Permalänk
Avstängd

Redstone4 RTM

Redstone 4 släppas nu officiellt, build 17134.1.

Ändringar - https://changewindows.org/build/redstone4/17134/pc
Ladda ner - https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Deras "Windows 10 Update Assistant" är verkligen händigt istället för uppdatera via iso.

Permalänk
Medlem

Har installerat det på 3 st pc nu o det verkar till att funka än så länge .

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, WD Black SN850X, 2TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av MJs:

Har installerat det på 3 st pc nu o det verkar till att funka än så länge .

Samma här. Det enda jag hittat hitills är att jag inte verkar kunna ämdra Feedback frequency i Diagnostics & feedback. Av någon anledning får den för sig att den hanteras av Windows Insider....

Permalänk
Medlem

Samma här den står på automatisk o går inte att ändra hmmm.

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, WD Black SN850X, 2TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk

Har också installerat via Uppdateringsassistenten och allt funkar okej. Har även bränt ut iso på dvd.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Den dök upp i Windows Update nu när jag gick in och tryckte på knappen för att kolla manuellt. Jag har min Windows 10 inställd på engelska (mest för speech recognition i Elite Dangerous tidigare).
"Feature update to Windows 10, version 1803"

Enligt Neowin så kommer man få den snabbare om man kör manuellla kollen, medans MS planerat generell release runt maj 8.
https://www.neowin.net/news/the-windows-10-april-2018-update-...

Permalänk
Medlem

Blir oftast lite kaos bland drivrutiner vid de här uppgraderingarna mellan windowsversioner men i övrigt så verkar det ju fungera.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Blir oftast lite kaos bland drivrutiner vid de här uppgraderingarna mellan windowsversioner men i övrigt så verkar det ju fungera.

Ja, det är alltid några saker som dyker upp. Såg t.ex. att Firefox släppt en uppdatering nyligen som fixar en bugg med Win10 1803.
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/59.0.3/releasenotes/

Permalänk
Medlem

Mitt ljud slutade fungera, men det är inte helt ovanligt. Det hände förra gången också har jag för mig. Har man Creative Soundblaster får man vänja sig med lite "quirks". Det har någonting med PCI Express och att moderkortet slutar känna av ljudkortet. Brukar gå att fixa genom att stänga av och dra ur strömsladden några minuter.
http://forums.creative.com/showthread.php?t=700072&page=3

Edit: Efter ett par omstarter och lite trixande fick jag datorn att känna av ljudkortet igen.

Permalänk

Denna var verkligen maffig. Tog väldigt lång tid för mig att uppdatera.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Funkar bra än så länge. Men Windows Defender säger nu under Account protection, "Sign in to Microsoft for enhanced security.".
Exakt vad som menas med det är lite oklart.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Prövade på en av mina datorer för nyfiken är man ändå.

Tyvärr fungerade inte nätverkskortet efteråt och lämnade mig strandad utan internet. Tror det kan ha att göra med VPN-klienten som IT från jobbet installerat på datorn, i alla fall om jag ska tro forumtrådar från folk som fick samma felkod (56). Försökte installera en uppdaterad version men den vägrade och ville att jag skulle köra som administratör, men högerklicka och välja "run as admin" på installeraren var avsaknad (är också inloggad som admin). Vet inte om det är någon ändring de infört nu eller om jag varit ouppmärksam på hur saker och ting fungerar med .msi-installerare.

Hur som.. rollbacken till tidigare build fungerade och tog inte många minuter. 10/10!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Prövade på en av mina datorer för nyfiken är man ändå.

Tyvärr fungerade inte nätverkskortet efteråt och lämnade mig strandad utan internet. Tror det kan ha att göra med VPN-klienten som IT från jobbet installerat på datorn, i alla fall om jag ska tro forumtrådar från folk som fick samma felkod (56). Försökte installera en uppdaterad version men den vägrade och ville att jag skulle köra som administratör, men högerklicka och välja "run as admin" på installeraren var avsaknad (är också inloggad som admin). Vet inte om det är någon ändring de infört nu eller om jag varit ouppmärksam på hur saker och ting fungerar med .msi-installerare.

Hur som.. rollbacken till tidigare build fungerade och tog inte många minuter. 10/10!

Det med nätverk som slutar fungera efter Windows 10 uppdateringar är rätt så kasst. Har en kamrat som också råkade ut för det i en tidigare Win10 uppdatering.

Permalänk
Medlem

Får en GSOD så fort man försöker köra en snabbskanning med Avast... Känns rent allmänt inte lika stabil som den tidigare versionen.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro