har inte heller någon dator över sommaren så det är ju ingen stress för mig.

Jag brukar alltid välja bildkvalitet över uppdateringsfrekvens så jag skulle tro att X34A är ett bättre val för mig, Även om jag förmodligen knappast skulle bli missnöjd med X34P

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

x34:an är en riktigt go skärm, Kommer nog vara nöjd med den många år. Min gjorde 100hz utan problem och det gjorde även polarens. (med kabeln som ingick med skärmen), Menyerna på skärmen är lite hjärndöda men det lär man sig leva med.

Min skärm har typ ingen blackbleed men har en död pixel (Svart) och detta är inget jag har brytt mig om även om jag kunde ha skickat tillbaka den.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Hjälpsam

Har den inte själv, men på papper för mig den perfekta skärmen, Acer Predator Z35P.

Jag föredrar en VA panel framför IPS vilken dag i veckan som helst för gaming, film och desktop. Den extra kontrasten gör verkligen stor skillnad. Kostar från 11K så tänjer på dina gränser men definitivt värd att kolla upp.

Driver själv butik där jag har TN, IPS och VA skärmar uppställda med samma källa just för att demonstrera skillnaderna på paneler samt använt VA paneler sedan Eizo Foriz 2331 kom 2011/2012.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har själv en Asus ROG PG348Q
https://new.webhallen.com/se/product/236292-Asus-ROG-Swift-PG...

Tycker den är hur grym som helst, kör den med ett GTX 1080TI och kan typ maxxa allt på ultra och ha nära 100hz. Mitt exemplar har minimalt med BLB.

Dock så är den väl ca 2år gammal så finns säkert någon som är nyare/bättre. Men kan rekommendera den starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascpek:

Har själv en Asus ROG PG348Q
kör den med ett GTX 1080TI
Dock så är den väl ca 2år gammal så finns säkert någon som är nyare/bättre. Men kan rekommendera den starkt!

Samma här, inköpt förra året, också jättenöjd.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Jag har själv en AOC Agon AG352UCG, kalasbra skärm dock är gråskalan lite halvdan ibland och mörka scener kan bli lite otrevliga då vissa gråa nyanser börjar luta sig åt grön-blå-lila hållet.
Annars har jag absolut inget att klaga på, bra skärm överlag.

Kraftigt överdrivet exempel:

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Emil Hansson: X34P koster 10890:- på komplett nu.

https://www.komplett.se/product/959477/gaming/skarmar-tillbeh...

Jag har X34P och X34 samt ägt Asus ROG Swift PG348Q. Visst ser jag en skillnad mellan X34P och X34:an. Sen är det kanske inte värt de extra pengarna.

Permalänk

Tack för alla svar/åsikter och synpunkter, Jag kör nog på X34A då folk överlag verkar nöjda med sina X34A och den ligger i en bra prisklass just nu

X34P, Asus ROG PG348Q och Acer Z35P är säkerligen lika bra om inte bättre, Skillnaderna verkar dock inte vara speciellt stora och det skiljer ändå ca 2000kr jämfört med X34A.

Intressant dock att @Fluf påpekar att VA panel är att föredra när det är så många som förespråkar IPS hela tiden, Har personligen minimal erfarenhet av VA förutom min TV som har en VA panel och den är faktiskt riktigt bra

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

@Emil Hansson: Ungefär så tänkte jag med, gav 8888 för min har jag för mig.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Skrivet av Casten83:

@Dr.Pez: Ungefär så tänkte jag med, gav 8888 för min har jag för mig.

Jag är ganska säker på att jag kommer bli nöjd med X34A, Dom började dock ta slut i lager på Inet så jag klickade hem den sista dom hade i weblager, Näst billigast på prisjakt kostar 10990:-

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Emil Hansson:

Jag är ganska säker på att jag kommer bli nöjd med X34A, Dom började dock ta slut i lager på Inet så jag klickade hem den sista dom hade i weblager, Näst billigast på prisjakt kostar 10990:-

Bra val! Ang. IPS och VA har de båda sina fördelar och nackdelar. Enligt mig finns det inget exakt rätt eller fel - det beror mer på hur du ska använda skärmen. Enligt mig gör sig en riktigt bra IPS bättre än en riktigt bra VA när det kommer till just spelskärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts.

Från en Ultrawide broder till en nykläckt, köp en monitorarm, så får du tillbaka en hel del space.

Beställde själv en Ergotron HX (klarar 19 kg) idag. Tröttnade på att jag tappar cirka 30 cm på mitt skrivbord. I början tänkte jag inte på det, men nu när jag kört min PG34Q ett tag, så märker man

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

köpte själv en sånhär för £499:
https://www.ebay.co.uk/itm/Crossover-34U100-FSYNC-34-21-9-WQH...

Det är exakt samma Samsung VA-panel som i massdrops egna
notera att titeln är lite missledande. Man kan köra 2560x1080@144hz eller 3440x1440@100hz

man tar väl alltid en risk med att köpa korea-skärmar. Var sjukt nojig innan men var otroligt nöjd när den kom. Ingen BLB, inga döda pixlar etc. Färgerna var lite fula i början men det fixades med att ändra inställningarna samt finns det massvis med icc-profiler på nätet.

Behövde ej betala tull eller moms men det har med tur att göra ändå.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk

@Xyborg: Ja jag har alltid använt IPS skärmar så det är iaf något jag är van vid och vet vad man kan förvänta sig av den

@EyeNEye: Bra tips, Mina nuvarande 27" skärmar står placerade ca 40cm från bakre kanten av skrivbordet, Jag sitter då ca 70cm från skärmen, Får se hur det fungerar men nya skärmen, Skulle dock vara skönt med en arm ändå för att få bort skärmarna helt från skrivbordet.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

@Xyborg: Ja jag har alltid använt IPS skärmar så det är iaf något jag är van vid och vet vad man kan förvänta sig av den

@EyeNEye: Bra tips, Mina nuvarande 27" skärmar står placerade ca 40cm från bakre kanten av skrivbordet, Jag sitter då ca 70cm från skärmen, Får se hur det fungerar men nya skärmen, Skulle dock vara skönt med en arm ändå för att få bort skärmarna helt från skrivbordet.

Så lite så

Hett tips, kolla vikten utan ställ, så får du den riktiga vikten. Det som visas på olika sajter är oftast med stället.

Min väger 11.7 kg med ställ. Utan = 7.7 kg men jag vet sedan tidigare att jag överdimensionerar hellre (därav Ergotron HX) för att slippa att skärmen ska sjunka titt som tätt.

Kolla lite Amazon UK så får du ett visst hum om vilka som verkar vettiga och till en rimlig peng. Ergotron kan jag varmt rekommendera, men då kan ju kanske budgeten spricka.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Jag har själv en AOC Agon AG352UCG, kalasbra skärm dock är gråskalan lite halvdan ibland och mörka scener kan bli lite otrevliga då vissa gråa nyanser börjar luta sig åt grön-blå-lila hållet.
Annars har jag absolut inget att klaga på, bra skärm överlag.

Kraftigt överdrivet exempel:
https://i.imgur.com/KYWdWqX.png

Hej!

Finns något exempel på skärm med motsvarande specs och pris men som paketerats som lite mer "kontorsskärm"? Vill gärna undvika gaming-utseendet om möjligt?

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av malek:

Hej!

Finns något exempel på skärm med motsvarande specs och pris men som paketerats som lite mer "kontorsskärm"? Vill gärna undvika gaming-utseendet om möjligt?

Om du stänger av RGB-belysningen på AG352UCG så ser den ganska bra ut!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB