Röda prickar brus efter patch.. Vive

Permalänk
Medlem

Röda prickar brus efter patch.. Vive

Hej laddade hem en steamuppdatering till VR och efter det har jag fått ett brus av röda prickar i mitt headset. Prickarna brusar slumpmässigt över skärmen generellt och formar även ett eller två horisontella band som brusar lite upp och ner över skärmen.

Har någon varit med om detta eller har någon ide vad man kan göra för att bli av med detta?

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Prova att dra ut hdmi-kabeln från headset, kopplingsbox och grafikkort och sätt sedan i igen.

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: Jag drog ut alla kablar och startade om datorn och satte i allt igen. Då fungerade det ett tag men plötsligt kom prickarna tillbaka :/

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Är det bara när du spelar vr när du ser detta "brus"? (Kan ju få liknande effekt vid överhettat grafikkort) Även glapp i HDMI kabeln kan ju ge detta fenomen... prova annan kabel? Om det fungerade en stund så kanske det är kabelproblem/glapp.
Worst case så är det ju headset:et som börjar ge sig. Men vi håller tummarna för att det är något annat. Är det på bägge displayer samtidigt eller bara ena?