Gigabyte GTX 1080 Ti Blower Style

Permalänk
Medlem

Gigabyte GTX 1080 Ti Blower Style

Tjena,

Fick ett erbjudande om att köpa ett GTX 1080 Ti nyss som jag tyvärr inte har möjlighet/vilja att acceptera då jag nr.1 inte direkt är i behov av en GPU och nr.2 inte har möjlighet att hämta det.

Killen var dock väldigt trevlig så tänkte att jag skulle hjälpa honom med en annons här då han ej är medlem på SweC.

Kortet som säljs är detta:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Köpt på Inet med kvitto och originalkartong kvar. Runt 3 månader gammalt.

Hämtning/uppmötning i Färjestaden / Kalmar med omnejd föredras starkt. Annars vill han ha förskottsbetalning före kortet skickas

Pris 5500kr eller bud över det.

Affären går till så att ni budar här och jag stänger budgivningen senast på Onsdag. Jag ger då era kontaktuppgifter till säljaren som sedan hör av sig till er.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder efterfrågat 5500 + frakt.

Permalänk
Medlem

5600 plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av likecke:

Bjuder efterfrågat 5500 + frakt.

Noterat.
Du har sett hur affär med frakt kommer att gå till va? Endast förbetalning som säljaren går med på om der skall fraktas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

5600 hämtar i Kalmar om det är ok, bor i Oskarshamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bdea:

5600 hämtar i Kalmar om det är ok, bor i Oskarshamn.

Noterat.
Du leder budgivning i och med hämtning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Stationär: 6700XT, R7 5700G, 32GB RAM 3800MHz CL14, 980 Pro 1TB + 950 Pro 256GB + 3x4TB HDD, Prime 1300W, Obsidian 750D, 240hz@1080p + 60hz@4K , Logitech G Pro Wireless, Logitech G710+, Hyper X Cloud II Wireless.
Server: Intel UHD 750, i5 11600K, 64GB RAM, 2x512GB M.2 SSD, 3x8TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennetony:

Jajamen. Han accepterade budet från @bdea
Så stänger där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

Tjena,

Fick ett erbjudande om att köpa ett GTX 1080 Ti nyss som jag tyvärr inte har möjlighet/vilja att acceptera då jag nr.1 inte direkt är i behov av en GPU och nr.2 inte har möjlighet att hämta det.

Killen var dock väldigt trevlig så tänkte att jag skulle hjälpa honom med en annons här då han ej är medlem på SweC.

Kortet som säljs är detta:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Köpt på Inet med kvitto och originalkartong kvar. Runt 3 månader gammalt.

Hämtning/uppmötning i Färjestaden / Kalmar med omnejd föredras starkt. Annars vill han ha förskottsbetalning före kortet skickas

Pris 5500kr eller bud över det.

Affären går till så att ni budar här och jag stänger budgivningen senast på Onsdag. Jag ger då era kontaktuppgifter till säljaren som sedan hör av sig till er.

Läs hela annonsen här

Skrivet av likecke:

Bjuder efterfrågat 5500 + frakt.

Skrivet av krzysgro:

5600 plus frakt

Skrivet av ponben59:

Noterat.
Du har sett hur affär med frakt kommer att gå till va? Endast förbetalning som säljaren går med på om der skall fraktas.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av bdea:

5600 hämtar i Kalmar om det är ok, bor i Oskarshamn.

Skrivet av Svennetony:

OBS! Handla inte av denna säljare!!
Hej! Jag ser att denna annons tillhör Daniel, en säljare som annonserar ofta både på blocket, facebook, sweclockers och pctorget under olika namn. Även hans flickvän gör detta under olika alias. Jag har varit i kontakt med båda dessa, och båda har försökt sälja exakt detta GTX 1080ti till mig, med exakt samma bilder som i annonsen som visas. Hans flickvän, Maria, hade exempelvis en tradera annons för cirka 2 veckor sen på detta 1080ti. Jag vann annonsen (5500 kr), betalade med faktura, men hon skickade aldrig något kort efter väldigt många extremt dåliga ursäkter. Efter flera andra rapporteringar från användare stängdes hennes traderakonto ner och jag behövde ej betala. Innan detta var jag i kontakt med denna Daniel från färjestaden (Sunebrink i efternamn) som ville sälja exakt samma 1080ti till mig via facebook, för skrattretande 3000 kr. Kort sagt så har dessa två skapat extremt mycket trubbel för mig och andra, så vad ni än gör, köp inte detta kort och denna annons via frakt, och förskottsbetala inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeT99:

OBS! Handla inte av denna säljare!!
Hej! Jag ser att denna annons tillhör Daniel, en säljare som annonserar ofta både på blocket, facebook, sweclockers och pctorget under olika namn. Även hans flickvän gör detta under olika alias. Jag har varit i kontakt med båda dessa, och båda har försökt sälja exakt detta GTX 1080ti till mig, med exakt samma bilder som i annonsen som visas. Hans flickvän, Maria, hade exempelvis en tradera annons för cirka 2 veckor sen på detta 1080ti. Jag vann annonsen (5500 kr), betalade med faktura, men hon skickade aldrig något kort efter väldigt många extremt dåliga ursäkter. Efter flera andra rapporteringar från användare stängdes hennes traderakonto ner och jag behövde ej betala. Innan detta var jag i kontakt med denna Daniel från färjestaden (Sunebrink i efternamn) som ville sälja exakt samma 1080ti till mig via facebook, för skrattretande 3000 kr. Kort sagt så har dessa två skapat extremt mycket trubbel för mig och andra, så vad ni än gör, köp inte detta kort och denna annons via frakt, och förskottsbetala inte.

Oj. Det lät inte alls bra. Tyckte killen verkade reko då han till och med erbjöd sig att ta upp kortet till Stockholm för att mötas upp.

Får be så hemskt mycket om ursäkt till alla om det är så att han är en bedragare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får tacka @SebbeT99 som gav ett varningens finger. Även stort tack till @ponben59 som hörde av sig direkt till mig så fort detta kom fram.

Jag kommer inte köpa grafikkortet av denna Daniel. Utan får snällt leta vidare då jag inte är sugen på att träffa nån scammer.

Permalänk

Trodde att det var något skumt, med tanke på samma bilder på två olika annonser med två olika säljare från 2 helt olika platser.

Visa signatur

Stationär: 6700XT, R7 5700G, 32GB RAM 3800MHz CL14, 980 Pro 1TB + 950 Pro 256GB + 3x4TB HDD, Prime 1300W, Obsidian 750D, 240hz@1080p + 60hz@4K , Logitech G Pro Wireless, Logitech G710+, Hyper X Cloud II Wireless.
Server: Intel UHD 750, i5 11600K, 64GB RAM, 2x512GB M.2 SSD, 3x8TB HDD

Permalänk

Jag gick på det.

Synd att jag inte såg detta tidigare. Jag hade en köpesannons ute på ett grafikkort och fick dessa bilder. Daniel Sunebrink lät trevlig, påläst och ärlig när vi talades vid i telefon i Måndags, men ack så jag misstog mej. Jag förskottsbetalade hälften varpå det började rassla in fler erbjudanden på datadelar med mer och mer fantastiska priser varpå jag insåg bedrägeriet. Hur som så skickade han ett paket med rimlig vikt. I paketet låg ett Radon HD6870 (gammalt skräp) och några gamla tidningar och dyl. Grafikkortet som skickades till mej annonserar Daniels far:

https://kalmartorget.se/datorer/2704040-grafikkort

Han påstod dock att han inte hade någon aning om detta vid telefonsamtal.

Är det någon fler som blivit lurad av Daniel Sunebrink? Tips på hur jag mest effektivt varnar andra för denna säljare? Någon som vet vad Maria heter i efternamn?

Permalänk
Medlem

@Turboraxo: Fyfan! Så surt och man blir riktigt förbannad alltså. Kom dock på nu när jag lästa igenom mina mejlkonversationer att det är Anna flickvännen heter (ber om ursäkt för detta). Hennes mailadress är annalju899@gmail.com , och Ljungqvist heter hon i efternamn. Bifogar några av våra första mail till varandra, det är absurt hur hon försöker övertala mig till saker som det visade sig att hon själv håller på med.

Anna: Hej du har vunnit auktionen på Gigabyte Geforce 1080 TI 11GB. Vänligen berätta vad du använder för betalningsalternativ och gör en betalning så kan paketet skicka iväg redan idag.
Du kan använda dig av Paypal, Bank överföring eller enklast med Swish, 0709100804. Numret är skrivet på Daniel Sunebrink.

Jag: Du, har redan haft kontakt med Daniel Sunebrink om försäljning av grafikkort. Om du inte redan visste det (vilket du förmodligen gör) så är han en erkänd scammer inom både Cs, grafikkort osv. Har bildbevis på detta så ja, känner mig absolut inte bekväm med att skicka pengar till honom tyvärr

Anna: Daniel höll på med cs när han var i 16 års åldern och han är 20 nu. Han har lagt av med cs för länge sen och det var inte heller olagligt det han gjorde inom cs.
Han skulle inte lura på ett grafikkort som faktiskt är ett konkret objekt som faktiskt har ett värde, för där kan man åka dit väldigt lätt på det.
Du kan också använda paypal och skicka till mig istället om du känner dig osäker över min pojkvän.
Om du inte vill betala för den vunna auktionen så får jag be dig att betala för uppläggningen av annonsen som går på 150 kr.
Oseriösa köpare är väldigt tråkigt och att även om det kan vara något som har lurats inom ett spel via Facebook tidigare så är Tradera en helt annan grej. Om du vill ha säkerhet för din betalning så betala med klarna ( då kommer pengarna till klarna och betalas ut till mig efter att du har fått produkten). Eller så kan du också använda dig av Paypal.

Helt sjukt att hon ens föredrar Klarna faktura, när hon inte får en krona innan grafikkortet är levererat; något som aldrig hände

Permalänk
Medlem

Är det samma luffare som dyker upp på facebook om man söker på namnet? Hade aldrig köpt nåt av den personen. lol

Permalänk
Medlem

skulle kunna vilja skaffa detta för 5800 men då det här verkar vara osäkert, måste jag då kunna få pröva om grafikkortet funkar, innan jag get ut någon några pengar. bor samt i göteborg

Permalänk
Medlem

@Nekulian: Handla inte av denna person. Har kommit fram att han är en känd bedragare och jag tar avstånd från allt samröre med honom.

Permalänk
Medlem

@Turboraxo: har köpt dator från den jävel var hos honom men bara pappa var hemma a så jag har sagt till honom om jag får honom jag ska grilla honom jag har. hans ID och personnumer men vet inte om det går att polisanmäla jag görde fel som betalade via swish STOR FEL

Permalänk

Jag har polisanmält Daniel efter massor av tomma bortförklaringar. Jag har fått info om att andra också har Polisanmält och jag vill uppmana alla som blivit lurade av honom att anmäla till Polisen så att han slutar att lura folk.

Permalänk
Medlem

@Turboraxo: Det är tydligen en kille som redan har blivit dömd för bedrägeri. Han verkar inte bry sig för fem öre utan fortsätter hänsynslöst.

Permalänk
Medlem

Anmälan

Kan ni som blivit blåsta av denna tomte skicka meddelande till mig? Han är väldigt välkänd scammer inom lite allt möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zukiyaki:

Kan ni som blivit blåsta av denna tomte skicka meddelande till mig? Han är väldigt välkänd scammer inom lite allt möjligt.

Det finns ett drev mot honom i Sweriges köp och sälj- facebookgrupp. Tror det är totalt 8st eller något sådant.

Permalänk
Medlem

*BORT*

@ponben59:

Hej,
Gick tyvärr också på hans äckliga knep då han skulle sälja ett presentkort på Ving där jag betalade handpenning på 3000:-.
Pengarna har gått ifrån mitt konto men banken kan inte bekräfta att han mottagit dom. Enligt dom ska kunders konton vara spärrade om det tidigare finns en polisanmälan, så jag får bara hoppas att det finns en spärr på hans konto och att mina pengar kommer att studsa tillbaka. Fasen va dum man känner sig.!! Man tror att man är så väldigt försiktig och tror att man kan lita på folk!! Polisanmälan gjord.

*Personuppfter i rubrik på inlägg raderat* /Mod

Permalänk
Medlem

Får tyvärr ansluta mig till skaran över lurade. Skulle köpa grafikkort via Tradera, där han använde sig av namnet Djamilla med nick Djamila95

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zukiyaki
För info

Skrivet av Poberg:

Får tyvärr ansluta mig till skaran över lurade. Skulle köpa grafikkort via Tradera, där han använde sig av namnet Djamilla med nick Djamila95

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag fick ett brev från Polisen i Februari med följande text:
"
Beslut:
Förundersöknings läggs ned

Skäl:
Det kan antas att åtal för brottet inte skulle komma att ske till följd av en bestämmelse om åtalsunderlåtelse i 20 kapitlet rättegångsbalken. Något väsentligt allmänt eller enskilt intresse åsidosätts inte genom att förundersökningen läggs ned.

Motivering:
[Den misstänkte] är åtalad, kommer att åtalas eller strafföreläggas för annan brottslighet. Den påföljd (straff) som då kommer att bestämmas är tillräcklig för att omfatta också den nu aktuella brottsligheten. Samhällets eller enskildas intressen hindrar inte en åtalsunderlåtelse.
"
Det var med andra ord helt riskfritt för Daniel Sunebrink (heter numera Johansson på fb) att lura oss då han väntade påföljder från "värre" brott...

Vi får väl anlita någon annan än Polisen för att skapa rättvisa helt enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turboraxo:

Jag fick ett brev från Polisen i Februari med följande text:
"
Beslut:
Förundersöknings läggs ned

Skäl:
Det kan antas att åtal för brottet inte skulle komma att ske till följd av en bestämmelse om åtalsunderlåtelse i 20 kapitlet rättegångsbalken. Något väsentligt allmänt eller enskilt intresse åsidosätts inte genom att förundersökningen läggs ned.

Motivering:
[Den misstänkte] är åtalad, kommer att åtalas eller strafföreläggas för annan brottslighet. Den påföljd (straff) som då kommer att bestämmas är tillräcklig för att omfatta också den nu aktuella brottsligheten. Samhällets eller enskildas intressen hindrar inte en åtalsunderlåtelse.
"
Det var med andra ord helt riskfritt för Daniel Sunebrink (heter numera Johansson på fb) att lura oss då han väntade påföljder från "värre" brott...

Vi får väl anlita någon annan än Polisen för att skapa rättvisa helt enkelt...

Ja jag säger då det.. Rättsväsendet står under all kritik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turboraxo:

Jag fick ett brev från Polisen i Februari med följande text:
"
Beslut:
Förundersöknings läggs ned

Skäl:
Det kan antas att åtal för brottet inte skulle komma att ske till följd av en bestämmelse om åtalsunderlåtelse i 20 kapitlet rättegångsbalken. Något väsentligt allmänt eller enskilt intresse åsidosätts inte genom att förundersökningen läggs ned.

Motivering:
[Den misstänkte] är åtalad, kommer att åtalas eller strafföreläggas för annan brottslighet. Den påföljd (straff) som då kommer att bestämmas är tillräcklig för att omfatta också den nu aktuella brottsligheten. Samhällets eller enskildas intressen hindrar inte en åtalsunderlåtelse.
"
Det var med andra ord helt riskfritt för Daniel Sunebrink (heter numera Johansson på fb) att lura oss då han väntade påföljder från "värre" brott...

Vi får väl anlita någon annan än Polisen för att skapa rättvisa helt enkelt...

Är det där ett jävla skämtsvar eller?
klart som fan att du ska få dina pengar tillbaka.
Har du inte överklagat eller vad fan man säger?

Permalänk
Medlem

Det är ju den klassiska svenska synen där även gärningsmän betraktas som offer. Det skall daltas med straffrabatter till höger och vänster, dessutom oftast för brott med förhållandevis mild straffpåföljd redan från början.

Skönt för gärningsmän att veta att de får amnesti mot fler brott när de väl begått ett värre. I den fart rättsväsendet arbetar så är det inte otänkbart att man fritt får syssla med bedrägerier, misshandel, etc i ett år utan att riskera något straff.

För att inte tala om den signal det sänder till brottsoffer. "Vi skiter i det du utsatts för."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Det är ju den klassiska svenska synen där även gärningsmän betraktas som offer. Det skall daltas med straffrabatter till höger och vänster, dessutom oftast för brott med förhållandevis mild straffpåföljd redan från början.

Skönt för gärningsmän att veta att de får amnesti mot fler brott när de väl begått ett värre. I den fart rättsväsendet arbetar så är det inte otänkbart att man fritt får syssla med bedrägerier, misshandel, etc i ett år utan att riskera något straff.

För att inte tala om den signal det sänder till brottsoffer. "Vi skiter i det du utsatts för."

Skickades från m.sweclockers.com

Det är helt irrelevant vad gärningsmannen gjort tidigare.
Det ska handla om offret i fråga.
Har man utsatts för orättvisa ska man ha igen det oavsett om det är en förstagångsförbrytare eller unabombaren.
Jävla skitland