Permalänk

ipad air slukar batteri

Tjena Tjena
Jag har en ipad air som drar helt galet mycket batteri. Den började med detta för ca 2 månader sen. Jag som använder paddan ganska mycket generellt få alltså ladda den 10 ggr per dag, minst. Batteriet håller oftast max 45 min.

Jag har testat att fabriks återställa den men det löste ej problemet.
Tips?!

MVH Olle

Permalänk
Medlem

Se över energisparinställningarna

Permalänk
Medlem

Förutsatt att iPaden inte har utbytt batteri sedan du köpte den, modellen har några år på nacken och batteriet dras med det. Min dör vid ~34%.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Den är ju trots allt cirka 3-5 år gammal och batteri är en färskvara.

Jag köpte min våren 2015 och använder varje dag. Dock blir jag intr förvånad om batteriet snart ger upp.

Så byt batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

skulle också säga att det ganska troligt är batteriet som passerat sitt bäst före datum.

de klarar inte hur många laddnigar/urladdningar som helst och 3-5år med normal användning är ganska normalt att batteriet börjar bli slitet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Hallonolle: är det 1:an eller 2:an? och hur gammal är den?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

45 minuter låter riktigt dåligt..
Vad säger den om batteriets status i inställningarna?

Permalänk
Medlem

Om enheten blir varm eller t.o.m. het så är det nånting galet med mjukvaran.
Beter den sig som vanlig men batteriet inte varar länge så är det batteriet som felas.

Permalänk
Avstängd

Apple som spionerar på dig.

Nämen, det är nog batteriet som håller på att bli trött i cellerna.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Tack för svaren. Det är en ipad air 1. Undie, var hittar man energisparinställningarna?
BasseBaba, vad menar du med "batteriets status"?

Permalänk
Medlem

Finns appar som lite snabbt kan kolla hur mycket laddning batteriet kan hålla. Jag kan inte nämna någon på rak arm men öppna appstore och sök på "battery" eller liknande, sen tar du den första bästa som är gratis. Som andra har sagt låter det som att batteriet håller på att ge upp. Numera är det ganska billigt att byta batterier på iPhone hos Apple, osäker vad det kostar för en iPad.

Stänger du av apparna på riktigt emellanåt, d.v.s. att du dubbelklickar på hemknappen och drar fönstren uppåt? Det ska väl i teorin inte behövas men i praktiken brukar det alltid finnas någon app som ligger där i bakgrunden och tuggar.

Själv är jag ruskigt nöjd med min iPad från 2012. Den har i perioder använts en hel del men jag kan fortfarande spela/surfa i ganska många timmar innan den dör. Det är härligt när saker fungerar som de ska!

Permalänk
Medlem

Jag bytte in min iPAD air 1 då batteriet givit upp. Den kunde fungera 10 minuter när den var laddad till 100%. Ibland 2 minuter. Enligt personal i Applebutiken så skulle ett "byte" av batteri kosta ca 2200kr för det då blir en refurbished man får tillbaka. Frugans iPAD som jag tror är en iPAD 3 eller the new iPAD som den hette när vi köpte den har inga problem med batteriet och den är mer använd än vad iPAD-air'n var.

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonolle:

Tack för svaren. Det är en ipad air 1. Undie, var hittar man energisparinställningarna?
BasseBaba, vad menar du med "batteriets status"?

Inställningar sen batteri. Där har du Batterihälsa. Vad står det där i?

Skickades från m.sweclockers.com