Kom och spela retrospel online med oss!

Permalänk
Medlem

@Soir: Haha jo så kanske det är. Men när jag har min 2K skärm och en dator för 30 tusen så vill man kanske ha lite mer än 800x600 upplösning med 3dfx.
Skulle väl tro att alla som spelar mycket Quake nu (om man ser på Quake live) så är det ju som vilket spel som helst bara att dem har möjlighet att ändra mycket så det ser ut som "skit (r_picmip 10)". Går ju med lite moduler att få till ett riktigt snyggt spel trots 15 års sedan det släpptes.

Lite såhär: https://www.youtube.com/watch?v=EjcmT1Z9Un4
Med 165Hz, och 600 fps så blir det "snyggt"
Men du får gärna spela som du vill.

Permalänk
Medlem

Tror ni får uppdatera nedladdnings länken för TS2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lottjarn:

Tror ni får uppdatera nedladdnings länken för TS2.

Verkar vara nåt fel för inlägget har inte den fulla länken ser det ut som länge. Fungerade häromdagen.

Anmälde inlägget i går för uppdatering men inte hänt något, anmält det igen, tyvärr får vi inte editera våra poster på sweclockers längre.

Här är länken så länge i alla fall då jag inte kan göra nåt åt det.
http://ftp.4players.de/pub/hosted/ts3/archives/ts2/releases/t...

EDIT: Verkar nu som någon anonyma mod låst upp posten så kan editera den, länken där borde nu fungera.

Tack till anonyma moden också!

Permalänk
Medlem

@Minthon:

Precis! Det var dökul, synd att det inte tog fart.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

finns det möjlighet att få serverinfo till ut99. vill logga in direkt då jag inte har mikrofon så blir det svårt att prata via ts.

Permalänk
Medlem

Server infon står i TS2, du behöver inte vara ansluten eller använda mic men aktuell info finns där.

Permalänk
Medlem

Behöver man ha fullversion av HALF-Life, Quake2 eller Quake 3? Finns det nått av spelen man inte behöver ha det?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Behöver man ha fullversion av HALF-Life, Quake2 eller Quake 3? Finns det nått av spelen man inte behöver ha det?

Man bör nog rimligen ha fullversionen.

Permalänk
Medlem

Klockan 20:00 på lördag kommer jag och @Necrodude vara inne och spela minst 2 timmar, jag blir nog där längre.
Tänkte att vi bestämmer en tid nu när vi är få så att vi kan samköra lite.
Servern är på 24/7 så klart, gå in och spela med polaren när ni vill, gå gärna in och läs uppdaterade FAQ, är lite ny info där som säkert hjälper många, fixa spelen ni saknar och testa dom innan lördag med så ni är redo.

Har ni frågor så hör av er.

Permalänk
Entusiast

På lördag kommer vi att bla spela Action Quake2 för första gången på 20 år :). Ska bli skitkul.
Action Quake är en mod till Quake2 som är väldigt annorlunda gentemot det vanliga Quake2.
Modden utspelar sig i nutid och har fokus på "realism" eller snarare Hollywood realism.

Spelet är lite som CS. Action Quake kom innan CS. Så det är vanliga verkliga vapen. Magnum. Hagelgevär. Mp5:a, snipergevär osv.
Man tål nästan ingenting. Om man blir skjuten så förlorar man massor med HP och börjar blöda. När man blöder så förlorar man HP.
Man måste lägga på bandage för att sluta blöda.

För att starta spelet behöver man först ha filerna med rätt version så klart. Sedan så behöver man göra en config fil med keybindnings. De som vill vara med och spela Action Quake kan ju skicka ett PM till mig eller Pa1983 så hjälper vi till med att få ordning på spelet.

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Tips på hur man fimpar mus acceleration i UT/steam versionen? Har galen acceleration på musen i det spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Tips på hur man fimpar mus acceleration i UT/steam versionen? Har galen acceleration på musen i det spelet.

Har inte spelat steam versionen, borde vara samma tycker man?

Annars ta fram Consolen uppe i menyn och skriv preferences i consolen och tryck eneter, får du upp massa inställningar för Unreal.
Jag tweakar unreal spelen där i alla all.

Har för mig musen är lite knas i menyerna men i själva spelet för mig är den normal.

Permalänk
Medlem

Härlig tråd! Kan tänka mig att lira CS någon gång.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Härlig tråd! Kan tänka mig att lira CS någon gång.

CS är min favorit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

@pa1983: Det var riktigt kul att spela Action Quake igen. Vill ha mer av den varan.

Permalänk
Medlem

😱 missade när ni spelade AQ2! Det måste ske igen!

Permalänk
Entusiast

@addek83: Det kommer garanterat bli snart igen. Det var hur kul som helst.
Vi ska bara luska ut hur man får igång team deathmatch i den dedikerade servern, så kan vi köra "bankjob" banor där det ena laget "tjuvarna" skall råna banken och det andra laget "poliserna" skall stoppa dem. Kommer bli fett

Permalänk
Entusiast
Skrivet av addek83:

😱 missade när ni spelade AQ2! Det måste ske igen!

Vi kör ikväll 20.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Vi kör ikväll 20.00

Är på tjänsteresa, får bli en annan gång!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av addek83:

Är på tjänsteresa, får bli en annan gång!

Ingen fara. Det blir fler tillfällen 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi tänkte köra Unreal Tournament (1999) på lördag 20:00 för dom som är intresserade.

Permalänk
Medlem

Häftigt! Vi ses 20:00!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blev lite UT99 och en massa Serious Sam, min stackars dator orkade knappt med men kul var det

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Blev lite UT99 och en massa Serious Sam, min stackars dator orkade knappt med men kul var det

Japp, när mobsen kom, försvann fps'sen! Tack för ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

@dottoss:
Kul att du var med. Hoppas att du är på vid fler tillfällen

Permalänk
Medlem

Vi tänkte köra Unreal Co-op eller UT på lördag klockan 20:00, vad det blir beror lite på antalet deltagare och vad folk vill.

För dom med steam/gog version av Unreal så måste man kopiera unreal.u och unrealshare.u från orginalutgåvan (cd versionen) av spelet och ersätta dom i sin steam/gog version annars fungerar inte steam/gog versionen med originalet utan server ger version missmatch även om man har rätt patch.

https://www.gog.com/forum/unreal_series/unreal_gold_multiplay...

Permalänk
Medlem

Kul! Vi ses då!