Ny datorbygge, prisklass MAX 11 500 kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2018

Ny datorbygge, prisklass MAX 11 500 kr

Hallå!

Jag har äntligen råd att köpa mig en ny dator och har vart in och ut på detta forum länge nog att jag insett att jag behöver hjälp ^^
Jag tänkte bygga ihop den själv eller med någon kompis som påstår sig att kunna sånt men har inte tid att hjälpa mig att få ihop en bra från inet eller komplett

Datorn skall användas till att spela lite olika spel, Fortnite, borderlands serien, Hots, Lol, cs, hs, pubg (kanske), wow, ow, d3, Bioshock, fallout serien, skyrim, kanske några spels om kräver lite mer? typ farcry verkar nice att testa

Jag behöver inte mer än 256 gb ssd då jag inte kommer spela alla spelen samtidigt, jag behöver heller inte spela alla spelen på ultra (därav 11 500 kr Maxpris).

Jag förstår att ett grafikkort 1060 6gb och iaf en i5 Intel (nejtack till ryzen) kommer man iaf en bit på den får gärna vara i det tystare laget, mer än så har jag inte kommit

TL:DR

- Max 11 500 kr (gärna mindre ifall prisvärt)
- 1060 6gb
- i5
- 256 gb ssd
- Låg ljudnivå om det går
- Kommer skruva ihop den själv

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh Anton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

@AntonxD: Ett snabbt förslag:

Lista hos Komponentkoll

CPU: Intel Core i5-8600K (2 390 kr hos Komplett)
Grafikkort: KFA2 GeForce GTX1060 OC 6GB (3 390 kr hos NetOnNet)
Chassi: Phanteks Eclipse P400S Silent (799 kr hos Inet)
Moderkort: ASUS PRIME Z370-P (1 090 kr hos Elgiganten)
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) (1 999 kr hos Webhallen)
SSD: Crucial MX500 250GB SATA 2.5" 7mm (CT250MX500SSD1) (699 kr hos Dustin)
PSU: Seasonic FOCUS+ 550W Gold (949 kr hos Dustin)
CPU-kylare: Cryorig H7 CPU Kylare (299 kr hos Inet)
Summa: 11 615 kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

@Icecrystal: Ser bra ut!

Priserna är ju som de är i dag, både GPU och RAM är dyrt som tusan. Även om GPU börjar gå nedåt igen så är de ändå inte på "normalpris".

Men jag har ungefär liknande komponenter i min burk och klarar de flesta av de spelen du spelar på medium/high (beroende på hur mycket fps man "behöver").

Vad har du för skärm?