Green friday på CDON den 28/4

Permalänk
Inaktiv

@FreddeY2K: Hur menar du då? Klart det är ett erbjudande om den ligger under Green friday?

Permalänk
Medlem

@anon25463: De har en massa varor som ligger under "Green Friday" men de har inte ändrat priset på dem alls. Lite som att de tänker fånga de som bara slösurfar igenom och inte märker att priset faktiskt inte ändrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Hyfsat pris på Acer 27", var länge sen det var rabatt på den
http://cdon.se/hemelektronik/acer-27-led-predator-xb271hu-g-s...

Motsvarande AOC Agon har dom för 5990kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

@FreddeY2K: Hur menar du då? Klart det är ett erbjudande om den ligger under Green friday?

Det står ju en gul prick med prissänkningen i högra hörnet på de artiklar som är sänkta. Hela sortimentet verkar inte prissänkt och vissa artiklar ligger med en "vanlig" rabatt som låg innan Green Friday också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddeY2K:

Det står ju en gul prick med prissänkningen i högra hörnet på de artiklar som är sänkta. Hela sortimentet verkar inte prissänkt och vissa artiklar ligger med en "vanlig" rabatt som låg innan Green Friday också.

Följer du Green friday länken och klicka dig fram till "Datorkomponenter till Green Friday priser" så hittar du 7700K för 4099:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Följer du Green friday länken och klicka dig fram till "Datorkomponenter till Green Friday priser" så hittar du 7700K för 4099:-

Tur att vi båda är så observanta att vi ser att det inte är prissänkt då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@FreddeY2K: Precis, den är prishöjd så där smått lagom till Green Friday

Permalänk
Medlem

Trist med så många uppenbara lockpriser.

Vissa artiklar på rean stod markerade som 50-70% men en snabb koll på Prisjakt visade att prisstatistiken i princip aldrig hade legat på "ordinarie pris"-nivån. Sedan fanns det flera artiklar som hade lagts med i rea-listan av "misstag" (7700k för >4k ... jojo).

Ett annat skräckexempel var 20% rabattkod på alla vitvaror från bl.a. Electrolux, som visade sig inte alls gälla för alla vitvaror. Exakt samma modell av diskmaskin fanns upplagd två kopior i webshoppen. Den ena gick loss på knappa 11k och den andra för drygt 7k. Rabatten på 20% gällde naturligtvis endast för den dyrare kopian, vilken efter avdragen rabatt ändå hade resulterat i ett sämre köp än om man valde den helt orabbaterade varan för 7k.

Nog för att cdon.se har olika underleverantörer, men det bryr sig inte slutkonsumenten om. Köpeavtalet är ju mellan cdon och slutkund och då är det rimligt att det endast finns en upplaga av en exakt identisk vara i butiken.

Har haft helt okej erfarenheter av cdon tidigare så jag kommer ge dem the benefit of a doubt för den här gången. Men den här rean kändes väldigt oseriös och upplägget angränsade på sina ställen till rent lurendrejeri. Jag stödjer inte oseriösa aktörer, så blir det inte bättring till nästa gång återvänder jag inte.

Permalänk
Medlem

Köpte lowepro 400 aw väskan, känns som ett ok pris

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Inaktiv

Blev en XBONES+ FH3 och en l33t tactic00l xbones limited edition special gamepad med RIBBED backside for her pleasure.

Fin kampanj!

Permalänk
Medlem

Köpte en 8bitdo SNES kontroller
http://cdon.se/spel/8bitdo_snes30_bluetooth_gamepad-37838676

Kommer bli en bra användning till emulator spelandet speciellt till Retropie

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Inaktiv

@serdyllon: Kan inget annat än att hålla med. Mejlade CDON ang. 7700K och fick ett rätt så magert svar tillbaka.
-Det låter märkligt, vad jag kan se när jag kontrollera produkten är att priset är 3925 :- och ordinariepris är 3975:-

Förstår inte vad som låter så märkligt då jag gav dem alla länkar med priser i svart och vitt och att priset för en 7700K i deras Green Friday kampanj låg på 4099:-. Det som är "märkligt" är att de har mer eller mindre noll koll och att de inte ens kan skriva ett tack för att jag påpekade problemet.

Permalänk
Medlem

Trådlyft - är det bara cdon som kommer köra Green Friday eller har fler aktörer aviserat det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Green Friday är helt och hållet ett påhitt av CDON

Komplett har någon "green weekend"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var många som uppmärksammade CDONs fusk med prissättningen förra året, ska bli spännande o se om dom fular sig i år med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Trådlyft - är det bara cdon som kommer köra Green Friday eller har fler aktörer aviserat det?

Komplett, Gymgrossisten, Nelly och Bodystore kör också.

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkig rea än så länge måste jag säga. Ska kika lite då och då under dagen efter ett par prisvärda bluetooth inear-lurar för träning, men har inga större förhoppningar om fynd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag är bara intresserad av en högtryckstvätt, speciellt Nilfisk som dom hade förra vevan, och CDON brukar ju vara känd för att ha samma varor om och om igen på sina reor! Så håller bara tummrna nu... För erbjudandet med Kärcher var nog en av dom sämre jag sett

Permalänk
Medlem

Nöp en honor 8 för 2222kr passande då jag innan var inne på att köpa en honor 8 lite.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Avstängd

"Corsair Gaming Strafe Cherry MX Blue" är sänkt till 599.- (halva priset)
Nåt att ha?

Ser ut som att den kostade 599.- redan i mars men att dom sen höjt priset till ca 1200.- inför denna rea.
Tack #prisjakt som håller reda på prisutvecklingen.

Permalänk
Medlem

Verkar som dom släppte nu all Green Friday erbjudanden istället för att köra efter timmar. Troligtvis ett försök att kontra Komplett innan dom släpper sitt.

Dock så är ebjudandena inget speciellt att hurra över... Förra året var klart mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Verkar som dom släppte nu all Green Friday erbjudanden istället för att köra efter timmar. Troligtvis ett försök att kontra Komplett innan dom släpper sitt.

Dock så är ebjudandena inget speciellt att hurra över... Förra året var klart mycket bättre!

Tänkte precis själv på detta! Det står till och med:
"När släpps erbjudandena?
Erbjudandena börjar släppas kl. 00.00 natten mellan den 26 och 27 april 2018 och sedan släpps det nya erbjudanden varje timme i ett dygn, alltså fram till kl. 23.59 fredagen den 27 april. "

Jag måste säga att dessa arbjudanden är en stor besvikelse.

Permalänk
Medlem

En slowcooker och en regnjacka blev det

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att CDON är riktigt oseriösa. Bland annat påstår de att 850 500GB EVO är prissänkt från 1999 samt att 8700K skulle vara sänkt från 4490, jo tjena.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk

Införskaffade forza horizon 3 för 88kr, enda riktiga fyndet jag hittat...

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju tipsa om att Prisjakt har en sida för Green Friday, kan ev. ge lite bättre överblick över de erbjudanden som finns och vilka butiker som kör:

https://www.prisjakt.nu/tema/green-friday

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Angående lockpriser så är det definitivt så på 8700K (båda versionerna)
http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-8700k-3-7-ghz-12mb...
http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-8700k-3-7ghz-socke...

Ordinarie pris 4390-4490kr, jo tjena mittbena. Faktum är att Inet och flera andra ligger ytterligare 300kr under CDONs reapris. Tittar man dessutom på CDONs prisstatistik så...ja.

Skrivet av anon25463:

Det va då en bra Green friday CDON hade i år.
En 7700K för 4099:- http://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i7-7700k-4-2ghz-socke...

men kollar man ordinarie pris så ligger de på 3925:- http://cdon.se/hushallsapparater/processor-box-intel-1151-int...

Roligt att den andra ligger under "hushållsapparater"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blev ett par Creative Outlier Sports för 399kr http://cdon.se/hemelektronik/creative-outlier-sports-horlurar... tillslut. Över förväntan faktiskt!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

En slowcooker och en regnjacka blev det

Blev en slow cooker här med, hoppas man kan få god mat med den

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Bra pris 2700x á2990kr

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs