Permalänk

KÖPES VATTENKYLNING DELAR

Tja!

Är på jakt efter en customloop och kände inte för att betala fullpris så letar mig efter 2nd hand alternativ. Behöver RUBBET, allt i koppar/nickel ja du vet.
Bygger i ett mITX chassi så vissa delar kommer vara begränsade storleksmässigt.

- GPU Block (1080ti-Pascal reference)
- CPU Block (intel 1151, i7 7700k)
- Fittings (hardline eller soft)
- Pump
- Reservoar
- Radiatorer (280/240)
- Ev tubing/slangar
- Bra att ha tillbehör om det finns över!
Ba skriva/fråga, är öppen för det mesta! Skicka gärna bilder på delarna om det finns!

Betalar självklart frakt om det behövs!

VIKTIGT: KOMMER INTE KÖPA ENORMT SLITNA GREJOR SOM PASSERAT SINA BÄSTA DAGAR

EDIT: Tydlighet kring GPU-block. Är till reference design!

Läs hela annonsen här

EDIT: Tydlighet kring GPU-block. Är till reference design!
Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

har en sån här nu liggandes:
https://www.alphacool.com/shop/radiators/active-radiators/213...
då jag valde att gå tillbaka till luftkylning på min GPU. den är "prefilled" men kan skruva's isär. men måste säga att jag inte fick loss kopplingarna/slangarna pga dem sitter så hoppas hårt åtdragen. kan gärna släppa den iväg mot ersättning för frakt plus 200 spänn om du vill.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Har följande:

Asus gtx 1080 strix och gigabyte gtx 1070 g1. Båda med phanteks glacier chrome block. Har även en phobya balancer 250 och en xspc raystorm blue led.

Permalänk
Medlem

Har nytt cpu-block Supremacy evo nickel/plexi och nickel/acetal, 10st nya ek fittings 12/16 (även 13/19 nya och beg). Finns i Luleå. Har även en ny phobya balancer 250, men den kanske är för stor.

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Har följande:

Asus gtx 1080 strix och gigabyte gtx 1070 g1. Båda med phanteks glacier chrome block. Har även en phobya balancer 250 och en xspc raystorm blue led.

Passar dem 1080Ti referenskylare? Tyvärr blir nog reservoaren lite för stor för chassit :/

EDIT: Vad ska du ha för CPU blocket?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Skrivet av qquality:

Har nytt cpu-block Supremacy evo nickel/plexi och nickel/acetal, 10st nya ek fittings 12/16 (även 13/19 nya och beg). Finns i Luleå. Har även en ny phobya balancer 250, men den kanske är för stor.

Vad ska du ha för ena EVO och alla nya fittings? Är dem någon färg? Är det för hardline tubing eller soft?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

har en sån här nu liggandes:
https://www.alphacool.com/shop/radiators/active-radiators/213...
då jag valde att gå tillbaka till luftkylning på min GPU. den är "prefilled" men kan skruva's isär. men måste säga att jag inte fick loss kopplingarna/slangarna pga dem sitter så hoppas hårt åtdragen. kan gärna släppa den iväg mot ersättning för frakt plus 200 spänn om du vill.

Spännande! Men vad jag förstår så är det enbart radiatorn? Ingen inbyggd pump?

Sen är det väl tanken att man ska kunna expandera den med egen tubing? Tänkte så inte fittings är fastsvetsade eller nå. Annars är det väldigt intressant då jag behöver en till rad på 30mm!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

har phobya cpu block, 13/19 hardtube fittings och en eheim pump. du kan få allt ganska billigt och det finns i umeå

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Spännande! Men vad jag förstår så är det enbart radiatorn? Ingen inbyggd pump?

Sen är det väl tanken att man ska kunna expandera den med egen tubing? Tänkte så inte fittings är fastsvetsade eller nå. Annars är det väldigt intressant då jag behöver en till rad på 30mm!

Ja, enbart radiatorn. Pumpen sitter i gpu blocken. Och nej, fittings är ej fastsvetsat. Har även en 120x45 radiator av samma typ och testade först på den. Det gå att tar bort dem.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Permalänk

Gissar att det är en D5 pump som man installerar i reskombon? Vad ska du ha det paketet och CPU blocket?

EDIT: Är fittings för hardline eller softtubing? Något speciellt märke?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

@jnilssonn: Precis! 1200? Fittings för softtubing också från alphacool.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Passar dem 1080Ti referenskylare? Tyvärr blir nog reservoaren lite för stor för chassit :/

EDIT: Vad ska du ha för CPU blocket?

300kr tänkte jag.

Permalänk
Skrivet av aydentist86:

@jnilssonn: Precis! 1200? Fittings för softtubing också från alphacool.

Vad tar du för pumphuset och reservoaren? Pump har jag redan

EDIT: Samt vad tar du för radiatorn?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Vad ska du ha för ena EVO och alla nya fittings? Är dem någon färg? Är det för hardline tubing eller soft?

Tänkte 700 för block och 10 kopplingar, det är för övrigt nickel för vanlig slang. Jag hade tänkt använda ett av kitten till nästa projekt och har inte riktigt bestämt mig om jag vill ha kvar 12/16 eller 13/19..

Permalänk
Skrivet av qquality:

Tänkte 700 för block och 10 kopplingar, det är för övrigt nickel för vanlig slang. Jag hade tänkt använda ett av kitten till nästa projekt och har inte riktigt bestämt mig om jag vill ha kvar 12/16 eller 13/19..

Har redan löst fittings så är enbart blocket jag är ute efter just nu! Tyvärr vill jag inte ge 700kr även om det är nytt för det är fullpris som jag försöker undvika just nu. Är det HELT oanvänt?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Har redan löst fittings så är enbart blocket jag är ute efter just nu! Tyvärr vill jag inte ge 700kr även om det är nytt för det är fullpris som jag försöker undvika just nu. Är det HELT oanvänt?

Ja, obruten förpackning! Följer inte med fästen till am4, kan sälja bara blocket för 400.

Permalänk
Skrivet av qquality:

Ja, obruten förpackning! Följer inte med fästen till am4, kan sälja bara blocket för 400.

Då kör vi på det!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

Update!

Letar fortfarande:

- 240 rad, slim (kring 30mm tjock)
- Pumphus/pumpmontering/resorvar (D5 varianter)

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

Har en EK-XRES 100 D5 pwm pump res combo. Vad kan du tänka dig ge?

Skickades från m.sweclockers.com