Razer lanserar spelmusen Abyssus Essential

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar spelmusen Abyssus Essential

Amerikanska Razer utökar återigen sortimentet av spelmöss och den här gången handlar det om Abyssus Essential, som kommer med ambidexter design och RGB-belysning i två zoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En mus med endast 3 knappar för 525kr, nejtack.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Inte direkt en ny mus, denna släpptes i Kina i mitten av 2017, så 1 år gammal.
Där under namnet Razer Jugan.

Den släpptes även för ett tag sedan som en "DVA" abyssus elite version.

Typiskt Razer att säga "NEW" när skiten varit ute i 1 år typ, men smart av dom för nyhetssidor brukar inte direkt ha koll på sådant så det släpps artiklar om musen igen

Permalänk
Avstängd

99:- skulle den ha kostat.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag precis en Naos 7000. Wünderbar mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Inte direkt en ny mus, denna släpptes i Kina i mitten av 2017, så 1 år gammal.
Där under namnet Razer Jugan.

Den släpptes även för ett tag sedan som en "DVA" abyssus elite version.

Typiskt Razer att säga "NEW" när skiten varit ute i 1 år typ, men smart av dom för nyhetssidor brukar inte direkt ha koll på sådant så det släpps artiklar om musen igen

Köpte min första abyssus 2014 och den var så dålig tyckte jag.
Men använder min Razer Deathadder som jag köpte 2013 och än idag fungerar den och används varje dag.

Permalänk
Medlem

Kört DeathAdder 3.5 och Chroma, men nästa mus blir ett annat märke..

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt om formen på orginal abyssus'en. Kanske skulle blivit ett köp om det gick att använda 800dpi utan att installera synaps och låg runt 300 lappen.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Kört DeathAdder 3.5 och Chroma, men nästa mus blir ett annat märke..

Same, kört deathadder sen 2008-2009 nu men ska successivt gå över till logitech på all min kringutrustning

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tycker att om ni ändå ska lägga energi på att göra en artikel om något så ointressant som denna produkt (försöker inte starta fanboy-krig utan menar att det är en helt generisk mus) så kan ni ändå skriva ut vad för sensor den använder.
Kom igen, någon standard får det väl ändå vara?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Dumbullen: vem bryr sig om sensorer när det finns RGB!

Permalänk
Medlem

Kör med någon mus som det står FK1+ på undersidan, skön och har lagomt många knappar för de aktiviteter jag håller på med då jag inte programmerar (helt enkelt blender).

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

@Zidious G: Att den är! Den mest bekväma och ergonomiska musen på marknaden just nu. Hoppas att mittenknappen inte slits ut lika fort som på min tidigare Naos 7000.

Permalänk
Testpilot

Razer DeathAdder, Corsair M65, Logitech G500 & Logitech G502 - Det är fina möss värda pengarna det!

Denna musen dock... 300kr kanske är värt det, men inte 500kr+.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >